Inlägg från: Anonym (Över en natt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Över en natt)

Attraheras inte av de i min ålder

Anonym (S) skrev 2024-10-25 18:18:26 följande:
    Kanske det, men jag ämnar hitta en relation innan dess. Och jag både vill vara attraktiv för min partner såväl som att jag ska vara attraherad av honom. Är det fel tycker du? 
    Det är inte fel öht, och var och en får göra som den vill. Min enda fundering är denna: Säg att du går in i en serös relation som du vill helst ska vara livet ut, där mannen är, säg, 30. Inga problem - ni ser ju ungefär lika gamla ut. Men huur kommer du att känna om fem år, när åldern plötsligt kommit ikapp dig? När du plötsligt ser ut som dina 50 år? Även om du har hållit formen och är fräsch för att vara 50 så syns det ändå att du är 15 år äldre än din man. Troligtvis kommer din man också vara intresserad av att hålla sig i form, och därmed se yngre ut än han är, så under många år kommer han dessutom se ut att vara mer än 15 år yngre. Vissa kan till och med tro att ni är mamma oc son. Kommer du att tycka att det är lika roligt då? Obs att jag inte säger detta som nåt anklagande, utan jag bara undrar om du tänkt på detta?
  • Anonym (Över en natt)
    Anonym (S) skrev 2024-10-26 09:28:14 följande:
    Du förutsätter nu att jag på något sätt ska komma ikapp min ålder utseendemässigt. Låt gå för det, det kanske händer, vad vet jag. Men brukar man inte säga att man ska titta på sina föräldrar? Min mamma är 73 och ser utan problem tio år yngre ut. Hon är ungdomlig i både kropp och sinne. Det kryllar av 10 år yngre kvinnor där ute som ser äldre ut än vad hon gör. 
    Anledningen till att jag förutsätter det är att jag är precis som du - eller rättare: var. När jag var i din ålder trodde folk alltid, på fullaste allvar, att jag var max 30 när de såg mig. Sen kom jag i klimakteriet, och min ålder kom ikapp mig mer lr mindre över en natt. Jag är ff fräsch och ser ungdomlig ut, men det syns ändå att jag är den ålder jag är, om du är med på hur jag menar. Samma sak med mina föräldrar. Visst finns det massor av människor i min ålder som ser mkt äldre ut än mig (och samma sak m mina föräldrar), men där är det ju mer fågan om att de som ser äldre ut har tappat formen och faktiskt ser äldre och slitnare ut än sin ålder.
    Anonym (S) skrev 2024-10-26 09:34:03 följande:
    Sen är inte utseende allt, det vet jag med. Just därför vill jag också ha någon som värdesätter mitt inre och jag skulle aldrig bli ihop med någon som bara går på det yttre. Så jag tror verkligen inte att det behöver vara ett problem framöver.

Jag har aldrig sprungit efter de snyggaste männen. I mina ögon har de varit rätt innehållslösa. Min så kallade typ är nog lite nördigare än vad tjejer 20-30 hade sett som snyggaste killen, och detta just för att jag värdesätter de egenskaperna hos en man ? intelligens och nördighet. Det är sexigt i mina ögon! En man i glasögon är oftast snyggare än utan, som exempel. 

Jag är helt med dig på detta, och trodde heller inget annat. Det jag undrar är om du är mentalt förberedd på, och kan stå ut med, att folk under lång tid ofta kommer att tro att du och din partner är mamma och son, snarare än partners.
  • Anonym (Över en natt)
    Core skrev 2024-10-26 14:01:21 följande:

MEN, jag håller med om att jag inte tänkte igenom mitt svar innan jag postade det.

Hon reflekterade över sig själv och är således inte korkad, hon har bara insett att hennes preferenser står i vägen för henne själv

jag tar tillbaka allt och ber om ursäkt 

Så enormt trevligt med någon som kan erkänna att den hade fel - och dessutom be om ursäkt! Det hör då inte till vanligheterna här på fl ... men desto trevligare när det nån gång händer. Cudos!
  • Anonym (Över en natt)
    Core skrev 2024-10-26 16:25:53 följande:
    Tack!

Jag kan gå på rätt hårt i många trådar, men jag tycker ändå att alla på något plan har ett ansvar att självrannsaka sig själv emellanåt även om det är ett diskussionsforum. Men jag har ju trots allt rätt i 99.9 procent av fallen😉 
    😊 Min erfarenhet är att de som faktiskt har rätt för det mesta (alltså inte bara enligt sig själva) också är de som brukar kunna kosta på sig att erkänna när de nån gång har fel, så jag tror dig 😉
Svar på tråden Attraheras inte av de i min ålder