Inlägg från: Anonym (Halvsvensk man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

EpicF skrev 2024-10-24 22:34:18 följande:
    Jag har också blivit gravid genom våldtäkt (har blivit våldtagen två gånger förövrigt) och jag valde, helt frivilligt, att göra abort och har aldrig ångrat den abort. Den aborten var det bästa beslutet jag någonsin har tatt. Och det är mitt beslut och hur jag kunde. 

Andra, som ex du, kanske väljer att behålla. Och vet du va? Båda besluten är rätt. 
    Beklagar att du blev våldtagen. 

Men man kan inte ångra nått man aldrig haft eller gjort. 
    Hade du behållet barnen hade du sannolikt varit överlycklig över att du aldrig gjorde abort. 

En döv människa kan inte förstå vad musik innebär. Du är döv. 
    EpicF skrev 2024-10-24 22:34:18 följande:
    Jag har också blivit gravid genom våldtäkt (har blivit våldtagen två gånger förövrigt) och jag valde, helt frivilligt, att göra abort och har aldrig ångrat den abort. Den aborten var det bästa beslutet jag någonsin har tatt. Och det är mitt beslut och hur jag kunde. 

Andra, som ex du, kanske väljer att behålla. Och vet du va? Båda besluten är rätt. 
    Som sagt. Jag beklagar och förringar inte det du varit med om. 
    EpicF skrev 2024-10-24 22:40:01 följande:
    Ja, självklart finns de det. Och dessa kvinnor hade förmodligen abort i tankarna men valde att behålla. Kanske för att de lyssnar på idioter som dig. 

1. Nej, en kvinna glömmer aldrig den våldtäkten hon vlivit utsatt för. Men genom att göra abort kan man lägga det bakom sig på ett helt annat sätt och blir inte städning påmind om det. 

Jag har blivit våldragen två gånger, och inte fan har jag glömt det! 

2. Eller så blir barnet en ständig påminnelse på vad som har hänt. Och det är tyvärr inget man kan veta i förväg. 

Dessutom tror jag fler gör abort efter en våldtäkt än behåller. Men det bad jag tror. Jag har inga som helst belägg för det (tror förövrigt inte det finns statistik på det heller). 
    Tråkigt att du blev våldtagen och bra att du kunnat lägga det bakom dig. 

Men det rättfärdigar inte dina aborter, det är min åsikt. Och många andras åsikt. 

Men om aborterna hjälpte dig att må bättre så är det väl bra. Men jag tror som sagt att du hade mått bättre om du behöll barnen. Oavsett vad så kan du inte vrida tillbaka klockan. Alla gör misstag. 

Men uppmuntra inte andra att göra misstag, vilket abort är. 

Detta sagt med all respekt för det du varit med om, jag menar det verkligen!!! 
    Swedman skrev 2024-10-24 22:42:53 följande:

För min del är det en fråga om kvinnans rätt till sin kropp. Sin frihet. Ingen äger henne. Ingen kan peka finger åt henne oavsett vad hon väljer. Det är min syn på det hela. 
    Det är gammelvärlden att nån grupp med skrivna eller oskrivna lagar ska genom straff/böter/fängelse eller mobbning få en kvinna att göra som kollektivet vill. 

Enligt min personliga mening så borta abort resultera i livstidsfängelse. 
    Jag är emot dödsstraff, men livstids utan tvekan. 

Abort ska bara tillåtas om läkarna kommit fram till att kvinnan löper risk för sitt liv, en överhängande risk. Att förlossningen = 50% chans att hon dör eller högre. 
    EpicF skrev 2024-10-24 22:51:05 följande:
    Och alla de tre påståenden existerar. Precis som det kan vara tvärt om. 
    Det kan vara alla möjliga varianter. 

Men det är mest spekulationer. Även normala förlossningar och förhållanden kan leda till extremt stora problem mellan barn å föräldrar. Det finns faktorer som har en betydligt väsentligare roll än att barnet blev till genom våldtäkt. Finns andra saker som spelar in mer. 

- Om det finns doger eller alkohol med i bilden

- socioekonomisk status för vårdnadshavarna av barnet

- ärftliga neuropsykiatriska diagnoser. 

Alla tre saker påverkar i betydligt större grad än om barnet blev till genom våldtäkt eller samlag med samtycke. Det är inte så avgörande. 
    molly50 skrev 2024-10-24 22:57:44 följande:
    Och om fostret har t ex en missbildning och riskerar att dö innan eller efter födseln,ska man då ändå tvingas gå hela graviditeten ut för att barnet ska få födas,tycker du?
    Det där är också gränsfall. 

Om barnen löper stor risk att bli gravt handikappade eller få ett plågsamt liv, då får man kanske göra undantag. Undantag när kvinnans liv är i fara eller när barnet löper stor risk att få ett värdelöst och plågsamt liv. 
    Anonym (F) skrev 2024-10-24 23:00:28 följande:
    ...och ändå tycker du att man ska tvingas föda ett oönskat barn.
    Ja. Är man inte i stånd att ta hand om det så ska andra göra det istället. Adoptera då bort det vid födseln. Till någon man/kvinna som ej kan få barn, ofrivilligt barnlösa. De blir överlyckliga. 
    EpicF skrev 2024-10-24 23:00:39 följande:
    Och en cellklump eller ett foster har ingen egenvilja och kan inte uttrycka någon åsikt. Och eftersom fostret är i kvinnans kropp, beroende av henne så är det hennes rätt att bestämma om hon vill behålla eller inte. Kvinnans rätt att bestämma om cellklumpen/fostret ska utvecklas till en individ. Ingen annan har rätt att bestämma det. 

Ett foster har ingen bestämmande rätt. 
    En nyfödd bebis har ingen vilja. Ska man få göra vad man vill med den bara för det? Eller någon som blir hjärnskadad i en olycka, ska du få göra vad helst du vill med den bara för att den inte längre kan reflektera? 
    EpicF skrev 2024-10-25 00:14:28 följande:
    Vi tog det beslutet som var rätt för oss. 

Ingen PTSD här. Aldrig haft. 
    Rätt för dig men fel för barnet och fel för gud. 
    EpicF skrev 2024-10-25 00:14:28 följande:
    Vi tog det beslutet som var rätt för oss. 

Ingen PTSD här. Aldrig haft. 
    Rätt för dig. Inte rätt för barnet, inte rätt för universum och gud. 

Men alla gör misstag, så jag klandrar dig inte.
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?