Inlägg från: Anonym (Kanske) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kanske)

Är min sambo attraherad av henne?

Kanske är det bristen på tillit som spökar här. 

Om vi skulle iaktta våra partners alla blickar, lyssna på alla samtal och läsa allt de skriver så skulle vi säkert kunna tolka in mycket, speciellt om man har kritiska glasögon på.

Men har vi tillit till varandra behöver vi aldrig fundera i dessa banor. 

Tilliten är liksom grunden i ett förhållande. Känner man inte tillit kanske man borde ta hjälp, gå i par terapi eller liknande.

• Anonym (Kanske)
    Anonym (Vadskajaggöra) skrev 2024-10-23 20:32:34 följande:

fast man ser hur någon kollar på någon annan. Finns ingen anledning att sitta och stirra in i varandras ögon utan att det finns ngt mellan personerna. Tror jag..

Det är din upplevelse att de stirrar på varandra. Det betyder inte att de de facto gör det.  

Varför frågar du inte din sambo varför han stirrar på grannen?  Det är väl enkelt, då får du ju ett svar som är värt någonting. Svaren du får här har ju ingenting med din verklighet att göra. 

Prata med din sambo. Du kanske inte blir nöjd med svaren eftersom du redan har bestämt dig för att de flörtar, men du ger i alla fall din sambo en chans att förändra sitt beteende så att han slutar stirra och skriva med henne.
Svar på tråden Är min sambo attraherad av henne?