Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?

Agda90 skrev 2024-10-26 12:33:36 följande:
    Det är en sak att ha ideal, det är en annan att ha äckliga ideal. Det du beskriver känns ganska ofräscht och för mig äckligt. Att beskriva en kvinnokropp på det viset.... Det är ju dessutom sådana "män" som förblir singla in i det längsta. De kan se ut som världens snyggaste men de synliga idealen lyser genom i personligheten. 

När jag var 20 tyckte jag att män i 25-27 års åldern var wow. När jag var 30 var de där männen i 25 års åldern barnrumpor i utseendet. Jag är 45 idag. Min man närmar sig 50 och han är ju vrålsnygg!! Men hade någon sagt till mig när jag var 20 att jag hade tyckt att en man i 50 års åldern var snygg hade jag bara skakat på huvudet.
    Håller med dig och det är lika för dom flesta män. När jag och mina kompisar var i 20 års åldern så var vi intresserade av jämngamla och tyckte kvinnor i 30 års ålder och män med för den delen var gamla och inte särskilt attraktiva. Nu som 50 åring så tycker skulle det vara en hyffsat jämngammal kvinna jag sökte efter. Visst kan unga tjejer vara fika att titta på, men 20 åringar ser inte vuxna ut från mitt perspektiv men en 30-35 åring gör det och kan vara fin att titta på. Men för ett förhållande vill jag ha någon på samma plats i livet.

Mycket kvinnoförakt skrivs på flashback av förmodligen män som saknar social kompetens och har det svårt med tjejer.

Här skrivs det faktiskt en hel del motsvarande om män och att inga jämngamla är attraktiva nog. Kvinnor har nog inga problem att få hem en yngre man men för ett förhållande är det få yngre män som är intresserade. Åtminstone inte dom yngre män som har alternativ.
  • Anonym (Man)
    Agda90 skrev 2024-10-26 15:32:41 följande:
    Saknar man social kompetens så blir det svårt att kommunicera, framförallt med det lotsayta könet, då är det lättare att hata... Trist att det är så. Man kan undra vad det är som gör att dessa män saknar social kompetens?
    På tok för många timmar framför ett tv spel?
    Ingen bra förebild på hemmaplan?

Min dotter är 17 och när jag läser hur vuxna män tycker att en kvinna "pekar" i åldern 16-20 blir jag illamående. Vuxna män i 35 års åldern och uppåt, i min egen ålder också!! Nej, det är inte okej

Det behövs fler med en sund inställning 
    Håller med och ingen av mina vänner har någon lagt en kommentar om någon tonårs tjej så tror inte det är vanligt bland vettiga och väl fungerande män i samhället.
Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?