Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

    Skyldighet som konsument - dubbla leveranser och heltrasigt paket

    Skyldighet vet jag inte. Men jag hade skämts över att skicka iväg paketet så trasigt. 

  • Anonym (???)
    Anonym (Undran) skrev 2024-10-24 16:35:08 följande:
    Ska jag skämmas? Det är ju inte jag som tagit sönder paketet. Paketet var så trasigt att företaget kontaktade mig efter att transportören kontaktat dem. Varför i hela friden ska jag skämmas?
    Anonym (E) skrev 2024-10-24 15:46:03 följande:

    Jag tror att du faktiskt att skyldig att tejpa ihop så att inte saker ramlar ur iaf, men det är vad jag tror, det känns logiskt 


    Det går inte, kort och gott. Det är kartong som är mjukt som papper numera.

    För att du skickar iväg det så såklart. Känns lite slappt om grejer riskerar att ramla ur.
  • Anonym (???)
    Anonym (Undran) skrev 2024-10-24 16:35:08 följande:
    Ska jag skämmas? Det är ju inte jag som tagit sönder paketet. Paketet var så trasigt att företaget kontaktade mig efter att transportören kontaktat dem. Varför i hela friden ska jag skämmas?
    Anonym (E) skrev 2024-10-24 15:46:03 följande:

    Jag tror att du faktiskt att skyldig att tejpa ihop så att inte saker ramlar ur iaf, men det är vad jag tror, det känns logiskt 


    Det går inte, kort och gott. Det är kartong som är mjukt som papper numera.

    Tips är att fråga om ombudet har packtejp
Svar på tråden Skyldighet som konsument - dubbla leveranser och heltrasigt paket