Jag tänker lite samma sak, det är två år kvar och han kommer vara redo. Å blir det en omställning så kommer det ju bli det även om jag skulle sätta honom på 15 timmar nu. Jag tycker 5 timmar om dagen är alldeles för långt för honom idag, men sen att starta om 2 år med 3 timmar om dagen känns bra
men folk har ju haft åsikter om att vi har honom hemma under hela tiden. Först att fåniga saker som att han kommer komma efter, inte lära sig samma sånger mm. Han är mer språkför är andra barn, 4,5 år och kan redan räkna -svarar snabbt tex på vad 108+3 är eller 27+ 13 kan läsa (ljuda) skriva hela alfabetet och ord om vi säger vilka bokstäver de innehåller,
kan skriva några ord utan att vi säger vilka bokstäver de innehåller, mm
så den biten har folk fått backa på. Men då börjar de istället hitta andra saker att gnälla han måste få träffa jämnåriga- det kommer bli stor omställning att gå från att varit hemma till skola varje dag.
han har en jämnårig kompis som han träffar 1 gång i vecka, träffar ytterligare jämnåriga 1 dag i veckan på öppna förskolan och sedan är han med på barngympa med massa barn så 3 dagar i veckan träffar han jämnåriga. Till hösten kommer det utökas med ytterligare en aktivitet- kyrkis som här kör 1 dag i veckan inästan 3 timmar.
jjag tror det skulle vara jobbigare för honom idag att gå 5 timmar 3 dagar än att gå 3 timmar varje dag om 2 år.
och vänner, ja här kan jag känna lite sorg att vi inte har några grannar med barn, men jag försöker så gott det går att lära känna familjer med barn, tyvärr är ju alla på dagis på dagtid nästan