Inlägg från: Anonym (aldrig sanningen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aldrig sanningen)

Jodå, allt är bra

Jag ler och nickar och säger att allt är bra. Men allt är inte bra. Det har väl aldrig varit bra egentligen. Men jag ler och nickar och säger att allt är bra.

Jag vet att det egenligen är dumt, men ibland blir jag bara arg på alla runt omkring mig. Särskilt de som säger att de märker direkt om någon ljuger, och de som säger att de är så högkänsliga och märker andras energier och mår dåligt när andra mår dåligt. Ha, pytt. De skulle inte märka en person som mår dåligt som de så snubblade på en hängd. 

Men jag kan inte säga att jag mår dåligt. Fysiskt. Om jag försöker säga det så känns det som att någon stoppar pinginsbollar i halsen på mig. Så jag ler och nickar och säger att allt är bra.

• Svar på tråden Jodå, allt är bra
    Anonym (T) skrev 2024-10-23 20:28:13 följande:

Det verkar som om du skäms? Varför då? 

Skäms är fel ord. Inte lasta andra är mera rätt.
    Anonym (T) skrev 2024-10-23 20:28:13 följande:

Det verkar som om du skäms? Varför då? 

Skäms är fel ord. Inte lasta andra är mera rätt.
    Anonym (Halvblodsprins) skrev 2024-10-24 00:02:40 följande:

Vad är det som är dåligt?

Den listan är alldeles för lång. Det är lättare att lista det som är bra. Så:

1: -
    2:--
    3:---

Han jag lyssnar på på youtube är ju intressant, åtminståne. Om jag hade hört vad han säger, men eftersom jag skriver så hör jag inte. Jag kan inte koncentrera mig på två saker samtidigt.
    Anonym (D) skrev 2024-10-24 00:08:12 följande:

Dialog

- Hej! Hur mår du?

(magvärken!magvärken!magvärken!
    sömnlösheten!sömnlösheten!sömnlösheten!
    blåskatarren!blåskatarren!blåskatarren!
    oförmågan!oförmågan!oförmågan!)

- Tack bra. Och du?

Peter Curman

Om det ändå var bara fyra saker upphöjt till tre. Vilken lycka.
    Anonya skrev 2024-10-24 01:29:31 följande:

Kan du säga mindre saker som inte är bra? Vet du vad som gör att du inte kan säga det, tex att du tror folk inte bryr sig eller  att du skäms eller att det inte var tillåtet eller önskvärt i barndomshemmet att visa andra än positiva känslor?

Kan du säga det till vården eller andra ställen som kan ge stöd? Tex en hjälptelefon där du är anonym?

Låter som att du har så mycket som är jobbigt att du verkligen skulle behöva hjälp och stöd.

Det sista år definitivt sant på sätt och vis. Jag växte upp med föräldrar som var sjuka och hade funktionshinder så man skulle alltid "vara duktig" och "inte lasta mamma/pappa" och "vara glad och hjälpa till och muntra upp". Sen har jag själv sjukdomar och funktionshinder och därmed skulle jag "kämpa på" och "gaska upp mig" och  "inte vara ledsen" och "skärpa till mig, så farligt är det inte".

Jag hållet alltid alla vårdkontakter sakliga och till ett minimum och tar bara upp det kroppsliga. Jag klarar inte av att Prata om det psykiska. 

Om någon undrar varför jag svarar mitt i natten så är det för att jag vaknade med smärta och väntar  på att värktabletterna ska kicka in.

Svar på tråden Jodå, allt är bra