-
Anonym (Fel) skrev 2024-10-24 20:55:03 följande:Och det blir ologiskt att du i samma tråd överdrivet snackar om att man ska få bestämma över sin kropp och sedan påstår du att du är emot all former av aborter.
-
Rent tekniskt så finns det ingen rättighet för att någon ska behandla någon som en människa och inte en handelsvara.Anonym (Kim) skrev 2024-10-24 20:03:32 följande:Några rötägg visar sig vara rätt många- det blir lätt så när man avhumaniserar någon till en handelsvara istället för en människa.
Normaliserar man köp av sex så får det även negativ effekt på även trafficing och de mest utsatta. Varför tror du Danmark, Holland och Tyskland har mer problem med trafficking än länder där förbud mot prostitution finns? (Det finns avhandlingar på just detta så det är ett faktum och ingen tolkning).
Varför hänvisar du nu inte till någon lag men när jag föreslår något? -
Enligt somliga i tråden så får man bara acceptera det som står i lagen.Anonym (Jerry) skrev 2024-10-24 21:04:14 följande:Men du tror inte man tar skada av att sälja sex?
...... -
Meddelande borttaget
-
Rent tekniskt är det bara ett brott mot staten vid sexköp.jeolpeol skrev 2024-10-24 19:57:17 följande:
Sexköpslagen är till för att skydda den som säljer sex eftersom de som gör det ofta är utsatta i samhället. Att det finns enstaka personer som säljer sex och tycker om det ändrar inte på det faktumet.
Vill du veta mer kan du läsa detta: nspm.jamstalldhetsmyndigheten.se/prostitution-och-manniskohandel/vanliga-fragor-och-svar/
-
Anonym (Fel) skrev 2024-10-24 21:10:49 följande:Rent tekniskt så är det inte olagligt att bli skadad psykiskt eller fysiskt av sexet plus även om det handlar om sexköp, det är bara betalningen som är olaglig.
Rent tekniskt är inte kvinnan som säljer sex ett offer utan det är bara ett brott mot staten. -
I praktiken så tillåter man kvinnor att vara en handelsvara då det är tillåtet att sälja sex samt sexköp är bara ett brott mot staten.Anonym (Kim) skrev 2024-10-24 20:03:32 följande:Några rötägg visar sig vara rätt många- det blir lätt så när man avhumaniserar någon till en handelsvara istället för en människa.
Normaliserar man köp av sex så får det även negativ effekt på även trafficing och de mest utsatta. Varför tror du Danmark, Holland och Tyskland har mer problem med trafficking än länder där förbud mot prostitution finns? (Det finns avhandlingar på just detta så det är ett faktum och ingen tolkning). -
Och var står det att det är ingen rättighet med att du vill att sex ska enbart vara något man gör inom ett äktenskap?Anonym (Kim) skrev 2024-10-24 20:07:43 följande:Jag med, därför anser jag att man ska tvångssterilisera alla pojkar vid tidig ålder så får de göra en återställning när de är mogna att ta på sig konsekvenserna av sex.
Jag är också för att införa förbud att män har sex med en kvinna innan äktenskapet. -
Så du menar att män och kvinnor har samma sexlust och samma attraktion?Anonym (Kim) skrev 2024-10-24 20:13:09 följande:Vill man bara komma så har man sex med sigsjälv. Vill man vara intim med en annan människa så krävs det (såklart) att personen ifråga är lika intresserad och sugen. Sex är ingen rättighet. och varför skulle man ens vara intresserad av att ligga med någon som inte vill?? Onanera gör man med handen, inte med en annan människas kropp
-
Officiellt handlar det egentligen inte om kvinnors kroppar eftersom det är endast ett brott mot staten.Anonym (H) skrev 2024-10-24 19:57:18 följande:Om du är så engagerad i kvinnans rätt till sin egen kropp, varför skapar du inte trådar om aborträtten eller sexuella övergrepp mot kvinnor, eller barngifemål?
Svar: För att du inte bryr dig ett piss om rätten till sin egen kropp, du är bara en incel som vill få uppmärksamhet. -
Kul på den här kommentarenAnonym (Berra) skrev 2024-10-24 21:18:48 följande:Rent tekniskt är du helt svarslös och oförmögen att adekvat adressera frågor och mothugg du får.
-
Avsikten vid sexköp behöver inte handla om att man vill skada kvinnan.
Sex handlar redan inte om befruktning, man borde kunna lösa problemen på något sätt. -
Då hade man inte varit emot sexköp.EpicF skrev 2024-10-26 22:42:46 följande:Fortfarande endast kvinnans beslut, eftersom det är kvinnans kropp. Varken mannen eller fostrat har något att sägs till om.
Det är inte kvinnans fel heller att mannen inte drog på kondomen. -
Jag förstår inte man kommer på hur kvinnor kan sälja sex utan att det gör ont fysiskt eller psykiskt ont.
Avsikten med sexköp behöver inte vara att man vill skada någon. -
Anonym (Fel) skrev 2024-10-30 18:28:56 följande:
Jag förstår inte varför man fortvarande inte kommit på hur kvinnor kan sälja sex utan att det gör ont fysiskt eller psykiskt ont.
Avsikten med sexköp behöver inte vara att man vill skada någon.