Inlägg från: Anonym (Klara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klara)

Gift vid första ögonkastet 2024

Adam måste dumpa Elsa direkt för att rädda sig själv. Hon förminskar hans känslor och blir kränkt så fort han öppnar munnen. Hon är toxic att leva tillsammans med och frågan är om det finns någon man som skulle fixa det. Hon lär inte ha så många uppvaktare efter det är programmet direkt. 

• Anonym (Klara)
    Anonym (M) skrev 2024-10-25 18:07:35 följande:

Alltså jag är inte mycket för Elsa, jag tror hon behöver se på sig själv på tv för att förstå hur hon beter sig. Det är självklart att hon inte är attraherad av honom och därför beter hon sig om hon gör. Den reaktionen på det han tog ang afterskin när dem låg i sängen, var WAAAAY ur proportion. Jag förstod ändå lite vad han menade med det han tog upp men hon tar bara på sig offerkoftan och beter sig som en barnunge. 

Nicklas och ninni, Suuupergulliga! Känns som nya blyga tacoparet. Mjuka, förstående personer. Attraktion finns och ödmjukhet. 

Selma och Andreas är väldigt gulliga med! Jag med diagnos förstår känslan av att ha mindre ångest kring en sån lugn person, för jag är ihop med en sådan. Jag är den som inte riktigt kan ta det lugnt på spa haha 

Hector och Magnus vet jag inte riktigt, Hector är så gullig och positiv medan Magnus känns lite stram. Men H kanske kan mjuka upp M, vem vet. 

Nicklas är kanske inte den mest manligaste mannen men han har det som Ninni söker, en lugn och trygghet. 

Hector verkar absolut vara rädd för konflikter och skämtar eller skrattar bort det mesta. De känns som varandras motsatser och jag tror det blir svårt för dom. 

Selma, jag vet inte, känns lite påfrestande i längden att vara ihop med någon som hela tiden skrattar och vill leka. Men det kanske kan funka. 

Får känslan när jag tittar på programmet att det inte är någon slump att personerna är singlar.
  • Anonym (Klara)

Ninni och Selma skrattar åt allt. Skulle inte palla att leva med nån utav dom. Framstår som lite.. korkade? 

Bra att H och M bröt. Hector tar dock på sig en lite för stor offerkofta. Han borde accepterat och förstått för längesen att Magnus inte var intresserad, men istället höll han på och nästan tjatade om uppmärksamhet. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Klara)

Här får man visst meddelanden raderade för att man har en åsikt. Kommer inte skriva något mer i tråden. 

• Anonym (Klara)
    Anonym (Singeln) skrev 2024-11-16 00:27:03 följande:
    Har varit mycket sånt senaste tiden i flera trådar. Verkar vara nån moderator som raderar sånt som går emot personens egna åsikt. Minns inte vad du skrev men minns inte att jag reagerade på nåt.
    Visst det kanske var lite klumpigt men inget i jämförelse med alla trådar som bara handlar om att trycka ner det kvinnliga könet och dom får vara kvar. Ja, antar att moderaterna går efter sina egna känslor mest när de bedömer. Brukar inte skötas särskilt professionellt på den här sajten. 
  • Anonym (Klara)
    Xenia skrev 2024-11-16 13:01:33 följande:

Ninni tycks verkligen skratta hela tiden. Jag finner det irriterande, men Nicklas gillar det, han blir glad av det. Undrar om hon skrattar så för att hon är så lycklig över att ha funnit kärleken. Eller om hon är nervös. Inte hur det ska gå med Nicklas, de är uppenbart skapta för varann. Utan över alla kameror.

Nicklas åas pratar med sävlig och entonig röst, det är också smått irriterande.

Men det är samtidigt så positivt med ett par som har funnit varandra och där framtiden verkar ljus. Det kanske blir tråkig teve utan drama, men det är samtidigt så gulligt med lycklig kärlek, att programmet iaf har fungerat för dem.

Selma skrattar också väldigt mycket, men där tror jag verkligen det beror på nervositet och osäkerhet. Bara det att hon trodde att blombuketten inte var till henne utan något Andreas fått. Samtidigt tyckte jag hon var nedlåtande mot Järvsö, det var så litet. Känns definitivt inte som att hon kommer att flytta till honom.

Så var det mesige Adam och otrevliga Elsa. Där steg tydligen Adam i hennes aktning efter att de legat med varandra. Hon förväntade sig dåligt eller ok, men det var "amazing", berättade hon för sin syster. 

Vet män om hur kvinnor recenserar deras prestationer i sängen när de pratar med sina väninnor? Gör män likadant själva när de snackar med sina kompisar?

Hursomhelst började man tro att Elsa nu fick kärlekskänslor för Adam (särskilt när hon sett hans fina kontor också). Men så säger hon i slutet att hon är rädd för att såra Adam när de ska besluta sig om de ska fortsätta eller inte. Hon verkar tydligen helt inställd på att inte fortsätta ara gift med honom.

Finner det också irriterande med Ninnis skratt, men känner Niklas att han fixar det så är det ju bra. De är ju en bra match och verkar se saker på samma sätt i livet. Niklas är ju lite loj men kanske är det det Ninni behöver, en lugn stabil man som inte svänger ut sina känslor. 

Elsa känns ju rätt ytlig och går mycket på prestationer om hon får kärlekskänslor för en partner, inte personlighet. Så frågan är om Adam nöjer sig med det eller om det kommer skita sig mellan dom.
Svar på tråden Gift vid första ögonkastet 2024