Anonym (Man2) skrev 2024-10-22 09:52:50 följande:
Jag är definitivt inte lättkränkt. Tror jag inte är ensam om att tolka dig som att det var vanligast förekommande att svenska män misshandlar sina fruar.
Självklart räknas all kriminalitet och resurser ska läggas efter hur allvarliga brotten är och inte efter ursprung på förövaren.
Nu är medias rapportering mer nyanserad till skillnad från för 10-15 år sedan då media och politiker mm försökte smeta ut skuldbördan på alla män för dom våldtäkter mm på oss svenska män också även fast vi har en minoritet. Och gruppvåldtäkter är extremt ovanligt bland svenska män även om det har förekommit.
Rubriken indikerar att svenska män inte ägnar sig åt gängkriminalitet. Då pekade jag på att svenska män ägnar sig åt andra typer av brott. Gav ett exempel. Inget annat.
Att du går igång på det och misstolkar ser jag som ett tecken på att du inte tar svenska mäns brott på allvar. Ett annat tecken är att du börjar prata om gruppvåldtäkter, för att ytterligare fjärma dig ifrån att svenska män våldtar kvinnor.
Du klarar inte av att det pratas om svenska mäns våld/sexbrott mot kvinnor utan du var bara tvungen att flytta frågan så att invandrarna återigen kommer i fokus.
Tack, då vet jag var du står i frågan.