• EpicF

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:31:04 följande:
    Vi? 

Alla som är emot detta. Det kommer bestå av stor front: 

- Konservativa svenskar. 
    - Kristna invandrare och svenskar
    - Muslimska invandrare och svenskar
    - Nationalister 

En enad front som är ledd av muslimer och kristna. Rikta kristna, inte svenska kyrkan och deras cuckar till präster. 
    Vad är "riktiga kristan" då?

Katoliker? Många där är inte heller emot abort.... 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:34:32 följande:
    Judendomen, kristendomen och islam är ungefär samma sak med vissa skillnader. Men i stort samma sak. Allah betyd bara gud och står för allsmäktige gud. Inte nått annat. Det finns bara en gud och guds lag ska styra här. 

Det finns många lagar som är gemensamma för alla abrahamitiska religionerna
     Nej, judendomen, kristendomen och islam är inte samma sak. Inte ens ungefär samma sak. 

Ja, det finns en gud. Men denna gud är olika för alla religoner. Kristendomen har inte samma gud som islam. Judendomen har inte heller samma gud som kristendomen eller islam. Och islam har inte heller samma gud som övriga. 

Däremot har judendomen påverkat många andra arabhamitiska religioner. Men judendomen är totalt ointresserade av andra religioner och ger blanka fan i vad kristna och muslimer tycker. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:34:32 följande:
    Judendomen, kristendomen och islam är ungefär samma sak med vissa skillnader. Men i stort samma sak. Allah betyd bara gud och står för allsmäktige gud. Inte nått annat. Det finns bara en gud och guds lag ska styra här. 

Det finns många lagar som är gemensamma för alla abrahamitiska religionerna
     Nej, judendomen, kristendomen och islam är inte samma sak. Inte ens ungefär samma sak. 

Ja, det finns en gud. Men denna gud är olika för alla religoner. Kristendomen har inte samma gud som islam. Judendomen har inte heller samma gud som kristendomen eller islam. Och islam har inte heller samma gud som övriga. 

Däremot har judendomen påverkat många andra arabhamitiska religioner. Men judendomen är totalt ointresserade av andra religioner och ger blanka fan i vad kristna och muslimer tycker.
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:38:26 följande:
    Jag förespråkar inte självmord. Vad snackar du om?

Jag menade att när kvinnan är frånskild barnet så har hon en fri vilja att styra sig själv och göra det hon vill, vad det än är. Men hon får ta konsekvenserna sen. Men hon har en fri vilja. Alla har det. 
    Ska du förbjuda barn som mår psykisk dårlig pga sitt ursprung till självmord? De kanske inte ens hade velat födas.

Har du tänkt tanken på att alla foster kanske inte ens vill uutvecklas. Det finns en grund till att en kvinna kan få missfall... både sena och tidiga missfall. De fostrets kanske inte ens ville leva och utvecklas till individer. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:45:34 följande:
    SD fanns inte i riksdagen för några år sedan, nu sitter de nästan i regering. 

Det kommer vända snabbare än du tror. 

Det kommer gå till som så att vi kommer ha ett stort religiöst parti, antagligen nått som liknar Nyans. Men det kommer inte vara Nyans. Nyans är som Ny demokrati, ett projekt för att känna av och lära sig. Sen kommer ett nytt parti bildas som med tiden kommer driva frågorna. 

Samtidigt kommer det finnas konservativa i SD och KD, samt M. Nationalister, kristna, högerfolk. I Vänsterpartier och Miljöpartier kommer fler och fler muslimer få inflytande och sedan ta över partierna. 

Innan du vet ordet av är abort förbjudet. Sen är det dödsstraff för mord. Sen är det stopp på feminism och annan djävulsk propaganda. Med mera. 
    Det spelar ingen roll om SD så skulle få stadsminister rollen, de är inte emot abort så abort lagen kommer ändå inte ändras. 

Lite märkligt att du anser att SD är bra, samtidigt som du vill ha ett land som styrs av bla muslimska invandrare. Invandrare som SD är emot. 
  • EpicF
    Tramsfrans skrev 2024-10-25 03:46:23 följande:

Jag är så trött på FL vad vet ni om muslimers åsikter kring abort egentligen. Enligt islam så får en kvinna lov och göra abort inom 40 dagar innan ett embryo bildas. Islam tillåter också abort vid våldäckt osv. Allt är inte svart eller vitt det finns ofta en gråzon. Varje enskild fall bedöms utifrån det. 

120 dagar är det dock inom islam. 
  • EpicF
    Freddie K skrev 2024-10-25 06:16:24 följande:
    Jag förstår i alla fall vad du försöker säga, men är det inte taskigt att likna ett foster vid en tumör? En tumör utvecklas ju inte för att sen bli en levande människa. 
    Båda är en cellklump, bara att de utvecklas olika. 
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 07:30:01 följande:
    Vad ?kristen? du är, eller inte låter det som 🤔 Jag är också kristen och jag förespråkar absolut inte Sveriges abortlagstiftning.
    Du är både ?kristen? och gravid men verkar inte tycka det i magen är ett barn förrän efter vecka 23? Tror du att det är i ordning med vad gud vill?

Jag pressades att göra abort tills abortgränsen var nådd (v 22). Det var ingen tvekan alls, aldrig någon diskussion om att aborten inte skulle bli godkänd fast att min dotter var fullt frisk. Så sena aborter genomförs i Sverige även på helt friska barn, skyddat av svensk lagstiftning. Läs vittnesmålen från vårdpersonalen, om hur de ombeds lägga barnen, som kan komma ut levande, i ett kallt rum och låta de självdö där. Var är  barnets perspektiv i det? Jag tror inte gud stöttar det där, alls faktiskt
    Så man kan inte vara kristen och för abort? 

Nej, då är det nog mångs som inte är kristna. Inte jag heller tydligen.  

Inga barn kommer ut levande efter en abort. De dör i magen innan de drivs ut. 
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 09:21:23 följande:
    Fast hela din argumentation faller på att du är övertygad om något du inte kan veta, eftersom du inte har koll på all fakta och vetenskap osv
    Du verkar inte vara utbildad på universitet eller så, så som du resonerar, helt svart vitt vilket det inte är. En professor eller vem som helst som på riktigt fattar det här med studier osv, skulle inte formulera sig som du

Jag är pro-life, och definitivt inte ointelligent då jag bland annat lätt klarar min utbildning, som är ansedd och en av de svåraste att komma in på. Jag hävdar att det finns kvinnor som mått dåligt av sina aborter, och att barn i magen känner, hör osv. DET finns det definitivt vetenskap för. Vanligt är väl också att gravida kvinnor ser sina barn i magen som barn, som innehar de här sinnena.
    Så om någon har intelligensbefriade argument, skulle jag inte säga att det är TS. Ditt sista argument är för övrigt väldigt känslobaserat, så snacka om att kasta sten i glashus.
    Ingen motsätter sig det du säger. Klart det finns kvinnor som mår dåligt över en abort. De är oftast kvinnor som innerst inne inte ville göra abort. 

Och det finns kvinnor som inte mår dåligt över sin abort, just pga de inte ville ha barnet. 

Ett fosters hörsel utvecklas för i v 20 och då hör de mammas hjärta och tarmar. Men man vet inte hur mycket av ljuden de faktiskt uppfattar. 

Känna saker kan foster göra efter v. 13, då framförallt eventuellt smärta. Men övriga känslor har de inte. 

Om man väljer att att behålla ett foster så är det självklart att man ser fostret i magen som sitt barn. 
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 09:21:23 följande:
    Fast hela din argumentation faller på att du är övertygad om något du inte kan veta, eftersom du inte har koll på all fakta och vetenskap osv
    Du verkar inte vara utbildad på universitet eller så, så som du resonerar, helt svart vitt vilket det inte är. En professor eller vem som helst som på riktigt fattar det här med studier osv, skulle inte formulera sig som du

Jag är pro-life, och definitivt inte ointelligent då jag bland annat lätt klarar min utbildning, som är ansedd och en av de svåraste att komma in på. Jag hävdar att det finns kvinnor som mått dåligt av sina aborter, och att barn i magen känner, hör osv. DET finns det definitivt vetenskap för. Vanligt är väl också att gravida kvinnor ser sina barn i magen som barn, som innehar de här sinnena.
    Så om någon har intelligensbefriade argument, skulle jag inte säga att det är TS. Ditt sista argument är för övrigt väldigt känslobaserat, så snacka om att kasta sten i glashus.
    Ingen motsätter sig det du säger. Klart det finns kvinnor som mår dåligt över en abort. De är oftast kvinnor som innerst inne inte ville göra abort. 

Och det finns kvinnor som inte mår dåligt över sin abort, just pga de inte ville ha barnet. 

Ett fosters hörsel utvecklas för i v 20 och då hör de mammas hjärta och tarmar. Men man vet inte hur mycket av ljuden de faktiskt uppfattar. 

Känna saker kan foster göra efter v. 13, då framförallt eventuellt smärta. Men övriga känslor har de inte. 

Om man väljer att att behålla ett foster så är det självklart att man ser fostret i magen som sitt barn.

Förlåt, men universitetsutbildad säger du? Det utbildning du har gått kan knappast varit svår alls. Och förmodligen inte ens en kandidatexamen. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?