Inlägg från: Anonym (motvals) |Visa alla inlägg
  • Anonym (motvals)

Män, vad skulle ni känna mest dåligt samvete över

Anonym (KD) skrev 2024-10-24 14:02:44 följande:
    Män, vad skulle ni känna mest dåligt samvete över

Om ni är gifta och har en mycket intensiv sms-kontakt med en annan kvinna. Morgon, kväll och många gånger därimellan, men "bara" pratar om livet i stort och kanske småflirtar. Lite hjärtan och kramar men inget sexprat. 

Eller, sexchatta med en annan kvinna (samma kvinna varje gång) någon gång i veckan?

Varför undrar du över detta?

Det beror ju helt på personen det handlar om. 
    Om min man sms;ar sin syster som ligger på sjukhus 5 ggr/dagen så är det helt OK. Även när han messar sin kompis som råkar vara kvinna och behöver stöd.

Att sexchatta med okända kvinnor däremot, är tecken på att något är fel
  • Anonym (motvals)
    Anonym (KD) skrev 2024-10-24 15:49:22 följande:
    Vad spelar det för roll varför jag undrar?
    Självklart pratar jag inte om en syster eller vän, borde vara rätt självklart.

Varför skulle detta vara självklart ?

Det står ingenstans i din fråga att det inte gäller systrar eller andra kvinnor i bekantskapskretsen.

Frågan du ställer är ju helt felställd. 

Om du frågar män om vad de anser vara mer OK, Att chatta/messa med kvinnor de är bekanta med. Eller sexchatta med okända kvinnor så får du nog svaret att båda är OK.   

Om du undrar över varför män messar och chattar med andra kvinnor när de är i förhållande får du andra svar

• Anonym (motvals)
    Anonym (KD) skrev 2024-10-24 17:02:42 följande:
    Mam kan alltid missförstå om man vill. Jag skrev förresten inte vad de anser ok, utan vilket de skulle få mest dåligt samvete över.
    Men varför skulle de ha dåligt samvete?

Det beror ju helt på syftet med messandet och chattandet. 

Vad menar du att syftet skulle vara?
  • Anonym (motvals)
    Anonym (KD) skrev 2024-10-24 20:07:48 följande:
    Om du inte förstår min frågeställning så får du gärna sluta svara. Det finns gott om andra trådar för dig.
    Försöker få dig att tänka igenom frågeställningen. 

I mina ögon innebär båda alternativen att man saknar något i relationen.  Saknar man något försöker man tillfredsställa behovet.  Att tala om samvetet i sånt läge är fruktlöst.

Saknar man någon att prata med messar man någon som verkar intresserad av att prata.
    Saknar man sex sex chattar man.  
Svar på tråden Män, vad skulle ni känna mest dåligt samvete över