• Enmsik

Bf juli 2025

Plussade idag. Super svagt men sen på digitalt. Tredje barnet här men har fler graviditeter i bagaget. Nu tog det sig på första riktiga försöket Trots att jag inte haft så tydliga ägglossningssmärtor som jag brukar. Om ägglossning skedde den dg jag misstänker så blir bf 21 juli. :) ska ringa Gyn kommande vecka så jag får ett tidigt VUL veckan efter det Pga tidigare X innan barnen kom.

• Enmsik
    Laaaaajnea skrev 2024-11-16 13:52:01 följande:

Jag tror tyvärr det kan vara ett missfall på G för mig.. ni som gjort Clearblue digital, när slog det över på 2-3? Köpte RFSU stickor idag och det är så himla svagt streck.. jag är i vecka 5 (4+5) idag.

Jag fick 1-2 på bim-3 (vad jag tror) testade igen med digital bim+3 då stod det 2-3 men fortfarande svaga stickor. :) 
  • Enmsik
    Laaaaajnea skrev 2024-11-16 19:15:57 följande:
    Jag har testat med digitalt innan och i måndags stod det 1-2 på det. Men sen har det inte blivit någon ökning. Vilket gav mig panik så köpte RFSU stickor som knappt visade något.. har läst mig till nu att ofta kan stickor vissa jättesvagt och digitala kan man inte lita på till 100% med tiden. Jag lever på hoppet, har torkat alla tårar från idag och hoppas verkligen att det kommer vara positivt längre fram också.
    Testerna är ju det enda man har att kunna ta till så här tidigt. Så svårt.. jag har ett planerat vul om ca 1,5 vecka så jag får se vad mina svaga test betyder då. Men kommer ändå fortsätta med stickor för att se hur det ser ut fram tills dess... tyvärr är det ju bara tiden som får utvisa men det är ju psykiskt jobbigt. Man vill ju bara veta. 
  • Enmsik

Kommer nog behöver hoppa till en annan tråd snart. Jag har haft dåliga känslor kring denna graviditet från start. Idag fick jag gravid 1-2 på digitalt. förra veckan var den på 2-3. Hade hoppats på ökning nu men nu fick jag detta. VUL 26/11. Då får jag väl det bekräftat.. om det inte börjar något tidigare... :( ska enligt beräkningar vara i v. 5+1. Så det borde visa mer..

• Enmsik

Ja inte riktigt med morgonurin. Var uppe inatt på toa. sen tog jag detta test kanske 6-7 h senare.. en vecka sedan senast digitala som ju var på 2-3 så borde ändå i så fall ligga kvar på det och inte sänkas.. :/ de vanliga testen har inte heller ökat ordentligt. Svaga ökningar bara om ens det. Med båda barnen och ett tidigare MA har det ökat som det ska på test.. så jag har inga höga förhoppningar denna gång. Men får ta nya tag i så fall. :) bara första försöket på tredje barnet nu. Som dessutom blev lite halvdant då jag inte riktigt kände av ägglossningen så det var väl bara ?tur? att det ens blev något. :) äldsta barnet är gjord på ägglossningsstimulering. sen kom sonen strax efter spontant som en överraskning. efter det har jag jämt känt av ägglossningen men inte just denna cykel när man väntade på den haha :) 

• Enmsik
    Anonym (Ivfaren) skrev 2024-11-21 19:18:17 följande:

Tror starkt att det är ett pågående missfall för min del 😭 Både idag och igår har jag blödit som min vanliga mens....Rätt kraftigt... 

Tog ett positivt test i förrgår och ett till idag och det är ingen synlig ökning i styrka, vilket det väl borde vara om allt var okej?

Eftersom jag gjort ivf och har min officiella testdag på lördag så blir det till att ta ett nytt test då. Om det fortfarande visar positivt kommer jag få ett tidigt vul hos kliniken antingen nästa vecka eller veckan därpå. Är (skulle varit? ) vecka 4+4 idag. 

Försöker tänka att "bättre tidigt mf än ett sent" , och "det är tur vi köpt paket om 2 försök" . Men nog känns det ledsamt och tungt ändå. 💔

Hoppas på något mirakel att det ändå är en normal graviditet där inne 🥺. 

I liknande situation.. mina test har inte ökat alls. de är synliga och fina rosa streck men kanske hälften så starkt som kontrollstrecket. bed båda barnen tidigare ökat fint. är i vecka 5+2. har inga hög förhoppningar men som du säger hellre nu än sen.. man får ta nya tag. Har dock inte gjort ivf. Detta är spontan graviditet och kroppen verkar ha hoppat igång efter att barnen föddes. Första barnet fick jag ägglossningsstimulering och ovitrelle. andra spontant och därefter verkar kroppen fatta hur det går till men såklart ledsamt. Väntar VUL på tisdag så jag hoppas ju som du in i det sista att allt mot alla odds ändå är bra. Håller tummarna! Men skönt med VUL så man får bekräftat oavsett missfall eller normal graviditet. <3.
  • Enmsik
    Sofia10 skrev 2024-11-22 10:11:20 följande:

Jag går idag in i vecka 9. Är sjukt illamående och trött/orklös.
    Har inte vågat ringa Bm än. När jag gjorde det i september fick jag missfall strax efteråt. Hade ingen mens i mellan missfallet och denna graviditet. Är så rädd att jag får missfall igen. Vet inte hur jag ska klara av det.
    Är även orolig att embryot inte växer eller utvecklas som den ska i magen. 

I vår region har vi tillgång till kub och då tas proverna efter vecka 10+0. Tänker att oavsett är det kanske bra att ringa bm och samtala igenom och se hur planen ser ut i eran region. :) hos oss stämplas alltså prover osv upp då innan 10+0. Är man orolig har har lite i bagaget är det ju också möjligt att få ett tidigre VUL. :) jag skulle säga ring bm. :) som du innerst inne vet så har ju inte missfallet något att göra med att du ringde bm. <3. Men förstår känslan.. än så länge har det ju gått bra för dig! :) 
  • Enmsik

Idag kom ordentlig blödning Efter 2 dagar med bruna flytningar. Nu på kvällen även lätt mensvärk. Bara att ta nya tag och hoppa ur gruppen i väntan på en ny som vill flytta in. Lycka till allihop <3 :) 

Svar på tråden Bf juli 2025