• Anonym (A1)

Förlossning. Mannen tänkte endast på mat

Var gravid med mitt första barn
    Sambon följde inte med på ett enda besök till barnmorskan.
    När jag började prata om förlossningen var det enda sambon sa var: "Jag måste ju gå ifrån och äta i alla fall"
    Det var det enda. Inte ett ord om mig. 
    Jag blev så chockad att jag blev stum.
    Han var till noll hjälp under förlossningen.
    När jag skulle hem fick jag vänta i flera, flera timmar efter jag ringt honom innan han dök upp. (det var inte pga av jobbet). Personalen frågade flera gånger när jag skulle åka. Jag skämdes. 

Är det ett okej beteende?

• Svar på tråden Förlossning. Mannen tänkte endast på mat
  • MsM84

Min uppfattning är att personer som beter sig såhär inte bara gör det då utan att det är en del av deras personlighet. Stämmer det?

• Anonym (s)

Har detta egocentriska beteende inte visat sig i andra sammanhang?

• Core

Det fanns inga tecken från den här störningen innan du skaffade barn med karln?

• Anonym (X)

Man väljer själv vem man skaffar barn med. 

• Anonym (Blipp)

Nej det är inte ett normalt eller acceptabelt beteende.

Och för att vara väldigt tydlig: det är inte heller ta fel att snubben beter sig så här. Så alla ni som lallar om "det här borde du vetat innan ni skaffade barn": kryp tillbaka ur de hålor ni krälat upp ifrån. 

• Anonym (Onormalt)

Hej, nej det är inte normalt. Vad säger han när du lyfter detta? Tänker du stanna med honom? Jag tycker inte de om han är såhär passiv och oengagerad 

• Tow2Mater
    Sambon följde inte med på ett enda besök till barnmorskan - det är väl inte konstigt. Du bär barnet, det är du som ska undersokas.

När jag började prata om förlossningen var det enda sambon sa var: "Jag måste ju gå ifrån och äta i alla fall" - Han har ju rätt, men samtidigt kunde han ju framfort det på bättre sätt och brytt sig om dig. Tagit med mat till dig kanske.

Han var till noll hjälp under förlossningen - alltså vad ska han gora menar du? Hålla din hand?

När jag skulle hem fick jag vänta i flera, flera timmar efter jag ringt honom innan han dök upp - det här är ju inte normalt däremot.Han borde prioriterat dig och barnet.
  • Giftskåneman

Det är du som föder, det är dig barnmorskorna kollar så du mår bra, så att han vill äta är inte så konstigt väl, var inte så självfixerad, du blir en dålig mamma.

• Anonym (Lis)

Förstår att du känner dig sviken. Att han inte stöttade dig under förlossningen är riktigt dåligt. Att han innan inte heller hade något att säga än att han själv behöver äta är också konstigt. Man frågar väl hur ens tjej känner, vad man kan göra för att underlätta. och även väldigt dåligt att han inte hämtade dig i tid.

Följde han inte ens med på ultraljudet? De andra besöken kan jag mer förstå, även om han borde väl också vilja höra hjärtat slå en gång åtminstone..

• Anonym (Ö)
    Tow2Mater skrev 2024-10-23 22:42:04 följande:
    Sambon följde inte med på ett enda besök till barnmorskan - det är väl inte konstigt. Du bär barnet, det är du som ska undersokas.

När jag började prata om förlossningen var det enda sambon sa var: "Jag måste ju gå ifrån och äta i alla fall" - Han har ju rätt, men samtidigt kunde han ju framfort det på bättre sätt och brytt sig om dig. Tagit med mat till dig kanske.

Han var till noll hjälp under förlossningen - alltså vad ska han gora menar du? Hålla din hand?

När jag skulle hem fick jag vänta i flera, flera timmar efter jag ringt honom innan han dök upp - det här är ju inte normalt däremot.Han borde prioriterat dig och barnet.
    Kanske bäst att hon tar hela föräldraledigheten när han inte är engagerad som förälder.
Svar på tråden Förlossning. Mannen tänkte endast på mat