Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-20 12:40:56 följande:
Jag svarar här på det du svarade till mig personligen.
Just ordet "mellanläge" använde jag inte om min egen position, utan om par som å ena sidan skyddar sig mot graviditet, men som å ena sidan tar emot den om den blir ett faktum trots skydden,
DÄREMOT sa jag att jag har en 3:e åsikt själv, och det är precis just jämnt vad jag har.
Orden "abortanhängare" och "abortmotsåndare" är alldeles för förenklade och man kan vara något ur olika aspekter, och dessutom finns även där många mellanåsikter på olika sätt, MEN något som SKILJER mig från den VANLIGA s.k. "abortmotståndaren" i många trådar att är min argumentation är inte "skärp lagstiftningen". D
ET SKILJER. VAD JAG SÄGER är i stället att jag talar för att avstå från abort ÄVEN OM statens lag tillåter aborten. Ser du SKILLNADEN? En etisk debatt - inte en juridisk. Alla andra i de 2 vanliga lägren talar enbart m lagstiftningen.
Tror du dessa som aborterar på ett år försöker bli gravida och sen göra abort?
Den som förstår sex den vet också om att förnuft är något som flyger ut genom fönstret.
Du är ett pubeshår ifrån att vara en obstinat abortmotståndare, är du medveten om detta?
Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-20 12:43:08 följande:
Exakt var skrev jag att alla aborter var i nödlägen? Tvärtom har det ju hela tiden varit min tes att så inte är fallet.
I så fall tror jag inte att du har förstått hur jag menat, för i flera fall har du uppfattat mig på annat sätt än jag menade.
Fakta är att det är en så galet låg prevalens att det finns inget värde att ens prata om det.
EpicF skrev 2024-11-20 13:04:15 följande:
Du är den som drog upp argument. Så varför, om du nu anser att det finns något att argumentera för eller emot?
Nej, fakta är att det har hänt. Punktum.
Nä, finns inget argument och har inget värde för något att diskutera, precis som min retoriska fråga antydde redan från start.
Nä, det har inte hänt här på över 20år, missat det?
Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-20 13:05:04 följande:
Jag kan göra en jämförelse med djurfrågan för att belysa. (Jag tillhör ju som jag nämnt förut inte något av de traditionella svenska åsiktslägren då jag är "vegan & christian"/ "vegan & pro life" )
När jag var i ca 20-årsåldern så tänkte jag ungefär så att jag är den siste i hela världen som blir vegetarian, men sedan blev jag övertygad åt andra hållet av den vegokristna rörelse som idag finns i den anglosaxiska världen, då jag tagit del av deras argument, och idag är jag samtidigt vegan/djurrättsaktivist och konservativ kristen (en total anomali i en svensk kontext - jag är så väl medveten om det).
Jag ändrade mig själv(alltså inget tvång), men jag gjorde det när jag hade tagit del av nya argument och kommit att sympatisera med dem. Vad jag vill säga med det är att det måste vara tillåtet att sprida nya tankar, som kan påverka folk och bidra till att de ändrar åsikter - exakt som jag till slut gjorde det i djurfrågan. JAg är idag tacksam mot de som fick mig att ändra inställning till djuren.
Nej, men faktum är att det finns många som var planerade som också inte känner livslust, så det finns också bland dem
Intressant att jag inser att det är religion med i botten, man borde hålla på med andra hobbys som inte är till för att kontrollera andra människor.