• Anonym (Orient Expressen)

Är det Kalle Erik och Peter som skjuter på gatorna i Sverige?

Vad tror ni

• Svar på tråden Är det Kalle Erik och Peter som skjuter på gatorna i Sverige?
  • Anonym (Gubbar)

Nej. Det är ungdomar som håller på, inte gubbar i 50-årsåldern. 

• Anonym (Man2)
    Anonym (GF) skrev 2024-10-22 08:05:18 följande:

Nej, Kalle, Erik och Peter de slår på sin fru, hemma, så ingen ska se det. 

Försök inte få det till att Erik och Peter skulle vara i majoritet när det gäller våld i hemmet. Dom som är i väldigt stor majoritet där har ungefär samma namn som dom som skjuter folk och spränger hus.
  • Anonym (GF)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-22 08:28:31 följande:
    Försök inte få det till att Erik och Peter skulle vara i majoritet när det gäller våld i hemmet. Dom som är i väldigt stor majoritet där har ungefär samma namn som dom som skjuter folk och spränger hus.

Skrev jag att de är i majoritet? 

Räknas bara kriminalitet där invandrare är i majoritet? 

Du låter som en lättkränkt man. Välkommen till FL, här finns många av din typ. 

• beli
    Källa på det?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (GF) skrev 2024-10-22 09:09:26 följande:

Jag är definitivt inte lättkränkt. Tror jag inte är ensam om att tolka dig som att det var vanligast förekommande att svenska män misshandlar sina fruar.

Självklart räknas all kriminalitet och resurser ska läggas efter hur allvarliga brotten är och inte efter ursprung på förövaren.

Nu är medias rapportering mer nyanserad till skillnad från för 10-15 år sedan då media och politiker mm försökte smeta ut skuldbördan på alla män för dom våldtäkter mm på oss svenska män också även fast vi har en minoritet. Och gruppvåldtäkter är extremt ovanligt bland svenska män även om det har förekommit.
  • Anonym (GF)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-22 09:52:50 följande:
    Jag är definitivt inte lättkränkt. Tror jag inte är ensam om att tolka dig som att det var vanligast förekommande att svenska män misshandlar sina fruar.

Självklart räknas all kriminalitet och resurser ska läggas efter hur allvarliga brotten är och inte efter ursprung på förövaren.

Nu är medias rapportering mer nyanserad till skillnad från för 10-15 år sedan då media och politiker mm försökte smeta ut skuldbördan på alla män för dom våldtäkter mm på oss svenska män också även fast vi har en minoritet. Och gruppvåldtäkter är extremt ovanligt bland svenska män även om det har förekommit.
    Rubriken indikerar att svenska män inte ägnar sig åt gängkriminalitet. Då pekade jag på att svenska män ägnar sig åt andra typer av brott. Gav ett exempel. Inget annat.

Att du går igång på det och misstolkar ser jag som ett tecken på att du inte tar svenska mäns brott på allvar. Ett annat tecken är att du börjar prata om gruppvåldtäkter, för att ytterligare fjärma dig ifrån att svenska män våldtar kvinnor.

Du klarar inte av att det pratas om svenska mäns våld/sexbrott mot kvinnor utan du var bara tvungen att flytta frågan så att invandrarna återigen kommer i fokus.

Tack, då vet jag var du står i frågan. 
  • Anonym (???)
    Anonym (GF) skrev 2024-10-22 08:05:18 följande:

Nej, Kalle, Erik och Peter de slår på sin fru, hemma, så ingen ska se det. 

Inte konstigt att folk tror att du menar att Kalle, Erik och Peter är överrepresenterade inom kvinnomisshandel när du uttrycker dig sådär. Varför tar du en upp andra brottstyper istället för att diskutera ämnet i ts?
  • Ascendere

Det där var kontroversiellt och hade lett till en hätsk debatt för 10 år sedan, men inte idag tack och lov.

• Anonym (Man2)
    Anonym (GF) skrev 2024-10-22 10:00:17 följande:
    Rubriken indikerar att svenska män inte ägnar sig åt gängkriminalitet. Då pekade jag på att svenska män ägnar sig åt andra typer av brott. Gav ett exempel. Inget annat.

Att du går igång på det och misstolkar ser jag som ett tecken på att du inte tar svenska mäns brott på allvar. Ett annat tecken är att du börjar prata om gruppvåldtäkter, för att ytterligare fjärma dig ifrån att svenska män våldtar kvinnor.

Du klarar inte av att det pratas om svenska mäns våld/sexbrott mot kvinnor utan du var bara tvungen att flytta frågan så att invandrarna återigen kommer i fokus.

Tack, då vet jag var du står i frågan. 
    Hade du läst svaret jag skrev hade du sett att jag inte bedömer allvaret i brottet efter nationalitet på förövaren.

Och jag vet var du står i frågan. Men eftersom jag har både sociala kompetens och relativt fördomsfri tänker jag inte korta med personliga påhopp gör att du har en annan åsikt än mig.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (???) skrev 2024-10-22 10:12:27 följande:
    Inte konstigt att folk tror att du menar att Kalle, Erik och Peter är överrepresenterade inom kvinnomisshandel när du uttrycker dig sådär. Varför tar du en upp andra brottstyper istället för att diskutera ämnet i ts?
    Vissa har inte den förmågan.
  • Anonym (Nä)

Jag tror inte att det är Kalle och Pelle!

• Anonym (Hehe)
    Anonym (GF) skrev 2024-10-22 09:09:26 följande:

Och du låter som en kattlady som sitter själv hemma och spenderar din tid med att försöka smågnabbas med förmodade gubbar på FL.
  • Anonym (Jag)
    Källa?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-24 21:07:06 följande:
    Källa?
    Har du en annan uppfattning? Och får jag i så fall be dig ta fram källa på det?

Har aldrig hört talas om ett enda fall där en kvinna "faller" från balkongen och då hon är med en svensk man har du? Aftonbladet har reportage där kvinnor dödas av sina män och dom jag läst har förövaren inte varit svensk. På SVT finns det en serie med våld i relationer och förövarna är inte särskilt svenska där heller. 
  • felicityporter
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-24 21:07:06 följande:
    Källa?
    Hur många fall av balkongfallande kvinnor vars män har svensk härkomst kan du räkna upp på rak arm?
  • felicityporter

Lägg märke till att jag själv inte är tillsammans med en svensk man, jag är ihop med en man av utländsk härkomst. Jag är på intet vis någon rasist, men jag ser ändå verkligheten för hur den är.

• fornminne

Gängkriminella har alla möjliga namn, svenska och osvenska. Detsamma gäller misshandlare och våldtäktsmän.

Både svenskar och invandrare begår brott, men vissa invandrargrupper är kraftigt överrepresenterade. Det gäller framför allt våldsbrott och sexualbrott.

Detta har varit känt länge och är varken nytt eller kontroversiellt.

Brottslingar finns överallt, men är inte jämnt fördelade över befolkningen.

Att Sverige har fått mycket större problem med skjutningar och sprängningar än alla liknande länder, beror bland annat på att vi har mycket större integrationsproblem, vilket i sin tur beror på för stor invandring de senaste decennierna.

Svar på tråden Är det Kalle Erik och Peter som skjuter på gatorna i Sverige?