• Anonym (Halvsvensk man)

    Jag är en alfahanne, fråga mig vad du vill!

    Jag är en alfahanne, 195 cm, 120 kg rippad, alla lyssnar på vad jag har att säga och jag är en naturlig ledare. Bland annat inom det företag jag leder. De flesta ser upp till mig och ber mig om råd. Fråga mig vad du vill!

  • Svar på tråden Jag är en alfahanne, fråga mig vad du vill!
  • Anonym (Ha ha!)
    Anonym (Kl) skrev 2024-10-23 10:53:32 följande:
    Mamma köper säkert 5 paket mjölk i veckan åt sin lilla bubben
    Han har tidigare skrivit att han dricker mycket mjölk, så detta är sant. 
  • Anonym (Ha ha!)

    Förstår inte varför han skriver sådana här inlägg, vad är det som inte är bra i livet? Kanske kortvuxen, tanig och inga tjejer? Då måste han hitta på sådana här påhittade historier för att för ett ögonblick känna att han är den stora farliga vikingen som alla är rädda för. Och som alla tjejer suktar efter. Men verkligheten är förmodligen någonting helt annat? Men fantasin är det inget fel på, och skulle kunna vara en mycket duktig författare. 

  • Anonym (Ha ha!)

    Boskapsfarmen i Amerika? Det är viktigt att hålla isär sina historier. 

  • Anonym (Ha ha!)

    Så många missförstår ordet alfahanne. Majoriteten tänker på något giftigt maskulint, drygt och aggressivt när man pratar om alfahanne (vår programmering) men då har man FEL:


     


    Alfahannen definieras som en man som MEDVETET tar ansvar över sitt öde och är villig att bemästra och behärska sitt eget sinne och känslor.


     


    På grund av hans engagemang för självbehärskning visar alfahannen konsekvent lugn och stabil energi, konsistens i tankar och konsekvens i att vidta rätta åtgärder.


    Begreppet alfahane gäller inte utseende, rikedom eller status, och det betyder inte aggression eller dominans, som i djurriket.


    I vår mänskliga sociala struktur gäller termen strikt för en mans beslut om att behärska sitt sinne och känslor.


     


    Termen alfa (mogen) hane gäller för:


     


    ? Män som svarar på uppmaningen om att växa mentalt och känslomässigt


    ? Män som tar ansvar för sitt eget sinne och känslor


    ? Män som är lojala gentemot ärligheten och lever i samklang med verkligheten


    ? Män som accepterar ansvaret över sina öden


    ? Män som fattar beslut baserat på vad som är rätt, inte vad som är lätt


    ? Män som förhandlar utifrån vad som är bra för dem OCH bra för andra


    ? Män som ser sig själva som elever av livet, snarare än offren för livet


    ? Män som är motiverade att lära sig

  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (Ha ha!) skrev 2024-10-23 14:47:11 följande:

    Så många missförstår ordet alfahanne. Majoriteten tänker på något giftigt maskulint, drygt och aggressivt när man pratar om alfahanne (vår programmering) men då har man FEL:


     


    Alfahannen definieras som en man som MEDVETET tar ansvar över sitt öde och är villig att bemästra och behärska sitt eget sinne och känslor.


     


    På grund av hans engagemang för självbehärskning visar alfahannen konsekvent lugn och stabil energi, konsistens i tankar och konsekvens i att vidta rätta åtgärder.


    Begreppet alfahane gäller inte utseende, rikedom eller status, och det betyder inte aggression eller dominans, som i djurriket.


    I vår mänskliga sociala struktur gäller termen strikt för en mans beslut om att behärska sitt sinne och känslor.


     


    Termen alfa (mogen) hane gäller för:


     


    ? Män som svarar på uppmaningen om att växa mentalt och känslomässigt


    ? Män som tar ansvar för sitt eget sinne och känslor


    ? Män som är lojala gentemot ärligheten och lever i samklang med verkligheten


    ? Män som accepterar ansvaret över sina öden


    ? Män som fattar beslut baserat på vad som är rätt, inte vad som är lätt


    ? Män som förhandlar utifrån vad som är bra för dem OCH bra för andra


    ? Män som ser sig själva som elever av livet, snarare än offren för livet


    ? Män som är motiverade att lära sig


    Som sagt, behöver man utpeka sig själv som alfa är man ingen alfa...
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Alfabetsman)

    Om någon säger "jag är väldigt mogen för min ålder", då förutsätter jag att personen är tonåring, för en vuxen människa har inget behov av att skryta med sin mognad. Om en vuxen människa faktiskt påstår "jag är väldigt mogen för min ålder" så drar jag istället slutsatsen att denna vuxna människa nog är lite barnslig, eftersom hen lägger en sådan vikt vid att vara mogen.
    På samma sätt som fyraåringar jämt talar om för omgivningen "jag är stor!". 

    Om någon måste säga "jag är alfa" så är det lika barnsligt. Hade han varit alfa hade det inte varit något han måste övertyga alla andra om. Det hade han överhuvudtaget inte ens funderat över, han hade gått ut och gjort något vettigt istället. Ta hand om sina barn, avlasta sin briljanta hustru, hjälpa sina föräldrar med hushållsarbete, bygga ett hus, vara frivillig inom räddningstjänsten eller något.

    Om vi nu ska vara lite löjliga så kan vi ta Sagan om ringen-karaktärer som exempel. Gandalf är den givna ledaren eftersom han är gammal och klok. Inte fan går han omkring hela filmen och skryter om vilken bra ledare han är. Det är han som tar striden för att rädda brödraskapet, och gänget splittras utan honom. Men han förblir lika ödmjuk, hur hjältemodig han än är.
    Den andra givna "alfa"-karaktären är såklart Sam, och han är inte alls någon machotyp. Men lika fullt är han en riktig hjälte och en fantastisk manlig förebild Cool ja, Sam var min idol när jag var tonåring.

  • Core

    Du träffade en annan alfahane som var över 190, muskulös och var en naturlig ledare, vad skulle du ställa för fråga om du hade möjligheten? Kukstorlek? Meningen med livet?

  • En glad tjej
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-22 19:50:42 följande:
    Jag är en alfahanne, fråga mig vad du vill!

    Jag är en alfahanne, 195 cm, 120 kg rippad, alla lyssnar på vad jag har att säga och jag är en naturlig ledare. Bland annat inom det företag jag leder. De flesta ser upp till mig och ber mig om råd. Fråga mig vad du vill!


    Har du en partner? Vad tycker den om att du anser dig vara en alfahane?
  • Anonym (Tjej som inte hade reagerat)

    Oj oj de lät ju bra men ärligt talat skrattretande. Dig hade jag bara skrattat och och sagt dröm vidare, hade inte haft speciellt mycket respekt för dig de kan jag ju säga .

Svar på tråden Jag är en alfahanne, fråga mig vad du vill!