Inlägg från: Anonym (Halvsvensk man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Freddie K skrev 2024-10-25 11:19:27 följande:
    Ursäkta. Skulle motsatsen till alla religioner vara död och mörker? Jag själv är ateist och jag ser inte det som död och mörker. 
    Kristendomen, islam, judendomen utgår från att gud är allsmäktig och skapat allt det som existerar i sin höghet och prakt. Gud är inte en person eller varelse, det är den yttersta sanningen och den yttersta medvetenheten. Gud står för skapelse, kreativitet, ljus, glädje, sans, frid, kärlek. 

I motsats till detta står mörkret, döden, förstörelser, ickeexistensen. 

Motsatsen till gud är därför död och ickeextsiens, förstörelse. Att förstöra gud medvetna skapelse är ett brott mot gud och skepelsen. 

Det är därför Texas i USA ni börjar överväga införa dödsstraff för aborter. 
    Anonym (???) skrev 2024-10-25 11:22:14 följande:
    Varför är det ena som står viktigt men inte det andra?
    För att det vi ser är sanningen och det vi ser är guds vackra skapelse. Universum och vår planet. 

Vi kan instinktivt känna att glädje, kärlek och frid är nått vi vill ha. Och vi kan instinktivt känna att död, ondska, sorg och ickeexistens är nått vi INTE VILL HA och inte mår bra av. 
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:26:05 följande:
    Ja de utgår ifrån det, men bara för det så behöver det inte vara sant. 
    Hur känner du själv?

Vad känns mest sant för dig och din själ? 
    Att vilja vistas i en miljö fylld av glädje, skapelse, kreativitet, kärlek eller i en miljö där ondska, sorg, ångest, död existerar? 
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:29:31 följande:
    Jag kan ju börja med att säga att livet inte alltid är en dans på rosor. Visst finns det glädje och så i livet, men det finns också mycket sorg. Det är så livet är för de allra flesta och när jag är glad så vill jag inte tillskriva det någon gid i alla fall. 
    Det finns sorg eftersom ondskan och destruktiva energier existerar vårt universum. Det är inte meningen att det ska vara fritt från problem. 
    Det ska vara en blandning. För människan ska få uppleva och lära sig skillnaden mellan det goda och det onda. Det är en skola kan man säga. 

Därför måste du lära dig att aborter är av ondo, det är död och motsatsen till skapelsen som du tycker om och dras till. Även fostret ska få gå i denna livets skola. Inte hindras från det. Då hindrar man guds skapelse och vilja. 
    Anonym (???) skrev 2024-10-25 11:31:07 följande:
    Vadå nåt vi inte vill ha? Antingen är koranen guds vilja eller inte.
    Nu anstränger du dig verkligen för att inte förstå. 
    Gör om, gör rätt. 
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:35:08 följande:
    Det kan jag i alla fall hålla med om: att det inte är meningen att det ska vara fritt från problem. Det andra låter bara som humbug i mina öron. 
    Det låter som humbug för att satan filtrerar det jag påstår innan det når din hjärna. Så du får inte rätt bild och tolkar det fel. 
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:39:15 följande:
    Ja, självklart är det Satans fel! Allt ont som händer människan är Satans fel, eller?
    Satan är ett annat namn för förstörelse, död, ickeexisten. Det är en energi som existerar i vårt universum och i vår nuvarande verklighet i syfte att lära oss se skillnaden på kärlek och ondska, skapelse och död, positivitet och negativitet, samhörighet och ensamhet. 
    Mimosa86 skrev 2024-10-25 11:42:02 följande:
    Bland mina vänner har det varit mannen som varit den drivande faktorn till aborten. Kvinnorna har velat behålla.

Så hur ska du nå ut till männen att ta ansvar för att de alstrar barn de inte är redo att ta hand om?
    Jag vill nå ut till både män och kvinnor. Både män och kvinnor ska undvika att få en kvinna begå abort. 

Männen måste ta ansvar, såväl som kvinnorna. 
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:47:36 följande:
    Vem säger att jag behöver lära mig skillnaden mellan död och liv och sorg och glädje? Det kan jag lära mig på egen hand. 
    Nej det kan du inte. Du måste uppleva och känna vara med om saker. 
    Utan satans energi på jorden hade du aldrig kunnat uppleva eller känna det. 
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:50:43 följande:
    Jag upplever och känner väldigt massa saker, men det är inte tack vare Satan.
    Tro det då. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?