• EpicF

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

klyban skrev 2024-11-19 15:32:26 följande:

EpicF skrev 2024-11-19 12:23:38 följande:
    Att det överhuvudtaget har hänt är fruktansvärt. Och pga det senaste (år 2003) så kom det nya föreskrifterna. Vilket är bra. 

Att dödsfall har hänt vid legala aborter i Sverige finns inte ens något att argumentet om. Fakta är att det har hänt. Du hade fel. Punktum. 

Vad är argumentet?????

Och en annan intresant fråga i min fråga, är att den är retorisk, och det visade sig att prevalensen är så extremt låg att det kunde lika gärna varit noll och pga det är ingen skillnad för argumentet och 0,0000015% är för lite.

Finns inget argument. Kommer aldrig att finnas. Det är bara en oerhört tragisk händelse som aldrig borde ha händer. Vilket varenda normala person håller med om. 

Nu har det hänt vilket innebär att prevalensen inte kunde vara lika med noll. Den borde ha varit noll, men tyvärr så är den inte det. 

Var det svår fakta för dig att ta in? 

Men återigen, något argument mot detta finns inte. Kommer heller aldrig att finnas. Det är fakta. Som du inte kan ta in. 
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-19 22:24:17 följande:

Toppen, och EXAKT vad jag sade, det EXISTERAR inget argument alls.
    Kanske du inte förstod en retorisk fråga det skulle förklara allt.

Och jo, faktan berättar bara en sak och inget argumt finns med 0,0000015% och en procent som bara kommer blir lägre och lägre.

Älskar fakta och steg två att inget argument finns att hitta.

Och jag har aldrig påstått att det existerar argument heller. Det du som började babbla om argument hit och dit. Har du glömt det? 🤔

Vad skulle det finns att argumentera om?

Fakta är att det har hänt. Prevalensen är inte noll eftersom det har hänt. Att det har hänt gör att det inte finns något att argumentera om.

Jag bryr faktiskt inte alls om din retoriska fråga, då den är helt irrelevant för det jag skrev. 

Så bra att du "älskar fakta". Då kanske du kan ta in och förstå fakta. Ta in och förstå fakta som inte kommer från dig.
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-19 22:24:17 följande:

Älskar fakta och steg två att inget argument finns att hitta.

Vad är det för argument som skulle finnas och mot vad? 

Att det inte har inträffat? Där säger faktan raka motsatsen, att det har inträffat. Och det kan tyvärr inträffa igen.

Du älskar enbart den faktan du säger även om det oftast bara är "fakta". 
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-20 06:44:59 följande:

Inget argument finns och hitta och jag som frågade dig vad argumentet var.
    Vill du försöka igen, för enda jag är är precis ingenting och att det saknar betydelse för allt om abort.

Faktan är vad den är, vad är ditt argument?
    Fakta är är att det är betydelselöst med den prevalensen och har ingen plats i abortdiskussionen ÖVERHUVUDTAGET.

Du är den som drog upp argument. Så varför, om du nu anser att det finns något att argumentera för eller emot?

Nej, fakta är att det har hänt. Punktum. 
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-20 15:51:18 följande:

Fakta är att det är en så galet låg prevalens att det finns inget värde att ens prata om det.

Det kan vara 0,000000000001% prevalens, och ändå så säger faktan att det hänt. 

Har du svårt att ta in att fakta säger att ett, trots låg prevalens, har hänt? 

EpicF skrev 2024-11-20 13:04:15 följande:
    Du är den som drog upp argument. Så varför, om du nu anser att det finns något att argumentera för eller emot?

Nä, finns inget argument och har inget värde för något att diskutera, precis som min retoriska fråga antydde redan från start.
    Nä, det har inte hänt här på över 20år, missat det?

Nej, det finns inget argument och just därför undrade jag varför du överhuvudtaget började prata om argument? 

Jodå, ett värde att diskutera är det alltid. Till och med riksdagen menade att det fanns ett värde att diskutera. 

Nej, eftersom det var jag som upplyste dig om att det hände 2003 (du menade att det inte hänt sedan -83) så har jag inte missat att det inte hänt på över 20 år. 
  • EpicF

Fakta är att det är en så galet låg prevalens att det finns inget värde att ens prata om det.

Det kan vara 0,000000000001% prevalens, och ändå så säger faktan att det hänt. 

Har du svårt att ta in att fakta säger att ett, trots låg prevalens, har hänt? 

EpicF skrev 2024-11-20 13:04:15 följande:

Nä, finns inget argument och har inget värde för något att diskutera, precis som min retoriska fråga antydde redan från start.
    Nä, det har inte hänt här på över 20år, missat det?

Nej, det finns inget argument och just därför undrade jag varför du överhuvudtaget började prata om argument? 

Jodå, ett värde att diskutera är det alltid. Till och med riksdagen menade att det fanns ett värde att diskutera. 

Nej, eftersom det var jag som upplyste dig om att det hände 2003 (du menade att det inte hänt sedan -83) så har jag inte missat att det inte hänt på över 20 år.
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-20 17:46:54 följande:

Så en halmgubbe kom du med istället.
    Det finns inget vi kan ta med oss av och efter +20år av säkra aborter här.

Ja, vad är argumentet om inget?
    Men lugnt, förstår du inser det finns inget argument ens.

Du har uppenbarligen fortfarande svårt att läsa och förstå. 

Jag har insett från början att det inte finns något argument. Men så var det inte heller jag som började prata just argument... 

Ledsen om det tagit dig så här lång tid att förstå att det inte fanns något argument. 
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-20 19:20:13 följande:

Som jag säger, du har inget argument alls.
    Vill du försöka igen och hålla med mig om irrelevansen IGEN?

För det vore komiskt om du gör ingen :lol::lol::lol:

Jag har aldrig haft några argument, eftersoönde inte har funnits några arguemnt. Faktum är att det var inte jag som tog argument heller. Set vad du. 
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-20 20:15:12 följande:

Vi alla vet det inte existerar ett argument här.
    Utan vad det berättar är att död av en som gör abort är så sällsynt att det är irrelevant för abort.

Nej, det finns inte argument. Har aldrig funnits. Så varför drar du upp det gång på gång? Någotn typ av hang-ups 🤔

Om det är relevant för abort eller inte, är faktiskt inte upp till dig att bestämma. 
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-20 21:37:18 följande:
    Vi vet alla att inget argument finns.
    Så varför ta upp det hela tiden då?
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-21 05:56:49 följande:
    Jag berättar inget argument finns och ingen vet ens vad man ska göra med något som inte skett på +20år, vet du ens varför du har hållit igång denna och när vi kom fram till det är ointressant för aborter?
    Så igen, varför tar du upp det? 

Jag vet redan att det inte finns något att argumentera i den fråga. Och argumentation var helle inget syfte när jag skrev faktan. 

Nej, det är faktiskt intressant för endel. Att det inte är intressant för dig får stå får dig. Men sedan är inte du kvinna och kommer aldrig göra abort, så hela abortfrågan borde inte vara intressant för dig. 
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-21 15:43:13 följande:

Jag vet, det är helt obetydligt det du gav oss, kanske som sido kuriosa.
    Jag vet inte varför du tog upp det och när det var så irrelevant, vet du  ens själv?

Nu måste du lära dig skilja på vad som är obetydligt för dig och vad som är för andra. Det som är obetydligt flr dig behöver inte vara obetydligt för oss andra. 

Människan är en individ, innebär att vi tycker olika, har olika åsikter, har olika intressen etc. Självklart kan vi ha samma intressen, åsikter och tycka samma som andra med det är inget måste, just för att vi är olika individer. 

Jag frågade dig varför DU tog upp det. Det svarar du aldrig på. Varför?
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-21 19:02:49 följande:
    Om inte obetydligt, vad är argumentet?
    Ohh, vänta nu, det fanns inget argument sade du = obetydligt och irrelevant för aborter.
    Att det inte är obetydligt för alla har inget att göra med att det finns något argument. Dessa två är inte sammankopplade. 

Det är obetydligt och irrelevant för aborter för dig. För andra är det inte obetydligt och relevant för aborter. Hur kan det vara svårt att förstå? 🤔
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-21 20:12:47 följande:

+20år berättar att det är obetydligt och saknar argument OCH är irrelevant för abort.

Varför tar du upp detta hela tiden?
    För vi landar bara på en enda plats varje gång = Irrelevant för abort.

För DIG ja. 

Du har noll förmåga att förstå att människor fungerar olika, därför tas det upp igen. Och igen. Och igen. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?