Anonym (fel tid) skrev 2024-11-29 09:45:28 följande:
Jo och nja. Jag tycker hela nätdejting-biten är svår eftersom det just bara är yta och i bästa fall en presentation som kan ge hintar om personens personlighet och intressen men jag behöver prata och se personer, gärna över tid dessutom så att jag faller för personligheten och de där subtila sakerna, sättet personen skrattar, skämtar eller nåns underfundiga humor eller stora passion för intresse x eller musiksmak eller vad än som gör att intresset väcks.
Allt det där saknas i nätdejtingen tills att man ses på riktigt förstås, men för mig tar ju allt det där tid att bygga upp och med barn och jobb går det bara inte att gå på den mängd dejter med olika personer, som jag tror skulle behövas för att till slut kanske träffa någon man klickar med.
Så..därav har jag lagt det på hyllan och brukar säga att händer det så händer det, men som jag då brukar få till svar av andra "ingen kommer ju komma och knacka på din dörr utan du måste ju ge dig ut"
Så, sen. När barnen börjar vara på väg ut ur huset så kanske jag tar tag i det
Och ja nu blev det nog en ruskigt massa text igen XD
Min erfarenhet är den rakt motsatta.
Jag har alltid haft problem med att våga ta kontakt irl och att göra det på ett bra sätt. Jag är heller inte tillräckligt snygg eller rik för att bli självraggande på enbart de grunderna.
Men när kvinnor fått möjlighet att se en del av min personlighet, hur jag resonerar, vad jag tycker och tänker, hur jag skämtar och uttrycker mig på diverse forum och även diskussioner kring gemensamma intressen, då tog det fart och jag har aldrig dejtat så mycket som jag gjorde mellan 2010 och 2014 (därefter var jag i några förhållanden och sedan hände lite andra grejer som har försvårat). Då var det som att ett hyfsat utseende blev en bonus uppepå något de redan fattat tycke för, istället för att bli bedömd som "inte tillräckligt snygg".
Man känner ju då varandra betydligt bättre redan vid första träffen än vad man hinner med vid en träff på krog, fest eller nattklubb.
Men på rena dejtingforum, där man blir bedömd efter utseendet innan man ens har snackat med varandra har jag inte haft någon utdelning alls.