• Anonym (boel)

Ni som tjänar ca 50K per mån - är ni fattiga?

Det beror väl helt på vilka utgifter hon har?

Har hon höga boendekostnader, studielån kvar att betala av, kanske andra lån för bil, hon kanske reser mer än dig, skickar pengar till någon släkting mm mm. Om du inte har någon insyn i hennes ekonomi så kan du inte dra slutsatsen att hon är slösaktig eller sparar stora summor. 

Den bistra sanningen är att 40-50000/månad före skatt inte ger något extravagant liv idag. 

• Anonym (boel)
    Man i norr skrev 2024-10-23 23:24:22 följande:

45-50 000 i månaden? Är det nästan  bara läkare och direktörer i denna tråden??
    Jag tjänar knappt 30.000 och det räknas nog som ganska bra i min del av Sverige. Många jobbar inom turism, samt vård och omsorg.
    Och NEJ! Det är inte billiga bostäder här..

Läkare och chefer tjänar betydligt mer än så. Jag jobbar som administratör på ett universitet och tjänar 45000.

Glöm inte att det står före skatt. 

• Anonym (boel)
    Anonym (45) skrev 2024-10-24 08:35:17 följande:
    Vilka hänger inte med i hur mycket inflationen påverkar?

Antingen de som inte betalar sina egna avgifter eller de superrika som inte handlar mat själva?
    Man är ju inte superrik bara för att man tjänar 45-50000/månad före skatt.

Det finns många som tror att meddellönen i Sverige är ca 30000. Det är den inte längre. Nu är den 38300 som Yconoma skrev. 
  • Anonym (boel)
    Anonym (Me) skrev 2024-10-25 18:33:29 följande:

Hon blåser nog dig å fyller sina bankkonton!

Hur blåser hon honom när de inte har delad ekonomi? Då har de ju bestämt att mitt är mitt och ditt är ditt. Om hon vill elda upp pengarna så står det henne fritt. 

Han är förmodligen bara nyfiken på vad hon gör av pengarna. 

Svar på tråden Ni som tjänar ca 50K per mån - är ni fattiga?