Inlägg från: Anonym (Astmatiker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Astmatiker)

Kommer det bli förbjudet att röka på allmänna platser?

Vet inte om jag vågar hoppas ens. Men det vore underbart om det blev så.

Som det är nu känns det som att man ser mindre och mindre av hänsynsfulla rökare som försöker hålla sig undan. Antingen har de slutat eller så har de börjat dra sig undan ännu mer.

Men kvar är alla puckon som hävdar att de inte står vid entrén, för att de faktiskt står en hel meter ifrån den, och de som sitter i busskuren och röker med motiveringen att de är ensamma där och att de flyttar på sig om någon ber dem - i alla fall antar jag att det är så de resonerar. Mina lungor tillåter inte att jag går tillräckligt nära dem för att föra en konversation. 

• Anonym (Astmatiker)
    Mandel skrev 2024-10-22 13:46:22 följande:

Beundrar ibland folks brist på logiskt tänkande och hänsyn som bara ger dem en stor skylt i pannan som blinkar i någon äcklig neonfärg: IDIOT

Det är förbjudet att röka på uteserveringen, vad gör jag då?
    Jo, jag ställer mig utanför staketet och till och med hänger på staketet runt uteserveringen och blossar. Så jäkla smart jag är! Nu lurade jag dem allt. Jag står ju inte på uteserveringen och röker. Tada!

Jag har full förståelse för att det är otroligt svårt att sluta röka, men det är så galet korkat att börja så varför vill folk skylta med hur korkade de är genom att börja?

Jag har sett samma sak vid en busshållplats. Där är ett staket mellan hållplatsen och cykelbanan, så en kille ställde sig på cykelbanan, lutade sig mot stolpen med busshållplatsskylten på och tände en cigg.
  • Anonym (Astmatiker)
    Anonym (Signe) skrev 2024-10-22 11:40:00 följande:

Och så kommer jag som är högst tveksam till det.

Jag är inte rökare själv och förespråkar på inget sätt rökning, men det säljs cig och då måste man ju kunna konsumera dem tänker jag.

Sånt där brukar reglera sig själv, i synnerhet om förändringen sker gradvis.

Butiker brukar köpa in de varor som de vet att folk kommer att köpa. Ju färre som köper cigg desto färre cigg kommer att finnas till försäljning.
Svar på tråden Kommer det bli förbjudet att röka på allmänna platser?