Inlägg från: Anonym (Halvsvensk man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halvsvensk man)

Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?

Anonym (H) skrev 2024-10-24 19:57:18 följande:
    Om du är så engagerad i kvinnans rätt till sin egen kropp, varför skapar du inte trådar om aborträtten eller sexuella övergrepp mot kvinnor, eller barngifemål?

Svar: För att du inte bryr dig ett piss om rätten till sin egen kropp, du är bara en incel som vill få uppmärksamhet.
    Nu utgår du från en feministisk och extremt inskränkt synvinkel. 

Det finns både kvinnor och män som köper och säljer sex. Även om majoriteten av köparna är män, vilket beror på att män är kåtare överlag. 

Finns kvinnor som vill köpa sex av andra kvinnor, eller kvinnor som vill köpa sex av män. 

Låt folk få bestämma själva. 
    Anonym (Undrar) skrev 2024-10-24 20:00:56 följande:

Läs en av polisen Simon Häggströms böcker om prostitution 

Vinklad och daterad. 

Självklart blir det fel utgångspunkt när man ska fråga en jävla polis som BARA arbetar med kvinnor som far illa. 

Varför inte låta studenterna på onlyfans skriva en bok och berätta sin åsikt? 
    Anonym (Kim) skrev 2024-10-24 20:03:32 följande:
    Några rötägg visar sig vara rätt många- det blir lätt så när man avhumaniserar någon till en handelsvara istället för en människa.

Normaliserar man köp av sex så får det även negativ effekt på även trafficing och de mest utsatta. Varför tror du Danmark, Holland och Tyskland har mer problem med trafficking än länder där förbud mot prostitution finns? (Det finns avhandlingar på just detta så det är ett faktum och ingen tolkning).
    Är inte en vakt, golvläggare, säljare en handelsvara? Alla i samhället är handelsvaror ute på arbetsmarknaden. 

Men låt folk få bestämma själva och grip de som är kriminella och utnyttjar andra. 

Går u in på xhamster och deras live, så ser du dygnet runt tusentals unga kvinnor som sitter där och med gör sexuella akter. Helt vanliga kvinnor. Varför är det okej där med inte irl? 
    Anonym (Jerry) skrev 2024-10-24 20:05:37 följande:
    Det finns många manlig prostituerade. Tror du deras kunder är övervägnde kvinnor eller män?
    Män, men det hör inte till. Låt folk bestämma själva för helvete. 
    Anonym (Kim) skrev 2024-10-24 20:07:43 följande:
    Jag med, därför anser jag att man ska tvångssterilisera alla pojkar vid tidig ålder så får de göra en återställning när de är mogna att ta på sig konsekvenserna av sex.

Jag är också för att införa förbud att män har sex med en kvinna innan äktenskapet.
    Intresseklubben antecknar. 
    Mimosa86 skrev 2024-10-24 20:08:36 följande:
    Kommer du uppmuntra och hejja på din dotter, syster och mamma att gå den vägen för att tjäna lite pengar?
    Jag skulle inte uppmuntra min dotter att bli undersköterska, lokalvårdare, stensättare, målare eller nått annat. Det betyder inte att jag vill förbjuda det. 

Jag är för människans frihet att bestämma över sig själv. Både män och kvinnor. Alla som är myndiga. 
    Anonym (Fel) skrev 2024-10-24 20:10:01 följande:
    Tror du är ett troll som ska smutskasta invandrare 
    Jag är född här och ser ut som en svensk. Jag vill inte smutskasta någon. 

Min amma är invandrare och min pappa svensk. Inget märkvärdigt. 
    Anonym (Fel) skrev 2024-10-24 20:13:00 följande:
    Om du är för att sexköp ska tillåtas, hur kan du samtidigt vara emot all form av abort?
    Du är ett troll heller hur? 
    För att det finns ett liv som tillfälligt är utan förmåga att tala, som vi måste ta hänsyn till. Fostrets liv är viktigare än kvinnans personliga åsikt. Jag har startat en ny tråd om ämnet då jag finner det intressant. Du är välkommen att debattera där. 

Här handlar det om rätten att köpa och sälja sex. 
    Anonym (Fel) skrev 2024-10-24 20:40:26 följande:
    Och eftersom sex inte skulle vara en rättighet säger du och världen är inte rättvist det skulle då betyda att man har sex med andra som inte är attraherad av.

Knasigt att du tar själv upp om att världen ska inte vara rättvist och sedan räknar du inte med att det kan vridas åt andra hållet, till kvinnors nackdel. 
    Bättre att inte snacka överhuvudtaget om någon "rättvisa".
    Det här spårar ut och blir off topic. 

Tråden handlar om två vuxna individer med egen vilja, en som vill sälja och en som vill köpa. 
    Anonym (Komik) skrev 2024-10-24 20:59:04 följande:
    Och givetvis skulle detta vara lösningen på alla problem? Om prostitution legaliserades hade förekomsten av misogyna incels minskat? färre män hade våldtagit kvinnor? Färre män hade objektifierat kvinnor? Färre män hade sexuellt trakasserat eller ofredat kvinnor?

wow. Att ingen tänkt på detta innan! en så otrolig genial idé. nästan värt ett nobelpris. Vänta lite, ska bara gå och spy.

visa gärna studier som bevisar din teori om den så kallade lyckliga horan, och se hur många som säljer sin kropp av fri vilja. Jag väntar. Vill du bli bemött seriöst får du allt hosta upp lite belägg som backar dina teorier
    Du drar egna slutsatser hämtade ur din stjärt. Jag har inte sagt så. 

Jag sa att män och kvinnor som är myndiga ska få bestämma över vem de har sex med och varför de har sex med individen. 
Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?