Mår skit varje gång :(
Du kan inte ta allt det där samtidigt.
Om du var låg i B12, och ej är vegan/vegetarian så behöver du injektioner för att kunna behandla bristen.
Finns kofaktorer både för att behandla B12 brist och D vitaminbrist.
För D vitamin krävs D3, K2 och Magnesium. I korrekta doseringar, samt kvalitet. Du kan få rätt hjälp med detta i Facebook gruppen Vitamin D Wellness. Dom har även en färdig länklista till flera olika tillskott som håller just rätt kvalitet. Så blir enkelt att göra rätt ifrån början, dom instruerar dig också i hur du tar tillskotten för optimalt upptag.
För B12 bristen kan jag inget annat än starkt rekommendera gruppen Vitamin B12 Wake Up. Dom hjälpte mig, och är så otroligt tacksam att jag hittade dom. Hade lidit i åratal av jobbiga neurologiska symtom läkarna här mest tyckte var psykiskt. . . . Lägg upp dina blodprovsresultat i den gruppen, och invänta svar ifrån en admin eller mod (dom är utbildade).
Järntillskott tas med fördel på tom mage, tillsammans med lite apelsinjuice. Upplever man att magen reagerar, så kan det fungera bättre att ta järnet varannan dag.
Zink bör tas på tom mage för bäst upptag. (Ignorera kommentaren kring att kopparbrist är vanligt. Det är det inte! Zinkbrist däremot är vanligt, och det är även vanligt att ha för högt koppar i förhållande till sitt zink).