Inlägg från: Anonym (Mini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mini)

Kvinnor och höga krav på partner?

Tom Araya skrev 2024-11-29 10:38:33 följande:
    Ja, kvinnor blir bedömda för utseendet och männen för inkomst, så visst behöver det förändras.
    Håller inte med om inkomst nej, vi har egna pengar. Det är mer att pengar är ett visst mått som visar vem nån är, ambitionsnivå och att man kan ha samma levnadsstandard. En jämlike. Sen allt detta med attraktivitet och en lägstanivå för personlighet som ska vara jäkligt hög. Annars kan det kvitta för kvinnor. Mkt hårddraget.
  • Anonym (Mini)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 11:05:33 följande:
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-29 10:49:26 följande:
    Håller inte med om inkomst nej, vi har egna pengar. Det är mer att pengar är ett visst mått som visar vem nån är, ambitionsnivå och att man kan ha samma levnadsstandard. En jämlike. Sen allt detta med attraktivitet och en lägstanivå för personlighet som ska vara jäkligt hög. Annars kan det kvitta för kvinnor. Mkt hårddraget.
    Tillägg:

Om hon har utseendet och ställer krav på hans ekonomi och han har ekonomin och ställer krav på hennes utseende så är det ju på sätt och vis jämlikt, men det är kanske inte den typen av jämlikhet man vill uppnå.

Nej, det tror jag inte är det bästa upplägget, det blir inte två jämbördiga då. Den med svag ekonomi får svårare att lämna eller att hålla sina gränser. Visserligen blir det svårt ändå om man skaffar barn, är väl därför många män ändrar sig i det läget, det ger en makt att kvinnan inte vill bryta upp familjen. Vet man om att dåligt beteende får följder som separation så är man troligen mer brydd. Även om man inte tänker på hur kärlek nöts ner av brist på omsorg om partnern, där borde män tänka till.
  • Anonym (Mini)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 13:08:37 följande:
    Yta alltså!?

Ja självfallet. Vi kvinnor gillar skönhet. Behöver inte specifikt vara en manlig haka även om det inte skadar men ett fint leende t ex. Utstrålning.
  • Anonym (Mini)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 16:15:36 följande:
    både och
    OM man ska se det ur ett vänsterfeministiskt perspektiv och tänker på att de flesta kvinnor har relationer med män kan inte kvinnor ha särskilt höga krav.
    Vad är ens ett vänsterfeministiskt perspektiv...tänker inte googla. Och varför nämner du det här i tråden?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Sven) skrev 2024-11-29 23:10:12 följande:

Förstår du verkligen inte att privata företag gör saker för att tjäna pengar och att tex landstinget får betala för att de köper eller hyr en fastighet? 

Det är inte så att IT-bolagen som säljer ett system för en miljard har 998 miljoner i lönekostnader 

Både män och kvinnor som anser att de tjänar för lite har helt enkelt valt fel yrke.
    2024 kan man enkelt googla fram vad man på ett ungefär kommer att tjäna.
    Ett tips från coachen 

Jag tror inte någon har problem med att kolla vad löner ligger på när man väljer yrke eller när man jobbar med det heller.

Tycka att man tjänar för lite i sverige kan man göra även när man har ett högavlönat yrke. Jämfört med t ex hantverkare.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Sven) skrev 2024-11-29 23:21:43 följande:
    Vi är helt offtopic.
    Är du bitter över att hantverkare tjänar för mycket så får du starta en tråd om det
    Du som självutnämnd coach borde ha gjort det.
  • Anonym (Mini)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-30 10:23:27 följande:

jag förväntat mej något argument mot Miriams forskning eller något.
    "din mamma..." är ju...

Är du en av de dummar sej när det går dåligt med argumenten?
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-30 08:35:07 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-11-30 07:54:40 följande:
    Är du en av de dummar sej när det går dåligt med argumenten?

Snarare ger svar på tal till smurfar som smurfar sig. tänk att det finns så många män som varken är demokratiska eller jämställda år 2024.

är det skolan som varit för dålig för dessa gossebarn under uppväxt till man? Är det föräldrarna som varit för dåliga för dessa gossebarn under uppväxt till man? Eller är bara dessa män dåliga för att de är dåliga oavsett skola/förälder? Kanske är sånt manligt dna som gör dom dåliga? Eller var går det fel, och har dessa stackars gossebarn och män något som helst egenansvar? Eller är de bara offer för den dumma omgivningen och dumma elaka ondsinta kvinnors krav?

vad har inkompetenta nötter på skolverket med kvinnors krav att göra?
    du blandar ju inte bara öpplen med päron

"tänk att det finns så många män som varken är demokratiska eller jämställda år 2024"

Jämställldhet år 2024 är precis jämställldhet år 2023, för att genuspedagogiken missar vuxna män.jämställldhet år 2023:
    2023

men kollar man på (västerländsk) feminism i dag så är det mest snygga selfies (obs jag älskar också att ta snygga selfies men kallar det inte feministiskt) varvat med förklaringsmodellen att allt är patriarkatets fel.
    .....

Jag tycker detta gått så långt här i Sverige att man knappt kan prata om personlig utveckling bland "min@ halva av befolkningen utan att förklaringen om patriarkatets inverkan på allt, kommer upp. Har man en tråkig parrelation? Patriarkatets fel! Har man problem med hälsan (för att man misskött sin hälsa)? Patriarkatets fel! Är andra kvinnor dumma mot en? Patriarkatets fel! Är det inte väldigt... patriarkalt att infantilisera kvinnor på det sättet? Att alltså säga att kvinnor inte har vare sig förmåga eller ansvarskänsla nog att hantera livet i stort?

Visst, man kan se olika samband och man kan känna sig negativt särbehandlad på grund av sitt kön (kvinna), men man kan ju inte dra det ett steg längre och mena att någon stark men diffus kraft tvingat en att ta vissa beslut som lett till konsekvens x, y, z. 

För några år sedan skanderade jag tvärsäkert: ?alla män förtrycker alla kvinnor!?, men i dag kan jag inte på något sätt motivera hur det skulle gå till. Vi bor, som sagt, i Sverige, inte till exempel Iran, Afghanistan eller Saudi, och inte ens där förtycker alla män alla kvinnor, på individnivå, trots deras starka patriarkala system i alla delar av samhället.

https://amelia.expressen.se/kvinnor-maste-sluta--skylla-allt-pa-mannen/
    misogyna
    Orka bry sig om feminism och vänsterpolitik som du drar upp.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-30 16:27:37 följande:
    Just faktorn -en fru som inte tjänar så bra- är ytterligare ett system som gör att den här orättvisan upprätthålls. Nu ser vi ju alltfler singelhushåll och individuell ekonomi och då börjar den här snedfördelningen bli alltmer påtaglig.
    Fast utan en lat man som man ska handla, laga mat åt och städa efter så har man större möjlighet att lägga tid och kraft på sitt jobb. Och barnen varannan vecka åren när det funkade för mitt ex gav min karriär en rejäl skjuts, så jäkla mkt tid jag plötsligt hade. Så jag håller inte helt med, singelskap gynnar kvinnors ekonomi säger jag.
  • Anonym (Mini)
    Hejhoppgummi skrev 2024-12-01 11:03:36 följande:
    Och. Funktionshindrade väljer inte att vara just funktionshindrade. medan alla de sunkiga männen dagligen väljer att vara just sunk och skunk. Så det är inte jämförbart för fem öre, eller hur? Eller menar du att män genetiskt är sunkigare än kvinnor? Och att det är synd om männen? om det ska likställas med funktionshindrade
    Ja. Väljer man att bete sig illa så. Själv tror jag inte att det finns minsta genetisk faktor som skulle göra män sämre på något vis, såklart inte.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-01 18:13:47 följande:
    Ett misstag att stadga sig med en lat man när det finns så många bra män på marknaden. Men jag är inte i rätt sist att klandra dig då jag gifte mig med en kvinna som också var ganska lat. Men är skiljd sedan flera år och tillsammans med en kvinna där det inte sitter fast.
    Han var väldigt mkt motsatsen till lat i många år, så jag blev helt förvånad när latheten slog till efter att de två barnen fanns. Efter första så var det bra.

Förstår helt vad du menar, min nuvarande partner har hur mkt energi och vilja som helst att leva bra tillsammans. Ett starkt team, det värmer.
  • Anonym (Mini)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-02 09:37:09 följande:
    - Tjejer föds med snopp
    -- Vilken sexualitet människor har...
    för det är ju samma sak...
    Det är ju bra att du precis som övriga på din sida av argumentet svarar på något helt annat än det jag skrev, så man vet hur seriös du är 👍

Systematisk diskriminering enligt feministiska teorier och de som utgår från dessa teorier har en förmåga att bete sej som smurfar när de diskuterar.
    Andras argument avfördas, ofta utan argument medan de själva inte ens kan ens kan länka till dessa teorier och diskutera utifrån dem, det är meningslöst att försöka få en vänsterfeminist att förklara sin sida av argumentet, de bara påstår saker. Lönegapet "diskuteras" utifrån lika utfall men ingen vill förklara varför det ska vara lika utfall och ingen säger att de skiter fullständigt i andra orsaker.

Halmgubbar, ducka för sakfrågor, diskutera min mamma och min hjärna istället för sakfrågorna gör det inte mer trovärdigt.
    Vanligast är att de lämnar tråden när man ställer frågor, de beter sej inte som smurfar men det blir väldigt svårt att ha good faith, det är ändå inget de förtjänar.
    Det är inte bara i sverige vänsterfeminister är kända för att vara helt hopplösa att diskutera med.

Vetenskapligt...låter ju väldigt trovärdigt när de som gillar denna vetenskap i regel inte är kapabla att argumentera för sin sak.
    Har de svårt att förstå att de feminister, politiker osv aldrig behöver vinna något argument när det är de själva och inte forskare som avgör vilka teorier och förklaringsmodeller som ska användas så de inbillar sej att det ska räcka med att bara påstå saker och börja dumma sej när de inte vinner?

Man blir ju lite nyfiken på varför vänsterfeminister är på ett forum öht när de uppenbarligen inte har någon lust att diskutera.

Det kan ju vara så att vissa saker inte blir bättre p.g.a det är vänsterfeminister som lägger sej i. Det kanske hade blivit bättre om de som inte blir tagna seriöst skulle sluta lägga sej i.
    Marmite Devil skrev 2024-11-29 20:45:43 följande:
    Ovetenskaplig akademisk xxxx. . . 

LOL
    Ja, man kan ju göra sej rolig över det
    akademisk feminism = genusvetenskap
    Ditt starkaste argument för att genusvetenskap är en vetenskap är att min hjärna är för liten för att förstå att det är.
    Så mkt goja du skriver smurfen. Och dessa vänsterfeminister igen, var finns dom? Är dom ens här? Så tröttsamt med dessa sidospår.
  • Anonym (Mini)
    Marmite Devil skrev 2024-12-02 13:17:26 följande:
    Män överskattar sig själva och tror att de är smartare än de är, generellt talat, och tror därmed att deras instinktiva första reaktion att skydda sina fördelar är rationellt och rimligt. 
    Japp. Och så emotionellt engagerade i ologiska känslosamma resonemang, som man kan se här på FL. Rätt roande på ett sätt men mest tragiskt och ledsamt.
  • Anonym (Mini)
    Tecum skrev 2024-12-02 17:11:56 följande:
    Det är kanske samma med vänsterfeminister som med incels, de finns mest i skribenternas huvud... Flört
    Kanske närliggande det där med i skribenternas huvuden :) men incels presenterar sig sådär här. Vänsterfeminist, verkar som någon slags utrotningshotad art, har aldrig stött på en irl. Och var annars?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Sven) skrev 2024-12-02 17:53:32 följande:
    Min erfarenhet är att de båda låter mycket  på internet 
    Men att båda de lättkränkta sorterna är ovanliga i det vanliga livet 
    Du verkar ju veta! Vad är en vänsterfeminist, var träffar du på dom?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Sven) skrev 2024-12-02 18:27:09 följande:
    Jag skrev ju att jag sällan träffar på dem i verkliga livet.Utan att de mest låter på nätet 
    De få som jag har träffat är mest feminina och pratar inte sådant trams med mig.
    De vet att jag tar hand om min dotter och att jag är för att man behandlas lika.
    vilket man gör 2024 
    Men var på nätet? Är du politiskt engagerad så att du hänger på nåt politiskt forum eller grupp?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Feime) skrev 2024-12-02 18:58:58 följande:
    Vänsterfeminismen är den feminism som Gudrun Schyman förde fram på 90-talet. Det är stort fokus på patriarkat och tanken om kvinnor som offer och män som förövare. En stor del av retoriken går ut på att smutskasta män som grupp. 

Det räcker att läsa den här tråden för att konstatera att Gudruns retorik lever kvar.
    Oj, hur gamla är dom som skriver i tråden egentligen. Själv är jag givetvis för jämlikhet mellan könen men röstar blått. Så har svårt att se hur man kan utläsa politisk tillhörighet genom att man gillar rättvisa.
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?