Inlägg från: Anonym (Bebbe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bebbe)

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 08:47:05 följande:
    Du agerar inte på fakta. Du agerar på fördomar. Du har en vidrig manssyn som jag sa.

Fakta är att den stora majoriteten män är laglydiga och hyggliga medborgare. 

Frågan är varför du negligerar fakta och väljer att agera efter fördomar.

Det är lätt att hitta kvinnliga mördare och brottslingar. Betyder det att alla kvinnor är svin? Nej, naturljgtvia inte.

Fakta är att män och våldsbrott är intimt förankrade. Det betyder inte att alla män utför våldsbrott, eller att kvinnor inte gör det. 

Män och våldsbrott korrelerar, det borde inte bortförklaras med att det handlar om fördomar, eller att man kör med den gamla dängan "inte alla män" det förstår alla redan att det inte handlar om alla män. Hur går vi vidare med den faktan?

Jag tycker faktiskt att män har ett större ansvar för att de har ett större inflytande. Någon kan vara en icke-våldsam person men ändå ha en viss attityd som banar väg för andra mäns våldsamheter, män är ansvariga för mäns kultur. Förstår du?

Det minsta man kan förvänta sig är att män inte förnekar att män korrelerar med våldsbrott .

• Anonym (Bebbe)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 13:04:46 följande:
    Nej, det är verkligen inte fakta. Jag skulle t.o.m. hävda att det är direkt vilseledande då den bygger på en fördom som inte stämmer.
    Nej, det är fakta. Könet man korrelerar med våldsbrott. Kön är en faktor. 
  • Anonym (Bebbe)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 14:01:03 följande:
    Ja, men det var inte det du skrev.
    Jo, det var precis det jag skrev.
  • Anonym (Bebbe)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 14:46:26 följande:
    Vem som helst kan läsa ditt inlägg #260 så sluta fåna dig.
    vem är det som är löjlig?
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-25 12:33:41 följande:

Fakta är att män och våldsbrott är intimt förankrade. Det betyder inte att alla män utför våldsbrott, eller att kvinnor inte gör det. 

Män och våldsbrott korrelerar, det borde inte bortförklaras med att det handlar om fördomar, eller att man kör med den gamla dängan "inte alla män" det förstår alla redan att det inte handlar om alla män. Hur går vi vidare med den faktan?

Jag tycker faktiskt att män har ett större ansvar för att de har ett större inflytande. Någon kan vara en icke-våldsam person men ändå ha en viss attityd som banar väg för andra mäns våldsamheter, män är ansvariga för mäns kultur. Förstår du?

Det minsta man kan förvänta sig är att män inte förnekar att män korrelerar med våldsbrott .

Betyder
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-25 13:12:29 följande:
    Nej, det är fakta. Könet man korrelerar med våldsbrott. Kön är en faktor. 
    Är saken klar för dig? Jag förstår inte det här väderkvarnsfäktandet heller
  • Anonym (Bebbe)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 15:09:49 följande:
    Det där väderkvarnsfäktandet mot patriarkatet är det egentliga problemet här.
    Förstår inte anledningen till att du in väggen ska förneka korrelationen mellan könet man och våldsbrott. Lämna dina starka känslor åt sidan och försök se logik i stället.
  • Anonym (Bebbe)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 15:22:06 följande:
    Ha ha ha

Du är bra rolig du. Jag har aldrig förnekat den korrelationen. Tvärtom har jag betonat att den korrelationen stämmer.

Sluta du att basera dina åsikter på fördomar så ska du se att du kommer närmare sanningen.
    ditt gaslightande är obehagligt.
  • Anonym (Bebbe)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 15:42:52 följande:
    Nej, det som är obehagligt är att du inte läser vad man skriver samt att du gör egna märkliga tolkningar som du benämner som fakta.

Det du skriver här i det senaste inlägget är inte på något sätt samma sak som att det finns en korrelationen mellan könet man och våldsbrott.
    Du kanske ska läsa hela inlägget som du faktiskt hänvisar till. Ja, du är obehaglig, och du fortsätter vara obehaglig I och med dina härskartekniker.
  • Anonym (Bebbe)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-25 16:55:31 följande:
    finns det eller finns det inte en korrelation mellan kön och gärningsmän enligt dig? Det är sakfrågan. Och givetvis leder den korrelationen till att kvinnor är selektiva med all rätta. Så hur löser vi det? Jo att fler män tar ansvar och förbättrar framtidens män. är det för avancerat?
    Javisst. Jag anser att män behöver observera detta och bidra till en kulturförändring. Nuförtiden verkar det mest handla om att på olika sätt förneka att en förändring behövs. Det är så kontraproduktivt.
  • Anonym (Bebbe)
    Tecum skrev 2024-11-25 17:27:51 följande:
    Mäns våldskapital är större än kvinnors, det är vi överens om. Också att 1-2% av männen är farliga. Det är bedrövligt och de borde buras in. Men även om du räknar in allt ont som män gör kommer du ändå inte ens i närheten av 51% som krävs om en majoritet av män behandlar kvinnor illa.

Hur vill du komma åt de våldsamma männen  och göra livet bättre för kvinnor? Det saknas svar från kvinnorna här. För ni tror väl inte på allvar att det hjälper att skuldbelägga alla män och kalla dem för parasiter?

Att kvinnor gör mer hemma är ett val. De kan antingen kräva mer av mannen eller strunta att göra allt så blir han tvungen. De har en gång skämt bort honom, nu får de hantera det på något sätt. Dessutom har kvinnor en tendens att överarbeta, allt måste inte vara perfekt alltid. Din siffra på över 50% är helt gripen ur luften den stämde inte ens förr då mannen var den som försörjde familjen, även om han inte gjorde något hemma.

Att kvinnor i relationer har något kortare livslängd (men ändå längre än män) beror på att kvinnor som mår dåligt, med kroniska sjukdomar, övervikt eller annan problematik är de som stannar i relationer. De behöver mannen som trygghet och försörjare och vet att om de lämnar har de svårt att hitta en ny man.

Att kvinnor initierar separation och mår bättre efteråt är välkänt, men skilsmässor beror inte på att män är lata med hemarbetet, det är en myt. Istället beror det på att kvinnor som blir äldre kommer in i "andra andningen" så att säga, Barnen är utflugna, de har passerat klimakteriet, testosteronhalten ökar, de blir piggare och vil ha ut mer av livet, frihet, något nytt. Medan mannen blir tröttare, mer passiv och är ganska nöjd med situationen som den är. Det betyder INTE att han är en parasit utan att kvinnan vill ha något nytt innan det är för sent.

Att kvinnor använder myten om hemarbete när de får frågan om varför de separerat beror på att det är enklast så. Att förklara de verkliga skälen låter inte så bra och det är också svårt att sätta ord på.

Män behöver ta sitt ansvar för en kulturförändring. Det kan man göra genom att tänka på hur man pratar om andra människor. Det jag säger här borde klassas som okontroversiellt, men det är det uppenbarligen inte.

gällande kvinnor och skilsmässor. Du teoretiserar en hel del, det som bekymrar mig är att du också menar på att det är kvinnors egna fel, mansrollen ska till varje pris hållas intakt (se mitt första stycke)

Jag är av den uppfattningen att både män och kvinnor ser till att kvinnan är den omhändertagande (projektledande) personen i ett förhållande, hon blir därmed också den som initierar en skilsmässa. Hennes behov blir undanskuffade pga mannens behov och hon projektleder detta för att könsnormerna bestämmer det.

Man kan ha ett till synes jämställt förhållande, delar lika på föräldraledigheten t ex men börjar man titta närmare så visar det sig att det är kvinnan som styr upp det, projektleder, planerar och tar ansvar, ställer upp på tjatsex för husfriden. Mannen är en passagerare.

Man kan ha ett till synes ojämställt förhållande, men börjar man syna det så delar personerna på ansvaret, hon planerar måltider, han planerar släktbesök och husfix. Han tar hand om henne när hon blir sjuk och vice versa.Dvs jämställt. och ett teamwork.

och det omvända förstås. Såna här saker visar sig inte förrän barn kommer, och det är också därför skilsmässor sker är min uppfattning. Ingen vill ju vara förälder åt den andre.

tror det handlar om uppfostran till syvende och sist. Finns en hel generation (nu handlar det om generella drag) med kvinnor som förväntas ta hand om män, samt män som förväntar sig att sina behov ska tas hand om.

• Anonym (Bebbe)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-25 18:37:51 följande:
    2023 mördades 10 kvinnor i nära relationer i sverige. Det är svinn man får räkna med enligt dig, männen är så bra och kan inte förbättras?

Om en av dom varit din dotter, det hade varit ok ändå?
    Känner tre kvinnor som blivit misshandlade av sina män, en av dessa tre landade i rätten.

Kände en kvinna som blev dödad.

kände en man som tog livet av sig.

nej, det är inte ok, det finns krafter som försöker förneka eller vifta bort problem för att bibehålla mansnormer. Jag tycker det är ologiskt. Kanske handlar om en osäkerhet i grunden.
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?