Inlägg från: Marmite Devil |Visa alla inlägg
  • Marmite Devil

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:21:35 följande:
    Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
    Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
    I en värld där kvinnor är slavar skulle det antagligen fungera så. 
  • Marmite Devil
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 21:18:27 följande:
    KÄNSLOARGUMENT! 

Undersökningar på fenomenet kvinnor som blivit med barn genom våldtäkt har visat att de har precis lika hög benägenhet att älska sina barn som vilken annan mamma som helst. De flesta är otroligt tacksamma att de behöll barnet. Och barnet i sig blir till och med en anledning för de att se en mening i det övergrepp de utsattes för. Det finns även mammor som fått barn den normala vägen som är extremt avvisande eller till och med dödat sina barn. Så enskilda exempel är inte verkligheten för majoriteten. 

Kvinna ska bestämma över sig själv, JA. Men inte över fostrets och den blivande människans liv. Hennes (TILLFÄLLIGA) åsikter väger inte tyngre än fostrets liv. Notera tillfälliga, för 9 av 10 är i efterhand otroligt tacksamma att de behöll barnet! 

PRO-lite är enbart känsloargument.

Allt du säger baseras enbart på känslor och är helt avskalat av fakta och vetenskap. Dessutom kletar du på kvinnor dina fantasier av hur de borde känna, otroligt intelligensbefriat. 

• Marmite Devil
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 21:35:23 följande:
    Ha inte samlag då, det är inte en mänsklig rättighet, 
    Det går utmärkt att ha samlag, men inte med idioter. 
  • Marmite Devil
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 09:21:23 följande:
    Fast hela din argumentation faller på att du är övertygad om något du inte kan veta, eftersom du inte har koll på all fakta och vetenskap osv
    Du verkar inte vara utbildad på universitet eller så, så som du resonerar, helt svart vitt vilket det inte är. En professor eller vem som helst som på riktigt fattar det här med studier osv, skulle inte formulera sig som du

Jag är pro-life, och definitivt inte ointelligent då jag bland annat lätt klarar min utbildning, som är ansedd och en av de svåraste att komma in på. Jag hävdar att det finns kvinnor som mått dåligt av sina aborter, och att barn i magen känner, hör osv. DET finns det definitivt vetenskap för. Vanligt är väl också att gravida kvinnor ser sina barn i magen som barn, som innehar de här sinnena.
    Så om någon har intelligensbefriade argument, skulle jag inte säga att det är TS. Ditt sista argument är för övrigt väldigt känslobaserat, så snacka om att kasta sten i glashus.
    du får nog A i att skriva en vägg av text helt utan innehåll i alla fall . 
  • Marmite Devil
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:53:42 följande:
    Jag värnar barnen som lever. 
    Hur då? 
  • Marmite Devil
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:19:52 följande:
    Kvinnan behöver inte ha barnet, hon kan adoptera bort det. Men hon ska ta konsekvenserna av sitt handlande och hon ska inte slippa undan ansvar. 

Barnets, fostrets, själens, människans rätt till liv är större än hennes rätt att tillfälligt bestämma över sin kropp. Detta med motiveringen att: 

1. Graviditeten är tillfällig, döden är permanent. 
    2. Fostret måste ha rätten att säga sin åsikt. 
    3. Hon valde att ha samlag. 

Så en massa oönskade barn föds som får lida för det livet ut. 

Alla vill tydligen inte ha en bättre värld. Vilken tur att du inte har ett skvatt att säga till om. 

• Marmite Devil
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 17:39:41 följande:
    Det räknas inte som mord av de allra flesta ifall en kvinna får mens. 
    Det går inte att jämföra eftersom det är kroppen som reglerar mensen, inte kvinnan. 
  • Marmite Devil
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 17:55:22 följande:
    Om kvinnan låter en mans spermie befrukta hennes ägg så kunde hon ha förhindrat mensen 
    Om man hugger av mannens penis kan han inte få utlösning. 
  • Marmite Devil
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-08 11:46:17 följande:

Jag har rätt att tala för den åsikten + att jag också ärligt tror att en dag så kommer  både män och kvinnor, såväl jag som du och alla andra, att stå inför den yttersta rättvisan, och då tror jag det är relevant hur man har handlat mot de allra minsta, de allra värnlösaste -de allra mest utlämnade, även gentemot dessa ofödda. Tänk för några ögonblick om jag har rätt i det ...........  att det finns en högre rättvisa,

Jag är stöder då att inte göra abort även om aborten är tillåten i juridiskt avseende.

Är inte högmod en dödssynd? 

Jag tror att du ligger lite pyrt till inför den yttersta rättvisan. 

• Marmite Devil
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-08 12:30:00 följande:

För det första har jag inte sagt att jag själv är felfri, så så högmodig tror jag inte jag är. Jag tror faktiskt att BÅDE jag och andra ligger pyrt till om man ser enbart till våra gärningar. Jag tror inte jag kommer till Guds rike på mina egna meriter (då tror jag snarare att det vore kört för jag felar i både onda aktiva handlingar och när jag underlåter att göra kärleksgärningar som jag mycket väl kunde ha gjort ) utan pga att Kristus räddar.

Men det betyder inte att man har frikort till synden, Jag tror att om man ska "kopplas upp" på Kristi verk krävs omvändelse i  handlingar också. 

Du tror ju uppenbarligen att du vet bättre än den gravida kvinnan vad som är rätt för henne och hennes foster. 

Du tror att du vet bättre än andra människor vad som är rätt och fel. 

Vad skulle det vara annat än högmod? 

Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?