Hur hanterar man avundsjuka?
En sak du också skulle kunna göra är att träna hjärnan på att se andra saker än vad du ser. Jag är övertygad om att vi faktiskt kan påverka och träna våra hjärnor att tänka i nya banor och på så sätt känna andra saker än vad vi gör. Att träna på att se att glaset är halvfullt. väljer Jag att se en persons positiva sidor så mår jag även bättre när jag umgås med den. En väldigt viktig del för att få en uppleva En fin kärleksrelation, tror jag handlar mer om vad du själv väljer att se hos personen och hur du vårdar din egen kärlek. Inte vad den andra gör eller inte gör. En av de känslorna som har mest positiv effekt på hjärnan i form av välmående är faktiskt förundran. Kanske är det därför mor och farföräldrar ofta mår så otroligt bra när de ser sina barnbarn. allt de ser barnen göra är ett underverk. Testa att träna på att istället tänka på hur fint din vän bor, stolt över vad de åstadkommit o s v. Jag vet att det kan vara svårt och kanske känns löjligt. Men det är faktiskt du som själv väljer vad du ser och du kommer alltid att må efter det. Vi människor kan träna våra hjärnor att hitta nya tankebanor, även om det kanske känns omöjligt.