Goneril skrev 2024-10-28 10:38:52 följande:
Mitt inlägg med nr *25, det har du inte läst alltså. Öf bryr sig inte om hur du framställer dokumentationen, via en stationär värstingdator eller en surfplatta. Det viktiga är att du kan skriva under redovisningen med bläck och foga alla verifikationer till detta dokument. Du ska själv spara en uppsättning av dokumentationen för att kunna svara på frågor från Öf, lättast att scanna in de fysiska verifikationerna och förvara ihop med redovisningen. Har du bra ordning kan du spara ner på plattan. Häng inte upp dig på "en bra dator"; utan den hade jag inte velat skriva mina kandidatuppsatser och heller de skriftliga redogörelse som ingår i Öf:s krav och som ingår i redovisningen. Du ska också tillvarata din huvudmans intressen och vid behov söka bidrag från stiftelser och ur fonder, hur mycket lättare är inte det med en stationär dator? Bra att du nu vet i alla fall att redovisningen ska vara underskriven med bläck. Oftast är det enkel bokföring det handlar om; samtliga inkomster och kostnader, en resultaträkning och balansräkning som utgör årsredovisningen. Själva ifyllandet kan göras via dator eller platta, huvudsaken att en skrivare är kopplad. Mitt allmänna intryck är att du inte riktigt vet vad detta uppdrag innebär, du borde ha bekantat dig med Öf:s krav. Du verkar inte ha scrollat deras hemsida för i så fall hade du vetat hur årsredovisningen ska framställas. Öf blir inte imponerade av gode mäns datakunnande, huvudsaken att huvudmännens intressen tillvaratas. Glöm inte att arbetet är av ideell natur. Jag lämnar nu tråden för att inte återvända, "I rest my case".
Det beror väl på vad man har för livsstil för mig är sånt lättare att hantera på mobilen eller iPaden de kan man ta med sig. Tyvärr pendlar jag mycket och jag uträttar mycket ärenden på tåget. Jag känner inte någon som äger en stationär dator som inte är en gamer. Inte ens mina vänner som jobbar som programmerare äger en stationär dator.
Jag vet mycket riktigt inte hur överförmyndarnämnden vill att redovisningen ska se ut. Väntar på att registerkollen ska bli klar så jag kan gå utbildningen. Men jag vet hur man söker fonder, bidrag, LSS insatser och liknande. Jag är inofficiellt godman åt två släktingar.
Mitt intryck är att du inte vet hur yngre personer använder tekniken idag. Du tänker att man seriös om man har ett kontor med pärmar, stationär dator och hemtelefon typ. Det är inte så yngre personer gör. Dagens teknik har också fler funktioner än för bara 10 år sen. Idag kan man exempelvis scanna dokument med telefonen. Man kan ladda ner appar för allt man behöver, det finns balansräkningsprogram och liknande. Det handlar inte om att imponera på överförmyndarnämnden eller någon annan utan att inte göra det onödigt svårt för sig själv.