Inlägg från: Anonym (lazy lady) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lazy lady)

Kan ni gå och lägga er med saker framme?

Hon låter klart neurotisk, jag hade inte velat leva med en så petig människa.

Jag kan hänga upp min jacka, men ibland hamnar den på en stol i hallen, eller rentav på en stol i köket, om jag ska ut snart igen. På hallstolen kan också andra plagg hamna som är "för mycket" som koftor, eller mina byxor om jag vill dyka rakt in för en dusch.

I sovrummet har jag en fåtölj att ha halvanvända kläder på, och den är oftast full. Ibland hamnar det saker på golvet och det stör mig inte direkt heller. Man får ett ryck någon gång och rensar allt då bara.

Jag lever ändå, vi städar bara när vi ska ha gäster (utom kök/badrum) och jag grälar aldrig med min man om städningen.

Alla är nöjda och vi har gott om tid i våra liv.

• Anonym (lazy lady)
    Anonym (Linda) skrev 2024-10-22 19:36:00 följande:
    Ja, men skillnaden i vår familj är att min man alltid kan räkna med att huset är inordning oavsett om han rasar ihop av sjukdom eller är kärnfrisk.

Men jag vet att om jag blir sjuk, då kommer hemmet
     förfalla på nolltid och det kommer bli en helvetisk uppförsbacke att få iordning allt efter. Och det blir främst jag som får göra det jobbet. Därav min stress för oreda när jag själv är sjuk. Inte för att oredan är jobbig utan för att hafsverk allt framtida jobb som bara adderas och som jag kommer styra upp.

Det är väl ingen konst att rasa insänt med feber när man vet att någon annan har koll på läxor, plockar undan och städar samt planerar för handling etc. Men som kvinna har man sällan den supporten bakom sig.

Din fru verkar ju dock extremt pedantisk. Eller så gör du ett dåligt jobb med att bädda helt enkelt 
    Men släpp det, lämna över och låt några bollar ramla i backen så kommer mannen antingen att steppa upp, eller så blir du förbannad och skiljer dig.

Det finns både barn och män som inte är hjälplösa, men de måste tvingas börja tänka själva på vad som behöver göras och inte att någon annan sopar hela förbannade tiden.

Barn över tio år bör hålla reda på sina läxor själva, annars har man gjort något fel.
Svar på tråden Kan ni gå och lägga er med saker framme?