Inlägg från: Anonym (Gilla läget) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gilla läget)

Ex och bil

Ja? Bilen ÄR hans. Den står i HANS namn. Ni är inte ens ett par längre. Skaffa en egen bil! Andra omständigheter spelar ingen roll. Om du hade velat få kompensation för bilen när ni gick isär så skulle du ha tagit upp det då.

• Anonym (Gilla läget)
    Anonym (viva) skrev 2024-10-24 14:41:09 följande:
    Nej, det stämmer inte. Om de har varit gifta har man mer än 10 år på sig att göra bodelning om de inte har gjort det ännu. 

Har de bara varit sambor ingår inte bilar i det gemensamma godset, så då är det kört. 
    Hur kan du då inleda med "det stämmer inte" när du inte vet om de gjort bodelning eller inte, om de var gifta eller inte? För övrigt verkar det inte finnas någon tidsgräns för bodelning efter skilsmässa.
  • Anonym (Gilla läget)
    Anonym (viva) skrev 2024-10-24 14:51:26 följande:
    Det går inte att utläsa av hennes trådstart om de var gifta eller inte eftersom hon skriver förhållande/äktenskap. Men jag lutar åt att de var gifta, för annars skulle hon väl inte nämna äktenskap? 

Ja, man har mer än 10 år på sig. 
    Nej, men det hade räckt att påpeka skillnaden mellan sambo och gift, inte bara säga tvärsäkert att det inte stämmer iom att det gör det om de var sambos. Jag läste inte slutet av trådstarten men jag antar att de var gifta trots allt. Hur som helst så borde de reda ut det där och inte försöka dela bil.
Svar på tråden Ex och bil