• Anonym (Yy)

Sårad av syster

Jag känner mig så sårad av min syster. Vi har alltid varit extremt tighta o varir bästa vänner. för några år sedan skaffade jag sambo o strax därefter barn. Trots detta har jag varit extremt mån om att fortsätta umgås med henne o min sambo har varit vädligt förstående o snäll o låtit mig o barnet ungås med henne, bjudit hem henna o grejer. Vi har låtit henne följa med på resor o grejer. Sen träffa hon en kille o har sedan dess inte kunnat planera eller göra något alls. enda gångerna hon kan träffa oss är när han inte kan ses o hon kan inte planera in något annat. Jag har under lång tid försökt få med henne på att hon, jag o barnet ska resa då min sambo inte kan för jobb. Men det har alltid varit undanflukter o grejer. Hon har sagt att hon vill med inte får ledigt från jobbet. Nu planerar hon o killes att resa o då kan hon vara borta i 3 veckor utan problem. Hon berättade detta när vi var med några vänner. Jag sa då lite på skoj att du har ju aldrig kunnat med oss. Då säger hon inför alla att jag styr o ställer i hennes liv o bestämmer. att jag tror jag äger henne. Att hon o jag har rest så mycket ihop redan. jag blev sårad att hon söger så när jag verkligen försökt vara snäll emot henne när hon varit själv o singel. O att hon förnedrar mig så inför våra vänner.
    jag fattar att hon vill resa med sin kille. Men jag tycker ändå inte man säger så. Sen blir jag lite ledsen att hon tidigare nästan vart för på att träffa min dotter o hela tiden velat träffa henne. Nu gör hon det enbart när det passar henne. Just nu känner jag bara att då vet jag va hon tänker, då behöver vi inte resa någongång om hon vill det för jag bestämmer ju tydligen allt. Överreagerar jag ?

• Svar på tråden Sårad av syster
  • Anonym (Yy)
    Anonym (K) skrev 2024-10-24 22:37:28 följande:

Såååå hon är skyldig att anpassa sitt liv efter din vilja bara för att ni alltid har varit nära förut? Är det så det funkar, att man liksom står i umgängesskuld till andra...? Det här med att hon är nykär och vill umgås med sin kille, det är inget du kan tänka dig in i? Respektera...? Vara glad för hennes skull...?

Jag vet inte vad hon tycker att du styr och ställer i hennes liv, men hon hade så klart kunnat säga det när ni var ensamma. Nu blev det så att droppen fick bägaren att rinna över så det var nog något du sa som triggade henne.

Det kan inte vara så att du har helt fel uppfattning om ert tidigare umgänge? Att du tror att du har uppoffrat dig på något sätt för din stackars singelsyster och "låtit" henne vara med? Medan hon kanske kände sig pressad och tjatad på ibland till att vara med er? En berättelse har ofta två sidor.

Nej det har inte med att bägaren rann över utan mer att hon gick till försvarsställning o kände att jag trampade på en öm tå. Det är svårt att förklara men det är fortfarande så att hon tjatar o vill ses men enbart på hennes villkor o kan jag då inte blir hon sur. Jag föreslår inte ens att ses nu utan hon nör det passar henne o kan jag inte blir det sura miner. 
Svar på tråden Sårad av syster