Tow2Mater skrev 2024-10-23 22:42:04 följande:
Sambon följde inte med på ett enda besök till barnmorskan - det är väl inte konstigt. Du bär barnet, det är du som ska undersokas.
När jag började prata om förlossningen var det enda sambon sa var: "Jag måste ju gå ifrån och äta i alla fall" - Han har ju rätt, men samtidigt kunde han ju framfort det på bättre sätt och brytt sig om dig. Tagit med mat till dig kanske.
Han var till noll hjälp under förlossningen - alltså vad ska han gora menar du? Hålla din hand?
När jag skulle hem fick jag vänta i flera, flera timmar efter jag ringt honom innan han dök upp - det här är ju inte normalt däremot.Han borde prioriterat dig och barnet.
1. Mannen SKA vara med på första mötet med barnmorskan, det handlar om att redogöra för sin hälsa och ens släkts hälsa bakåt, för att se vad som ev kan påverka barnet, samt att mannen ska fatta lite vad det innebär med graviditet för en kvinna.
2. Egorövsbeteende deluxe.
3. En man idag SKA vara aktiv under förlossningen, han kan lugna, massera henne, göra profylaxandning med kvinnan, hämta saker, kalla på personal osv.
Så har det varit sen 80-talet så är du 50 år efter din tid här eller?
4. Egorövsbeteende deluxe.
Jag hade tagit en taxi för timmar sen om han inte dök upp, och troligen åkt till min mamma eller en vän istället, så kan han undra. Eftersom den här mannen låter helt efterbliven.