Inlägg från: MaxiBrumma |Visa alla inlägg
  • MaxiBrumma

Bf juli 2025

Hej, vad roligt med en tråd att följa.
    Vi har precis plussat efter att gjort ivf med vårt tredje barn. Har beräknad mens imorgon 24/10 och tog test imorse som visade positivt. Hade kanske önskat ett lite starkare streck, men hoppas att det kan stegra om några dagar. 

Jag kliver tyvärr in i detta med lite oro och har inte tagit ut något i förskott än. Har mycket erfarenhet av missfall i tidig graviditet?så längtar efter att få slappna av. 

BF 3/7 om allt skulle hålla.

• MaxiBrumma
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-24 21:26:07 följande:
    Grattis! Tråkigt med flera missfall, har du någon kontakt med smvc pga det? Jag hade också bim idag och mitt gravtest har inte fullt utslag än om det betyder ngt. Jag håller alla tummar att är bra och kommer att gå bra för er :)

Tack! ändå lite skönt och höra att jag kanske inte kan räkna med starkt plus än. 
    Har haft kontakt vid samtliga missfall med smvc. Men nu går jag till privat IVF-klinik och tar progresterontabletter nu i början av graviditeten. Har dessutom gjort en droppbehandling denna cykel för att sänka mitt immunförsvar för att kunna vara mer mottaglig för nya embryot på bästa sätt. 

Hoppas det kommer gå superbra för oss alla!! 

Hur långt gången var du vid missfallet som kom i juli?

• MaxiBrumma
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-24 23:01:43 följande:
    Vad bra att du tagit kontakt. Jag vet att man brukar få behandling när man haft flera missfall i rad. 
    Hur många missfall har du haft? (Om jag får fråga) 

Jag skulle precis gå in i v12. Om jag ska vara ärlig så hade jag nog känt på mig att ngt inte var helt rätt. jag behövde inte kliva upp på natten för att kissa, tyckte att magen slutat svälla upp de sista veckorna (tänkte inte mer på det). Eller att jag blev aldrig hård i magen som med de andra graviditeterna. 

Men man vill ju inte att något ska vara fel så man undviker känslan. 

Det låter tufft! Jag förstår exakt känslan du hade. Har själv erfarit det också och det är som att man vet, men förnekar känslan. Har precis som du gått till vecka 12 och fick då reda på att fostret hade dött i v.7 någon gång. Har även fått erfara det fler gånger att kroppen inte sköter det själv, utan har fått tagit tabletter eller gjort skrapning för att få ut resterna. 

Har egentligen inte jättemånga missfall i bagaget, eller ja, allt är väl relativt. Men jag har främst haft svårt att bli gravid av någon anledning. Men med hjälp av IVF har vi lyckas. Första barnet kom till naturligt för 9 år sen, sen drabbades vi av sekundär infertilitet där det tog 7 år innan vi tog hjälp av IVF för att få till ett syskon. Under dom åren var det nog ?bara? 3 missfall tror jag. Men framförallt så blev jag inte gravid. 

Detta är nu 4e IVF försöket för oss. Blivit gravid samtliga gånger, ett av dom blev ett syskon, två blev missfall och det fjärde är det som nu ligger i magen. 

Det har absolut varit väldigt tuffa år, men är så tacksam för de barn jag har och jag lider så med alla som går igenom lång väg till att bli gravida. 

Nu ska jag inte babbla mer om tråkig historia! 

Känner inte så mycket symptom ännu förutom att man känner i magen att det typ ?bubblar?. Har känt så i alla mina graviditeter i början, så vet inte om det är något alla känner. Idag är min mens beräknad. 

Kul med lite blandat i tråden, några med barn sen innan och några som väntar sin första. Spännande! 

• MaxiBrumma

Får jag fråga hur starka plus ni fått? 
    Hade beräknad mens igår och fick bara ett svagt positivt nu på morgonen. Vill så gärna ha två starka streck, men det är liksom bara svagt fortfarande. Någon mer som fortfarande inte fått starka plus än? 

• MaxiBrumma
    Newstory skrev 2024-10-26 16:29:41 följande:
    Jag har också läst om många som inte fått ett plus förrän flera dagar efter BIM så det är nog väldigt olika 😊
    Så här såg mitt gravtest ut dagen efter beräknad mens, igår alltså 😊

Titta, verkligen ett starkt plus!😍 Tack för att ni delar med er!

Tyvärr ser testen inte likadant ut för mig, tror jag kan vänta mig en blödning snart. För mig är det bara spökstreck fortfarande och ser ingen stegring från de test jag tog innan mensen. Får helt enkelt vänta och se, får ta test om någon dag igen♥️

• MaxiBrumma
    Alexandra93 skrev 2024-10-26 23:47:58 följande:

Plussade idag! Beräknad 7e juli enligt app. Detta blir vårt 4e barn om allt nu går vägen.

Har sedan april i år, när vi började försöka, fått två kemiska graviditeter och förra månaden gick jag till v6 innan jag fick missfall. Har nu plussat 26 dagar efter att jag började blöda och hoppas så innerligt att denna vill stanna!

Stort grattis! Vad roligt, vi håller tummarna 😍

Jag tog nytt test på morgonen och tycker typ att jag ändå ser en liten stegring? Är lite förvirrad just nu😅 Mensen är fortfarande frånvarande, +2 dagar efter mens nu.
  • MaxiBrumma
    Alexandra93 skrev 2024-10-27 09:31:46 följande:

tack! ja vi får hoppas på det bästa! 

Ja tyvärr har jag ju dålig erfarenhet av långsam stegring som tyvärr slutade i mf förra månaden men hoppas att det går bättre för dig! 

Ja jag har också erfarenheter av att långsam stegring/ingen stegring slutar i MF, så jag tror tyvärr att så är fallet denna gång. När jag plussade innan mens så var plusset nästan starkare än vad det är nu. Får helt enkelt vänta ett par dagar till och se. Tack för ert stöd♥️

Hoppas inte jag gjort er i tråden deppiga av att läsa om min status just nu. Är jätteglad för er andra och håller tummarna för alla!! ???? kram! 

• MaxiBrumma
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-28 12:56:26 följande:
    Hur går det? Tagit fler test? Såklart du får vara kvar i tråden. Jag håller tummarna att allt ser bra ut. 
    Hej och tack för omtanken! 
    Tyvärr började jag blöda i tisdags och blöder fortfarande, så har blödigt i 5 dagar nu. Känns tråkigt, men det är bara att blicka framåt😊♥️
    Jag gjorde som sagt IVF och har blivit gravid alla 5 gånger som jag gjort det, men bara 1 har blivit en fullgången graviditet. Så jag verkar ha lätt att få missfall enkelt.. Är så tacksam för dom 2 barn jag har, men det tar såklart inte från besvikelsen att få återkommande missfall. Tar tacksamt emot tips om någon har😉

Önskar er alla lycka till i era graviditeter!! 
    Kan kännas långt kvar tills bebis är ute, men tjoff och snart är det sommar! 

kram alla
Svar på tråden Bf juli 2025