• Juliii86

Bf juli 2025

MammaIda00 skrev 2024-12-05 10:58:22 följande:

Ni som fått inskrivningsamtal, nån mer som fått det digitalt på videolänk? Kändes lite snopet, trodde man skulle lämna blodprovet och sånt på inskrivningen.

Jag har fått det via digital från en app som heter vård och hälsa. Man kunde logga in på mobilen eller på datan. Vet inte om det var den appen du använde?
    Vid nästa besök blir det fysiskt möte med bm och då kommer jag få göra kiss prov och annat.
  • Juliii86

Jag vet inte hur länge till jag orka må så här 😔 Jag mår så illa att jag inte kan äta alls. Försöker få i mig mat men det känns svårt. Jag har även en jobbig halsbränna som gör det ännu värre. Igår skulle jag gå lägga mig tidigt för jag mådde så dåligt. Hade så ont att det inte gick ligga stilla. Till slut somnade jag utan att märka av det. Jag behöver nog kontakta en bm imorgon. Jag väntar fortfarande på att få träffa en bm på andra besöket. 
    Min förra graviditet mådde jag också illa men inte så här... 

• Juliii86

Idag är jag i vecka 9 (8+3) och vi fick se ett tickande litet hjärta 💓 Det var sån underbar känsla att få se vår lilla frö. Den stunden som hon skulle vända skärmen mot och säga hur det var med våran bebis, kändes som en evighet. Säg bara, säg! Allt är bra ut och lilla fröet visade oss en liten dans. Hon var för övrigt väldigt bra, hon lät oss titta på skärmen en lugn stund och visa oss allt. 
    Underbar känsla!! 🥰

• Juliii86
    Newstory skrev 2024-12-16 19:07:27 följande:
    Åh vad kul, stort grattis! Jag var också på ett tidigt ultraljud i vecka 8+2 och vi fick då se ett litet tickande hjärta. På fredag är det dags för kub och jag är så himla nervös inför det, man vill tro att allt kommer se bra ut men just nu är största rädslan att det lilla pyret inte finns kvar eller inte lever längre 😔
    Tack Skrattande och grattis till dig också! Jag förstår din oro, så var det för mig inför vul att man inte ser ett tickande hjärta. Jag hoppas att det går bra för dig, håller tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}  I Vilken vecka är du i nu? 
  • Juliii86
    Newstory skrev 2024-12-16 19:59:51 följande:
    Det är väl bara början på all oro som väntar framöver 😂 hoppas du får behålla ett lugn nu IOM ditt ultraljud. Jag är  i v. 12 (11+5) så kub blir på 12+2 🌸
    Ja det är lätt hänt att man stressar upp sig i onödan om inte något känns fel så att säga men vi går hoppas att det går bra hela vägen. Ok 🙂 då är du en bra bit bort. Kul ändå att du kommit så långt. 
    Jag får se när jag får göra kub. Detta försök gjorde vi hos Sahlgrenska, vår allra sista blastocyst som varit i frysen i 7 år. Jag har haft mitt första möte med bm och nu väntar jag på andra besöket som blir den 30 dec. Funderar på ändra datumet då jag känner att det för nära nyår.
  • Juliii86

Hej alla! Hur mår ni? Hoppas att ni får en bra jul imorgon 🎅🏻🤶🏻🎄🎁

• Juliii86
    MammaIda00 skrev 2024-12-23 12:26:51 följande:

Hur får alla barnmorsketider och ultraljud så tidigt? Har haft ett digitalt möte och första UL är i slutet av januari. Är i v 9+4 nu.

Jag gjorde mitt via ivf då får man göra ett tidigt vaginalt ultraljud, kanske inte så tidigt ändå jag var i vecka 9 (8+3) för att se så allt ser bra ut. Detta var ett fryst blastocyst. Sen vet jag inte hur de har fått tider.
  • Juliii86
    Alexandra93 skrev 2025-01-02 15:47:20 följande:

Valde att inte göra KUB utan bara vanligt ultraljud, v 13+2 idag! Så underbart att få se bebis ♥️

Vad roligt att du se fick se bebisen. Jag väntar på en till ultraljud som blir den 17/1. Gjorde ett FET hos Sahlgrenska och fick då göra vul i vecka 9.
  • Juliii86

Jag tänkte skapa en BF lista om det är någon som vill haka på? Jag kan börja med att jag har bf den 24/7.

(kopiera)
    BF Juli Gravid
    24/7 - Juliii86

• Juliii86
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-01-13 14:43:31 följande:

Hänger på din lista :) La in i tidsordning. Ska göra ultraljud på måndag, mycket spännande!

(kopiera)
    BF Juli Gravid
    24/7 - Juliii86
    25/7 - Tredje gången gillt

Hoppas på fler hänger på 😀 Vad roligt! Jag ska göra min på fredag. Känner mig så nervös!
Svar på tråden Bf juli 2025