• Anonym (Mamman)

Blev utskälld för att dottern sparka en gubbe

Gick idag med dottern som knappt är 2 år på en gata med massor med folk. Dottern sitter med huvudet i en vagnen framåt och tittar på folk. Jag hade min mamma med mig som fick problem att andas och behövde ta sin medicin. 

Det är mycket folk som går där och jag körde upp vagnen mot ett husvägg Och vinkla vagnen så den skulle ta så lite utrymme som möjligt. Så min mamma skulle kunna ta sin medicin. 

En man ställer sig då precis framför min dotters fötter och hon börja sprattla med benen och kommer åt mannen. Han ryter då att jag ska be barnet att sluta sparka och säger massa otrevliga saker. Jag svarade honom att han bara kan gå två steg framåt så kommer inte min dotter att nå honom och då blev han skogstokig istället. 

Han menade att det var min uppgift att se till att min dotter inte skulle sparka honom. Inte att han skulle behöva flytta ett finger för att inte bli attackerad. 

Är detta verkligen rimligt? 

• Svar på tråden Blev utskälld för att dottern sparka en gubbe
  • Anonym (Hmm)

Folk är idioter. 

Lägg inte energi på det. 

• Anonym (Mamman)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-26 19:20:04 följande:

Folk är idioter. 

Lägg inte energi på det. 

Så jag gjorde inget fel då? 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Mamman) skrev 2024-10-26 22:10:20 följande:
    Så jag gjorde inget fel då? 
    Nej! Mannen är uppenbart störd.
  • Blue Waffle

Fråga mannen om det var så lite plats i sverige att att promt måste stå bredvid din 2åring.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Mamman)
    Anonym skrev 2024-10-26 23:53:28 följande:
    Nej, attackerad måste man väl ändå acceptera att bli? Det är ju ändå inte hans gata liksom.
    Samma om det hade varit ett ungdomsgäng som sparkat ner honom. Vad skulle han där att göra?
    Vi pratar om ett litet barn som sitter i en vagn och jag har koll på min mamma så att hon inte ska kvävas? och det är massa folk i närheten så vi går undan närmast husfasaden för att inte blockera vägen. Han behöver inte ställa sig precis framför min dotter. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (KK)

Ja det är din uppgift att se till att din dotter inte sparkar någon. Men tyvärr är det ganska omöjligt att se till att ett barn i den åldern inte gör det. Jag blev utskälld av  en läkare en gång för att mitt barn på lite drygt 2 år inte satt stilla under läkarbesöket. Han undrade om jag inte hade någon kontroll på barnet, och jag sa att nej tyvärr det har jag inte. Jag gör mitt bästa men han är två år och antingen förstår han inte tillsägningar eller också bryr han sig inte om dem. Inte alla gubbar vet hur små barn fungerar, strunta i det.

• Anonym (Mamman)
    Anonym (KK) skrev 2024-10-27 00:16:41 följande:

Ja det är din uppgift att se till att din dotter inte sparkar någon. Men tyvärr är det ganska omöjligt att se till att ett barn i den åldern inte gör det. Jag blev utskälld av  en läkare en gång för att mitt barn på lite drygt 2 år inte satt stilla under läkarbesöket. Han undrade om jag inte hade någon kontroll på barnet, och jag sa att nej tyvärr det har jag inte. Jag gör mitt bästa men han är två år och antingen förstår han inte tillsägningar eller också bryr han sig inte om dem. Inte alla gubbar vet hur små barn fungerar, strunta i det.

Självklart vill jag inte att hon sparkar folk. Jag hade däremot flyttat oss så vi inte skulle blockera för folk som gick förbi. Ställde vagnen där vi var helt själva. Han behövde inte ställa sig precis där. Gatan va gigantiskt lång?. kände mig dessutom orolig för min mamma. Det blir som att hon andas genom ett sugrör vilket är mycket obehagligt 
  • Anonym (Ta inte åt dig)

Mannen ville ha en anledning bara till att få utlopp för sin ilska och sitt dåliga mående. Ta inte åt dig....

Svar på tråden Blev utskälld för att dottern sparka en gubbe