Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Attraheras inte av de i min ålder

Anonym (abc123) skrev 2024-10-26 00:00:23 följande:

Det talas ju vitt och brett om äldre män som går igång på yngre kvinnor. De kallas för "gubbslem". Mitt intryck av denna tråd är att det är en äldre kvinna som inte attraheras av jämnåriga män utan söker yngre förmågor. Vad kan man kalla henne? Mitt förslag är "fitthäng". Pösig mage, sladdrades överarmar och hängandes kinder..Grått och grövre hår som sticker ut från en rynkig panna.Så ur en manlig synvinkel ett slags "fitthäng"?

Jag skrattar lite lätt åt din beskrivning, sådär ser jag verkligen inte ut. Kan ge mig högra arm på att du hade raggat på mig om du hade sett mig, för ingenting av det du skriver där stämmer förutom lite grånande hår (men det finns hårfärg, så inget som märks). 
  • Anonym (S)
    Anonym (Spader knekt) skrev 2024-10-26 01:16:17 följande:

Attraheras av kvinnor i +/- 10år kring min egen ålder som är 50år. Så har jag nog alltid varit. 

Men nu med åren ser jag vänner och bekanta som åldras snabbt pga ingen träning, dålig kost, för mycket alkohol osv. Förr drabbades vi inte av det på samma sätt. De blir bleka och torra i ansiktet, får tasking hållning osv. 

Vissa saker kommer ju med åldern som grått hår lite rynkor å så, men det tycker jag bara är vackert.

Måste ändå instämma med dig gällande inaktiv livsstil, dålig kost och mkt alkohol. Jag har själv varit noga med allt detta HELA mitt liv, även under mina graviditeter. Med resultatet att jag inte heller gick upp mer än själva graviditeten när jag var gravid och kom i mina vanliga kläder redan dagen efter förlossningen. Samma sak med alla tre barnen. 

Man behöver ta hand om sig för att inte går ner sig. Upphör man med det kommer man att få skörda frukterna av det. 

• Anonym (S)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-26 02:04:20 följande:
    Männen däremot har hållit formen...
    Man kan undra vad det beror på att kvinnorna bara blir fetare men inte männen ???

Hållit formen är en sak, men titta bara på Jason Mamoa. Han var ett riktigt pretty face som ung, numera ser han ut som en grottman (verkligen inget jag har något positivt att säga om). Han är bara skägg, hår och tatueringar. Finns ingenting kvar av det fina. :( 
  • Anonym (S)
    Anonym (Kingen) skrev 2024-10-26 00:14:54 följande:
    Tror inte du att det här är en klassisk tvärtomtråd alltså, skriven av en av offerkoftorna på fl?
     Sån där det-är-så-synd-om-män-tråd?

"you go girl"

där kom den
    Stämmer inte. Jag är kvinna, men det är ju svårt att bevisa. Moderatorerna kan dock se det.
  • Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2024-10-26 06:22:10 följande:
    Hållit formen är en sak, men titta bara på Jason Mamoa. Han var ett riktigt pretty face som ung, numera ser han ut som en grottman (verkligen inget jag har något positivt att säga om). Han är bara skägg, hår och tatueringar. Finns ingenting kvar av det fina. :( 
    Faktum är att Jason Mamoa är ett suveränt exempel på det här jag skriver om, att mannen förändrar utseende totalt över tid. Har Jason misskött sig? Troligtvis. Vacker innan denna transformation, men bara grova drag efteråt.  Så himla synd när han var en vacker man innan. 
  • Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2024-10-26 07:08:35 följande:
    Faktum är att Jason Mamoa är ett suveränt exempel på det här jag skriver om, att mannen förändrar utseende totalt över tid. Har Jason misskött sig? Troligtvis. Vacker innan denna transformation, men bara grova drag efteråt.  Så himla synd när han var en vacker man innan. 
    Och titta på Jude Law, så sorgligt. Han var en av världens vackraste män en gång i tiden, nu ser han ut som en gubbe. Fick en chock när jag googlade på honom. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Blir motsägelsefullt) skrev 2024-10-26 08:03:36 följande:

Uttrycker sig verkligen en fullt vuxen kvinna, på 45 år. Med att säga "att hon dragit högsta vinsten i gen lotteriet"? Jag som man, måste påpeka för dig. Att jag endast hört den typen av uttryck i mina manliga kretsar. Och faktiskt aldrig bland kvinnor.

Ta inte detta på fel sätt, men har du dejtat och blivit färgad,väldigt mycket av män som enbart dömt och tyckt om dig för ditt utseende? Tycker nog lite synd om dig. Om din lycka och drivkraft endast är baserat på ditt utseende.

Kul, men samtidigt kommer du nog få det väldigt jobbigt om några år. När du börjar åldras på riktigt. Du har levt så mycket just på ditt utseende. Att det nog kommer komma som en "chock" för dig. Den dagen när män inte är alls lika intresserade.

Det är intressant att du inte verkar lyckats hitta något förhållande som hållt? Och jag förstår faktiskt varför. Då ditt problem är mycket djupare än utseende. Män verkar inte intresserade av något längre och seriöst med dig. Eller så är det du som är oseriös 

Son en man runt din egen ålder. Måste jag säga att du verkar lite omogen baserat på det du skriver. Dom flesta män tycker nog att du är alldeles utsökt för sex osv. Men verkar ju inte välja dig i det långa loppet. När det finns betydligt yngre kvinnor som dessutom är fertila I bra många år.

Ett vackert yttre är faktiskt inte allti, det kommer från mig som man.  Men jag hade nog funderat lite på. Vad du har för livsmål för övrigt?  Är du smart? Med bra utbildning? Jobbar du hårt etc? Man kan liksom inte leva på ett utseende i många andra aspekter i livet. Även om det gett dig fördelar. Kommer ju inte det hålla i en evighet heller.
    Men du kanske förväntar dig att du ska haffa en rik man. Och leva på hans inkomst? Men som 45. Är den kön full av 25 åringar redan.

Tycker nog det är lite sorgligt med kvinnor som inte värderar sig själv högre än sitt utseende. Kanske att du är väldigt osäker som människa . Du har väl andra mål i livet antar jag. I alla fall hoppas jag det 

Jag hade inte valt dig, om jag säger så.

Du behöver inte tro mig givetvis, men moderatorerna här borde kunna se att det stämmer. Jag är kvinna i allra högsta grad, född sådan. Född -79. 

Jag har absolut haft det förspänt med att män dragits mycket till mitt yttre, ja, men de längre relationer jag har haft har så gott som uteslutande varit med män jag träffat online på diverse sätt där de inte sett mig innan IRL-mötet men likväl utvecklat känslor. Har således varit noga med att han ska lära känna mig först eftersom jag tyckt att mitt utseende varit lite i vägen för att de ska fokusera på min personlighet först och främst. Jag är ganska udda som person och är definitivt inte för alla, liksom jag själv behöver en viss typ av person för att inte bli uttråkad i längden. Känner mig därför inte rädd av ditt påstående. Det skulle såklart inte vara kul att åldras utseendemässigt, men jag håller fast vid att man kan göra mycket för att åldras till det bättre, och då talar jag inte om plastikkirurgiska ingrepp för det blir sällan snyggt i mina ögon. 

Vad får dig att tro att jag inte haft förhållanden som har hållit längre? Har ett 11-årigt förhållande bakom mig nu, och innan dess ett 8-årigt. Sedan något kortare på ca 3 år. 

Jag är både intelligent och högutbildad. Någon rik man har jag aldrig varit intresserad av, inkomsten är irrelevant så länge han är intelligent och jag kan ha ett meningsfullt intellektuellt utbyte med honom. Om jag jobbar hårt? Vad svarar man på det? Jag är duktig på mitt jobb och får höra det ofta, men jag jobbar liksom inte 24/7 och anser heller inte att arbetet är allt jag lever för. Jag tycker inte att det är värt att bränna ut sig för, om man säger så. 

Kort och gott: Du har en bild av mig som inte alls överensstämmer med verkligheten, om vi säger så. 

• Anonym (S)
    Anonym (Över en natt) skrev 2024-10-26 09:18:41 följande:
    Det är inte fel öht, och var och en får göra som den vill. Min enda fundering är denna: Säg att du går in i en serös relation som du vill helst ska vara livet ut, där mannen är, säg, 30. Inga problem - ni ser ju ungefär lika gamla ut. Men huur kommer du att känna om fem år, när åldern plötsligt kommit ikapp dig? När du plötsligt ser ut som dina 50 år? Även om du har hållit formen och är fräsch för att vara 50 så syns det ändå att du är 15 år äldre än din man. Troligtvis kommer din man också vara intresserad av att hålla sig i form, och därmed se yngre ut än han är, så under många år kommer han dessutom se ut att vara mer än 15 år yngre. Vissa kan till och med tro att ni är mamma oc son. Kommer du att tycka att det är lika roligt då? Obs att jag inte säger detta som nåt anklagande, utan jag bara undrar om du tänkt på detta?
    Du förutsätter nu att jag på något sätt ska komma ikapp min ålder utseendemässigt. Låt gå för det, det kanske händer, vad vet jag. Men brukar man inte säga att man ska titta på sina föräldrar? Min mamma är 73 och ser utan problem tio år yngre ut. Hon är ungdomlig i både kropp och sinne. Det kryllar av 10 år yngre kvinnor där ute som ser äldre ut än vad hon gör. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Över en natt) skrev 2024-10-26 09:18:41 följande:
    Det är inte fel öht, och var och en får göra som den vill. Min enda fundering är denna: Säg att du går in i en serös relation som du vill helst ska vara livet ut, där mannen är, säg, 30. Inga problem - ni ser ju ungefär lika gamla ut. Men huur kommer du att känna om fem år, när åldern plötsligt kommit ikapp dig? När du plötsligt ser ut som dina 50 år? Även om du har hållit formen och är fräsch för att vara 50 så syns det ändå att du är 15 år äldre än din man. Troligtvis kommer din man också vara intresserad av att hålla sig i form, och därmed se yngre ut än han är, så under många år kommer han dessutom se ut att vara mer än 15 år yngre. Vissa kan till och med tro att ni är mamma oc son. Kommer du att tycka att det är lika roligt då? Obs att jag inte säger detta som nåt anklagande, utan jag bara undrar om du tänkt på detta?
    Sen är inte utseende allt, det vet jag med. Just därför vill jag också ha någon som värdesätter mitt inre och jag skulle aldrig bli ihop med någon som bara går på det yttre. Så jag tror verkligen inte att det behöver vara ett problem framöver.

Jag har aldrig sprungit efter de snyggaste männen. I mina ögon har de varit rätt innehållslösa. Min så kallade typ är nog lite nördigare än vad tjejer 20-30 hade sett som snyggaste killen, och detta just för att jag värdesätter de egenskaperna hos en man ? intelligens och nördighet. Det är sexigt i mina ögon! En man i glasögon är oftast snyggare än utan, som exempel. 
  • Anonym (S)
    Anonym skrev 2024-10-26 11:29:48 följande:
    Ts, du är 45 och har tre barn. Hur gamla är dina barn?

En yngre man är nog oftast inte intresserad av att "leka familj" med ungar som han inte ens är gammal nog att vara far till.
    Mellan 2 och 6 är de. 
  • Anonym (S)
    Anonym (M) skrev 2024-10-26 12:31:44 följande:
    Hur skulle de kunna se att du är kvinna? Webbkamera?
    Har för mig att man registrerade sig med personnr när man gick med här, eller är det inte så? Det var så länge sedan jag blev medlem, men jag har det vagt i bakhuvudet. 
  • Anonym (S)
    Core skrev 2024-10-26 12:59:42 följande:

Du får väl passa på- hur bra gener du än har är det inte lång tid kvar du har yngre män efter dig. Du får väl vrida det sista ur trasan innan du är kärringklassad, sen hittar du en gubbe på samma nivå som dig

Ok. Bitterheten har talat. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-26 14:32:05 följande:

Underhållande att så många (speciellt kvinnor) tror att de ser så unga ut.
    Högst sannolikt stämmer det inte på de flesta.

Om majoriteten skulle se yngre ut än sin faktiskt ålder så är det inte utseendet som är ungdomligt utan uppskattningsförmågan som är kass.

Jag baserar det inte på egna uppfattningar utan om vad jag får höra från omgivningen (inte såna jag känner främst utan främlingar i första hand). Har aldrig blivit tagen för att vara i den ålder jag är i. när jag var yngre var det till mitt förtret, blev tagen för att vara skolungdom när jag var 30. Så det har väl inte alltid vara varit en fördel, i synnerhet inte i jobbsammanhang. Men ja, i den här tråden måste man tydligen bevisa saker för att bli trodd på. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Kingen) skrev 2024-10-27 16:52:09 följande:
    Förstår du hur tvärtomtrådar fungerar?
    Kan vi enas om att jag är en kvinna? Eller varför är det så svårt att ta till sig att en kvinna ligger bakom trådstarten? 
Svar på tråden Attraheras inte av de i min ålder