Inlägg från: Anonym (Första) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Första)

Bf juli 2025

Jag är gravid 4+3 med vårt allra första barn. Beräknad bf (enligt app) 1 juli. Det är så otroligt spännan! När berättar man för familjen? 

• Anonym (Första)

Är i vecka 6+2 och mina symptom hittills är EXTREMT ömma och svullna bröst. Särskilt på morgonen, då måste jag hålla i dom. Har vad som känns som mensvärk 1 gång i veckan som väcker mig om natten. Jag är trött, väldigt uppblåst. Men inget mer utöver det. Lite nervös över att jag inte mår illa. Antingen har jag tur? eller så har jag otur :(

• Anonym (Första)

Mitt första ultraljud blir i v14. :( Varför får vissa här göra så tidigt? Är det olika beroende på Region? Hur ska jag orka vänta tills dess för att veta om min bebis mår bra :( Gick in i v10 idag.

• Anonym (Första)
    Popcorn1990 skrev 2024-11-27 08:24:58 följande:
    Här där jag bor är det ultraljud i v8. Sen har man inskrivning och sen har man KUB i v13-14. Ultraljud v19 och tillväxt ultraljud v32.
    Det är så för alla här.
    Hade också tyckt de var jobbigt att vänta så länge som dig.
    Får du lyssna på hjärtljuden innan åtminstone?

Nej, jag får ingenting! Har bara haft inskrivnings-möte i v 8 med information. Nästa grej blir ultraljud i v 14

vissa har svarat att de betalat för tidigare ultraljud och det visste jag inte man kunde göra. Ska kolla upp det!
    Jag har ju inga symtom förutom molvärk och ömma/tunga bröst. Uttryckte detta för min barnmorska men fick inte så mycket svar tillbaka.

• Anonym (Första)

Nu har jag bokat eget betalt ultraljud! redan på måndag nästa vecka! Tack för alla svaren! 

• Anonym (Första)
    Anonym (Första) skrev 2024-11-27 11:04:53 följande:

Nu har jag bokat eget betalt ultraljud! redan på måndag nästa vecka! Tack för alla svaren! 

Då hoppar jag ur tråden. Uteblivet missfall, har burit mitt döda embryo i en månad tydligen. Lycka till alla andra <3
Svar på tråden Bf juli 2025