• nihka

Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?

Anonym (Bio) skrev 2024-10-26 19:37:20 följande:
    Det är inte bara kvinnor som arbetar som sexsäljare.

Den prostituerade får ett sämre skydd om det den gör blir olagligt. Det säger sig självt. Varför riskera hamna i fängelse? Samhället skulle svika en redan utsatt person dubbelt.
    Precis! Den som säljer sex är redan extremt utsatt. Att sedan inte kunna anmäla övergrepp skulle öka utsattheten ytterligare.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-10-26 18:36:49 följande:
    Jag har svarat. Jag har t ex sagt att det är mycket ologiskt. Ska det vara förbjudet att köpa ska det ju även förbjudas att sälja.
    Ditt resonemang är logiskt gällande varor och ologiskt gällande människor.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-10-29 22:17:40 följande:
    Du kan inte mena allvar.

Tråkigt du inte ser det ologoiska i att ingen får lagligt kopa det som lagligt säljs.
    Det resonemanget fastnar man bara i om man betraktar människokoppar som vilken handelsvara som helst.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-10-30 01:41:07 följande:
    Nej då.
    Att sälja eller köpa organ för transplantation är förbjudet.
    Du får dock både sälja och köpa t ex hår.
    Du har problem om du likställer försäljning av hår med försäljning av användning av kuk och fitta.

Ägaren av kuken och fittan behöver kunna anmäla övergrepp och våld mot dem. Det behöver inte hande?svaror kunna göra.
Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?