• Anonym (KD)

Män, vad skulle ni känna mest dåligt samvete över

Om ni är gifta och har en mycket intensiv sms-kontakt med en annan kvinna. Morgon, kväll och många gånger därimellan, men "bara" pratar om livet i stort och kanske småflirtar. Lite hjärtan och kramar men inget sexprat. 

Eller, sexchatta med en annan kvinna (samma kvinna varje gång) någon gång i veckan?

• Svar på tråden Män, vad skulle ni känna mest dåligt samvete över
  • Freddie K

Jag är inte gift, men båda låter illa. Har man tät kontakt med en annan kvinna så betyder ju det för mig i alla fall att han inte kan prata med sin fru och det är illa. Sexchattar han med en annan kvinna så är det otrohet för mig.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (KD)
    Freddie K skrev 2024-10-24 14:08:43 följande:

Jag är inte gift, men båda låter illa. Har man tät kontakt med en annan kvinna så betyder ju det för mig i alla fall att han inte kan prata med sin fru och det är illa. Sexchattar han med en annan kvinna så är det otrohet för mig.

Jo, jag kan hålla med. 
  • Freddie K
    Anonym (KD) skrev 2024-10-24 14:44:14 följande:
    Jo, jag kan hålla med. 
    Fast jag är väl lite gammaldags då jag tycker att man ska hålla sig till den man är ihop/gift med. Dagens ungdomar, framförallt, ligger ju runt en del och är otrogna hit och dit.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (motvals)
    Anonym (KD) skrev 2024-10-24 14:02:44 följande:
    Män, vad skulle ni känna mest dåligt samvete över

Om ni är gifta och har en mycket intensiv sms-kontakt med en annan kvinna. Morgon, kväll och många gånger därimellan, men "bara" pratar om livet i stort och kanske småflirtar. Lite hjärtan och kramar men inget sexprat. 

Eller, sexchatta med en annan kvinna (samma kvinna varje gång) någon gång i veckan?

Varför undrar du över detta?

Det beror ju helt på personen det handlar om. 
    Om min man sms;ar sin syster som ligger på sjukhus 5 ggr/dagen så är det helt OK. Även när han messar sin kompis som råkar vara kvinna och behöver stöd.

Att sexchatta med okända kvinnor däremot, är tecken på att något är fel
  • Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2024-10-24 15:28:06 följande:

Själv då TS?

Eller du är inte man kanske?
  • Toxicated

Båda sakerna går bort, brukar tänka vad jag hade gillat om min partner gjorde samma sak och det hade jag inte uppskattat eller tolererat.

Respekt i ett förhållande måste man ha. 

• Anonym (KD)
    Anonym (motvals) skrev 2024-10-24 15:25:57 följande:
    Varför undrar du över detta?

Det beror ju helt på personen det handlar om. 
    Om min man sms;ar sin syster som ligger på sjukhus 5 ggr/dagen så är det helt OK. Även när han messar sin kompis som råkar vara kvinna och behöver stöd.

Att sexchatta med okända kvinnor däremot, är tecken på att något är fel
    Vad spelar det för roll varför jag undrar?
    Självklart pratar jag inte om en syster eller vän, borde vara rätt självklart.
  • Anonym (KD)
    Anonym (M) skrev 2024-10-24 15:28:36 följande:
    Eller du är inte man kanske?
    Nej, jag är kvinna.
  • Anonym (motvals)
    Anonym (KD) skrev 2024-10-24 15:49:22 följande:
    Vad spelar det för roll varför jag undrar?
    Självklart pratar jag inte om en syster eller vän, borde vara rätt självklart.

Varför skulle detta vara självklart ?

Det står ingenstans i din fråga att det inte gäller systrar eller andra kvinnor i bekantskapskretsen.

Frågan du ställer är ju helt felställd. 

Om du frågar män om vad de anser vara mer OK, Att chatta/messa med kvinnor de är bekanta med. Eller sexchatta med okända kvinnor så får du nog svaret att båda är OK.   

Om du undrar över varför män messar och chattar med andra kvinnor när de är i förhållande får du andra svar

Svar på tråden Män, vad skulle ni känna mest dåligt samvete över