Inlägg från: Anonym (Halvsvensk man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (F) skrev 2024-10-24 22:10:44 följande:
    Så funkar inte argumentation. Om du påstår något så ligger bevisbördan på dig. Inte att andra ska söka upp det du påstår finns.
    Jo för ni hävdar att jag har fel. 

Finns inget som tyder på att jag har fel alls. Inga kända fakta sett till grupper. 

Finns inget som tyder på att era första påståenden är sanna. Påståenden om att mamman hatar sitt barn, att barnet hatar sin mamma osv. Barnet påminner kvinnan om våldtäkten resten av hennes liv.....

Det är bara skitsnack. Känsloargument hämtat ur arslet mer eller mindre. 
    Maggena skrev 2024-10-24 22:12:50 följande:
    På det sättet du tänker räknas det väl som kannibalism när man sväljer en sats? En spermie kan ju utvecklas till ett foster om den bara stöter på ett ägg. Ser att du är en man så jag antar att du inte masturberar då heller av samma anledning. 

Med det sagt så tycker jag inte att du ska generalisera att alla svenskar är för abort.
    När ett foster existerar, då ska abort förbjudas. Man ska inte få avlägsna foster på det sättet alls. 
    Överste Senap skrev 2024-10-24 22:13:43 följande:
    Där förklarade du själv din vetenskapliga kompetens, eller snarare inkompetens. Att hävda vilket idioti som helst, typ jorden är platt och påstå att det innebär att du har rätt tills motsatsen är bevisad är så korkat att det saknar motstycke. I all vetenskap ligger bevisbördan på den som kommer med påståenden.
    Fast det jag hävdade var ett svar på era påståenden. Följande tre påståenden som ni kom med i tråden: 

1. Barnet kommer påminna kvinnan om våldtäkten hela hennes liv.

2. Mamman kommer hata barnet.

3. Barnet kommer bli olyckligt.
    fornminne skrev 2024-10-24 22:14:31 följande:
    Du kör ju själv med känsloargument, så vad är skillnaden? 
    Nej det är baserat på studier. Finns på Pubmed Och Cinahl. 
    Ligger uppe för alla att de. Jag orkar inte gå in där och söka nu. Jag läste detta för två år sedan. 
    EpicF skrev 2024-10-24 22:16:06 följande:
    Och hur ska vi ta reda på vad fostret vill? 

Du som värnar om fostret rättigheter till självbestämmande måste ju kunna svara på det. 
    Genom att låta det bli en människa som kan svara för sig. 
    fornminne skrev 2024-10-24 22:14:31 följande:
    Du kör ju själv med känsloargument, så vad är skillnaden? 
    EpicF skrev 2024-10-24 22:17:36 följande:
    Som du då....

Det man har sett i studier är inom vissa kontexter eller samhällen så kan det bli problematiskt att behålla barnet. När det finns hederskultur, religion och sånt inblandat. Tillexempel att en IS krigare våldtar en yasidier, hon bli gravid. I hennes kontext och i hennes hederskultur kan det bli problematiskt eftersom det finns förväntningar och tryck utifrån. Från familj och andra landsmän. Det kan skapa trauma. 

Men i en modern kontext i Sverige, Europa, USA är det inget problem för kvinnor. För här finns inte det kulturella trycket att man är smutsig om man behåller ett barn fastän man blivit våldtagen. Är ses både mamman och barnet som vilka individer som helst. 

Så här kan man inte se någon signifikant skillnad alls. 
    Anonym (Piku) skrev 2024-10-24 22:24:24 följande:

Cellklump ***

Du är också en klimp av celler, fast bara lite fler celler. 
    EpicF skrev 2024-10-24 22:29:07 följande:
    Och hur ska vi ta reda på vad fostret vill? 

Alla foster kanske inte vill leva... 
    Alla ska få en chans att leva. Sedan är det upp till de vad de vill göra. Alla har en fri vilja, alla individer. Men innan dess ska ingen fatta beslut åt de, speciellt inte ett så stort beslut. 
    Anonym (F) skrev 2024-10-24 22:28:28 följande:
    Du hävdar att du har rätt. Bevisa det. Det finns inget som tyder på att du har rätt. Inga kända fakta sett till grupper.

Det är ingen som påstår att det ÄR så i alla fall där våldtäkt lett till att barn utan att det KAN bli så. Dina egna känsloargument är tydligen däremot helt ok.... Till exempel där du tycker att man ska ta hänsyn till en samling cellers "åsikt", en entitet utan någon som helst tankeförmåga, inte ens en abstrakt sådan. Ett barn kan inte ha åsikter förrän hen är några år gammalt och har språk nog att sätta ord på sina åsikter. Att sedan kunna ta ställning till en sådan svår sak som att vilja bli född eller inte tar ett antal år ytterligare....
    Vad är hen? 

Han eller hon kan ha en åsikt när de är mogna nog att fatta det beslutet. 
    En 2 dagar gammal bebis kan inte heller reflektera kring död, liv och sånt. Kan ej ta ett beslut. Men bara för det så ska vi inte döda barnet. 
    Anonym (Piku) skrev 2024-10-24 22:32:14 följande:
    Ja, som inte parasiterar på en annan människas kropp för min överlevnad. Är man en parasit så lever man på nåder då den man parasiterar på bestämmer över ens existens. 
    Du parasiterar på andra levande arter. Du parasiterar på den här planeten och bidrar till dess förstörelse. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?