Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?

Tow2Mater skrev 2024-10-25 23:52:50 följande:
    Ja det är ju mycket ologiskt. Ska det vara förbjudet att köpa ska det ju även förbjudas att sälja. Att rada upp stånd med olika sorts äpplen till försäljning på gågatan men ingen får lagligt köpa dem vore ju idioti.
    Sexsäljaren måste kunna be om hjälp av polis och anmäla köparen vid våld och övergrepp utan att hindras av att själv kunna bli dömd och lagen ger ett övertag. Köparna har en tendens att blir mer spaka av att de vet de kan anmälas och håller sig i skinnet.
  • Anonym (M)
    Tow2Mater skrev 2024-10-26 14:35:27 följande:
    Om det fungerar så bra kanske man borde avkriminalisera droghandeln i de fall det är skjutningar inblandade, så de stackars drogforsäljarna vågar anmäla skjutningarna. Idioti. Sexsäljare kan inse lagen gäller även dem och be om hjälp på andra sätt än att sälja sex. En tid i fängelse kan säkert vara en bra start om de inte inser det innan.
    Det finns ingen lag mot att sälja sex så de behöver inte inse någon lag som gäller även dem.
  • Anonym (M)

Nej varför skulle det vara idioti när man inte vill straffa säljarna 

Tow2Mater skrev 2024-10-26 14:47:59 följande:
    Jag pratar vidare om det jag tycker , som du kommenterar på; att ska det vara förbjudet att köpa ska det ju även förbjudas att sälja. Att rada upp stånd med olika sorts äpplen till försäljning på gågatan men ingen får lagligt köpa dem vore ju idioti.
  • Anonym (M)
    Tow2Mater skrev 2024-10-26 17:17:59 följande:
    Man borde straffa säljarna och se till att de slutar sälja.
    Varför det? För att du stör dig på att det är förbjudet att köpa men inte sälja, oavsett äpplen eller vad det handlar om?
  • Anonym (M)
    Tow2Mater skrev 2024-10-26 18:24:46 följande:
    Jag diskuterar relaterat till ämnet i tråden. Vad gor du, hackar mest på vad jag tycker?
    Du svarade inte på frågan.
  • Anonym (M)
    Tow2Mater skrev 2024-10-26 18:36:49 följande:
    Jag har svarat. Jag har t ex sagt att det är mycket ologiskt. Ska det vara förbjudet att köpa ska det ju även förbjudas att sälja.
    Varför det?
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2024-10-28 13:30:36 följande:
    Vad har sexköp att göra med abort? 
    Antar att han syftar på det du skrev om att det är kvinnans kropp, att hon bestämmer själv vad hon gör med med den
  • Anonym (M)
    felix le chat skrev 2024-10-28 14:17:29 följande:

Prostitution är ju lagligt i Finland och Danmark. Helt odramatiskt, ingen debatt
    och en icke fråga helt enkelt.

Amnesty International har ju sågat svensk lagstiftning för många år sedan som
    ett brott mot dom mänskliga rättigheterna för prostituerade.

Fast sverige har ingen lagstiftning mot prostituerade 
  • Anonym (M)
    Anonym (Man) skrev 2024-10-30 18:24:08 följande:
    Båda är väl lika mycket ansvariga för preventivmedel, tycker du inte det?
    Nej det är upp till var och en om man väljer att använda preventivmedel eller inte. Det enda man kan göra åt det är att vägra ha sex om den andre inte vill gå med på att använda preventivmedel. Har man sex ändå så får man ta konsekvenserna.
Svar på tråden Dags att börja legalisera sexköp i Sverige nu när många ändå säljer sex på nätet?