Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-29 08:18:25 följande:
    Postman skrev 2024-11-29 07:33:57 följande:
    Ja det var vad du insinuerade och vad jag skriver i andra trådar hör inte hemma här. Håll dig till denna tråden istället för att hämta lösryckta svar från andra trådar. Jag inser nu vem du är och du kommer inte få mer svar ifrån mig. 
    Så du är inte ett litet misogynt troll? Intressant! undra varför svaren systematiskt verkar peka på det
    postman har blivit anklagad för att vara misogyn ett antal gånger, men alla gånger jag har sett så är det av misandriska feminister som brukar roa sej med att kasta skit på män på forumet. Oftast de där som beter sej som jävla idioter och trollar sönder diskussioner när det börjar gå trögt med argumenten.

tycker det är konstigt att det inte är jag som får dessa anklagelser när det är främst jag som helt utan filter brukar förklara vad jag tycker om dessa feminister.

• ClumsySmurf
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-28 22:50:18 följande:
    Postman skrev 2024-11-28 22:41:37 följande:
    Ja det är delvis nonsens som du påstår, om nu kvinnor vill det varför tvingar de inte sina män? Är de så veka? Eller varför väljer inte kvinnor män som vill dela?

Vart är kvinnors ansvar i detta eller är kvinnorna bara veka värnlösa våp som väljer odugliga män.
    och poletten trillar inte ner. VARFÖR TROR DU KVINNOR ÄR KRÄSNA/SELEKTIVA? Är det fortfarande en gåta? För i x antal andra trådar brukar du stryka misogyna män längs ryggen och se ner på dessa ondsinta kvinnor som inte väljer stackars Palle.

så förklara gärna med egna ord varför du tror att varför fler kvinnor väljer frivillig ensamhet, över att bara ta första bästa man. inte som att det finns brist på män direkt
    om man utgår från den vänsterfeministiska synen på män, är det så att den stämmer så är ju "varför kvinnor är kräsna och selektiva?" helt fel fråga

möjligt svar på rätt fråga är
    kvinnor är väldigt rädda för att vara ensamma

• ClumsySmurf
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-29 11:05:46 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 09:43:29 följande:
    "Jasså? Inget med logiken?"
    Vi börjar med din logik
    du gjorde en ganska ful tolkning och tog för givet att Tom menade att det räcker med existensen av en pappa

Varför jämför du en närvarande och bra mamma med en frånvarande och dålig pappa?

För det är precis det som många män klagar på. att kvinnor inte borde få skaffa barn på egen hand, för att barnet minsann behöver en pappa med. Eller hur? Eller ska jag leta upp x antal sådana trådar med sådana svar från män?

det många män inte verkar förstå att det räcker inte med att vara en biologisk pappa som bidragit med sin säd och sitt dna. Det krävs faktiskt ganska mycket mer för att räknas som förälder och vårdnadshavare! Det vet du också. vi är i en tråd som rör kvinnor och kvinnor eventuella höga krav på partners. vill du hellre diskutera om dåliga mammor är du fri att starta en egen tråd om det, varsågod. ingen hindrar dig; och det vet du också.
    i stället för att fråga Tom om han tycker samma lika tog du för givet att män tycker samma lika och bygger ditt motargument på det
    normalt kallas det för halmgubbe.

• ClumsySmurf
    Tom Araya skrev 2024-11-29 11:18:25 följande:
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-29 11:08:42 följande:
    Om kvinnor vore rädda för att vara ensamma hade väl alla bortvalda män blivit valda? då hade de väl varit bättre än ensamhet? Eller hur? Det känns som du gjort en liiiiten tankevurpa där, jag förstår. Kan inte vara lätt att tangentkriga i sin iver att försöka bevisa. Ja vad var det du ville bevisa? Att kvinnor inte är rädda för ensamhet? 
    Om kvinnor inte hade varit rädda för att bli ensamma hade det inte varit så många singelkvinnor ute på dejtingmarknaden.
    Män är ju faktiskt generellt dåliga på allt möjligt så kvinnor som inte är rädda för för att bli ensamma är kvar ute på dejtingmarknaden, och vid 30 blir det provrörsbarn.

• ClumsySmurf
    Tom Araya skrev 2024-11-29 11:34:24 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-11-29 11:29:29 följande:
    Män är ju faktiskt generellt dåliga på allt möjligt så kvinnor som inte är rädda för för att bli ensamma är kvar ute på dejtingmarknaden, och vid 30 blir det provrörsbarn.
    Jag antar att du avsåg vara ironisk. 
    både och
    OM man ska se det ur ett vänsterfeministiskt perspektiv och tänker på att de flesta kvinnor har relationer med män kan inte kvinnor ha särskilt höga krav.

• ClumsySmurf
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-29 15:38:35 följande:
    Även inom samma yrken så tjänar kvinnor mindre. Och av någon anledning så är "mäns" yrken övervärderade i förhållande till "kvinnors" yrken. Då borde slutsatsen vara ganska klar. Det är inte hjärnforskning vi pratar om här.
    Kvinnor har generellt högre medgörlighet än män.
    Män med högre medgörlighet har generellt lägre lön än övriga män.
    Det är inte särskilt konstigt om många kvinnor har lägre lön, att träna kvinnor på att vara omedgörlig vid behov och träna på att löneförhandla kan ju vara ett sätt att minska lönegapet på.
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-29 16:30:46 följande:
    Du kan ju kalla dessa skillnader som finns för obetydande, betyder inte att de är det. Jämför en anläggare inom offentlig verksamhet med en undersköterska t ex. Av någon anledning är kvinnors löner (och yrken) lägre värderade. Som sagt, det är inte hjärnforskning.

Det finns krafter som vill bibehålla den här snedfördelningen. Oftast genom att förneka att den finns. Kan inte se logiken bakom det. (Om man nu inte har identifierat sig som en överbetald person och vill behålla den orättvisan)

Som sagt, det är något fel i samhällsalgoritmen. En rörläggare ligger alltför nära en ingenjör i lön.
    Man kan ju tycka att rörläggning är mindre viktigt trots att de flestas vardagsliv är anpassade efter några rör och de flesta vill ha rinnande vatten och kunna skita inne.

När en drag queen som har sagostund på bibliotek har högre timlön än en rörläggare är det något fel något fel i samhällsalgoritmen.
    för en man räcker det med att ta på klänning och läsa barnböcker för att få högre månadslön än en sjuksköterska 😅

Man hade ju kunnat lägga ner ideologiska jämställdhetsmyndigheten och fördelat pengarna som blev över men det fanns krafter som beslutade att den skulle få 72 miljoner extra nästa år.

• ClumsySmurf
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-29 15:42:07 följande:
    Det är också en klassisk ursäkt. Den där om att kvinnor är så dåliga på att löneförhandla. Dvs de förtjänar en dålig lön. Samma personer som avfärdar kvinnors sämre löner brukar också anse att det är kvinnors fel/ skolsystemet/feministerna att pojkar har så dåliga betyg.
    Inkompetenta nötter på skolverket bidrar till att det fungerar sämre
    när inkompetenta genusforskare kommer fram till att orsaken är att pojkar har destruktiv maskulinitet tycker jag att genusforskarna ska bli utan lön som straff för sin inkompetens.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-29 16:23:18 följande:
    Vad är ens ett vänsterfeministiskt perspektiv...tänker inte googla. Och varför nämner du det här i tråden?
    med vänsterfeminism menar jag sån där ideologisk ovetenskaplig akademisk feminism, feministiska teorier är inte särskilt vetenskapliga.
    det finns väl en naturlig orsak till varför tomtarna på loftet (nationella sekretariatet för genusforskning) ser kritik som ett hot mot jämställdhet.
    och när det har blivit mer som en norm med queerteori är det som att genusforskarna har beslutat att verkligheten har fel åsikt.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-29 17:11:29 följande:
    Så det beror inte på pojkarna själva att de har sämre betyg men det beror på kvinnorna själva att de har sämre löner? (eller att kvinnor är för "medgörliga")

Du bevisar ju min tes.
    Bevisar vad?
    det jag tycker är intressant är att vissa enbart kan se könet och om man tycker att VUXNA kvinnor är missgynnade är det ett bevis på strukturella orättvisor som samhället måste rätta till. Men om det går dåligt för pojkar som är BARN i skolan så beror det på pojkarna. man lägger ju för fan mer ansvar på barn, om de är pojkar. Om det ändå vore så att man tycker att föräldrar ska ta större ansvar att få pojkarna att lägga mer tid på läxläsing hade man ju i alla fall lagt ansvaret på vuxna.

jag tycker det bevisar hur stora hycklare vissa jämställdhetsförespråkare är

Sofie Nilssons och skolans arbetsmetoder är anledningen till att vi på Ämnesläraren är här den här dagen. För att göra en lång historia kort tittade skolans rektor Cecilia Larsson-Ståhl på resultatskillnader bland eleverna. Det visade sig att pojkarna i sexan vart tredje år hade bättre betyg än flickorna, trots att statistik annars visar att flickor får bättre resultat i samtliga ämnen. Alla dessa sjätteklasser hade det gemensamt att de hade haft samma lärare, nämligen Sofie Nilsson. 

Förutsägbarhet och tydliga mål

Rektorn detaljstuderade Sofie Nilssons undervisning och fann att några av framgångsfaktorerna var struktur, förutsägbarhet, inkludering, tydliga mål och höga förväntningar på prestationer. Så numera arbetar hela Rosengårdsskolan så, samtidigt som man också fokuserar på pojkar som halkar efter, pojkar med språkstörningar och pojkar med olika neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Skolan har därför anställt två logopeder som både möter eleverna och fortbildar lärarna i hur de ska bli bättre på att möta eleverna.

www.vilarare.se/amneslararen-svenska-sprak/reportage/sa-far-sofie-pojkarna-att-lyckas/

😯😲
    det behövs inte ens en manlig förebild som vissa påstår
    det räcker med att en kvinna utgår från forskning som bara säger självklarheter för att det ska bli lite bättre

Högre samvetsgranhet och medgörlighet ger bättre resultat på läxläsning och betyg, tjejer har också bättre verbal förmåga och lättare att förstå uppgifter

det sätter ju andra krav för ledarskapet när det gäller pojkarna, men om man bara vill se könet och inte de personliga egenskaper som överlappar mellan könen är det några som trillar mellan stolarna i debatten
    ? Sedan är det viktigt att poängtera att allt vårt arbete gäller också för flickorna. Det finns flickor som har samma svårigheter som en del pojkar så självklart måste vi vara uppmärksamma så att vi inte tappar flickorna

www.vilarare.se/amneslararen-svenska-sprak/reportage/sa-far-sofie-pojkarna-att-lyckas/
    Om tydliga mål är bra för eleverna vad är då.
    2007

Utredningen har visat att dagens system med läroplan och kursplaner är svårt att förstå. Den statliga styrningen bedöms som svag då kursplanerna ger lärarna liten ledning för att planera och genomföra undervisningen i olika ämnen. Inte heller lärarutbildningarna har förberett blivande lärare för att arbeta efter måldokumenten samtidigt som fortbildningsinsatser saknats. I stället är det ofta erfarenheter från tidigare läroplaner och läromedel som lärare utgår från. Det medför att undervisningen i grundskolan inte är likvärdig i landet.

www.dagensjuridik.se/nyheter/tydliga-mal-och-kunskapskrav-i-grundskolan/
    2024

Alla tolkar kursplanen olika

Jag skulle istället vilja argumentera för att både det centrala innehållet och betygskriterierna borde vara mycket mer specifikt formulerade. Jag vet att Skolverket vill att vi lärare ska tolka kursplanens innehåll. Men problemet är ju att skrivningarna är så allmänna och vaga att alla tolkar dem helt olika. Det är ju bara att titta på simkravet, som i mina ögon är det ojämförligt tydligaste. Ändå kommer detta upp till diskussion i Facebookgrupper för idrottslärare om och om igen, vilket tydligt visar på en stor osäkerhet och i värsta fall okunskap kring våra styrdokument. Blir det så olika tolkningar kring ett sådant tydligt krav så kan man ju bara gissa hur olika övriga delar av kursplanen tolkas?Ä

www.vilarare.se/praktisk-estetiska-amnen/vi-larare-debatt/debatt-otydliga-kursplaner-slar-hart-mot-idrotten-i-skolan/
  • ClumsySmurf
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-29 17:57:29 följande:
    Jaahaaa. Återigen är de stackars gossebarnen offer, här är det minsann systemet det är fel på. För gossebarnen drabbas. men när kvinnor har lägre löner, lägre pension, gör mer hemarbete, tar mer vab och fl så är det plötsligt inte systemets fel? logiken vissa män försöker trolla med. På tal om inkompetenta nötter.

ja, så klart att jag trollar, jag är ju man 😂

I mitt förra inlägg trollade jag med en kvinna som gjorde så pojkarna lyckades bättre i skolan. trollar lite mer detta inlägg med någon studie en kvinna har gjort.
    men jag vill lägga halva skulden på motsatta könet som lärt mej dumheter.

Personality, IQ, and lifetime earnings
    Miriam Gensowski

This paper estimates the effects of personality traits and IQ on lifetime earnings of the men and women of the Terman study, a high-IQ U.S. sample. Age-by-age earnings profiles allow a study of when personality traits affect earnings most, and for whom the effects are strongest. I document a concave life-cycle pattern in the payoffs to personality traits, with the largest effects between the ages of 40 and 60. An interaction of traits with education reveals that personality matters most for highly educated men. The largest effects are found for Conscientiousness, Extraversion, and Agreeableness (negative), where Conscientiousness operates partly through education, which also has significant returns.

www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0927537117303287%3Dihub

Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?