Anonym (S) skrev 2024-10-26 09:28:14 följande:
Du förutsätter nu att jag på något sätt ska komma ikapp min ålder utseendemässigt. Låt gå för det, det kanske händer, vad vet jag. Men brukar man inte säga att man ska titta på sina föräldrar? Min mamma är 73 och ser utan problem tio år yngre ut. Hon är ungdomlig i både kropp och sinne. Det kryllar av 10 år yngre kvinnor där ute som ser äldre ut än vad hon gör.
Anledningen till att jag förutsätter det är att jag är precis som du - eller rättare: var. När jag var i din ålder trodde folk alltid, på fullaste allvar, att jag var max 30 när de såg mig. Sen kom jag i klimakteriet, och min ålder kom ikapp mig mer lr mindre över en natt. Jag är ff fräsch och ser ungdomlig ut, men det syns ändå att jag är den ålder jag är, om du är med på hur jag menar. Samma sak med mina föräldrar. Visst finns det massor av människor i min ålder som ser mkt äldre ut än mig (och samma sak m mina föräldrar), men där är det ju mer fågan om att de som ser äldre ut har tappat formen och faktiskt ser äldre och slitnare ut än sin ålder.
Anonym (S) skrev 2024-10-26 09:34:03 följande:
Sen är inte utseende allt, det vet jag med. Just därför vill jag också ha någon som värdesätter mitt inre och jag skulle aldrig bli ihop med någon som bara går på det yttre. Så jag tror verkligen inte att det behöver vara ett problem framöver.
Jag har aldrig sprungit efter de snyggaste männen. I mina ögon har de varit rätt innehållslösa. Min så kallade typ är nog lite nördigare än vad tjejer 20-30 hade sett som snyggaste killen, och detta just för att jag värdesätter de egenskaperna hos en man ? intelligens och nördighet. Det är sexigt i mina ögon! En man i glasögon är oftast snyggare än utan, som exempel.
Jag är helt med dig på detta, och trodde heller inget annat. Det jag undrar är om du är mentalt förberedd på, och kan stå ut med, att folk under lång tid ofta kommer att tro att du och din partner är mamma och son, snarare än partners.