Inlägg från: Anonym (Elin.F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin.F)

Kan ni gå och lägga er med saker framme?

Jag är som din fru haha Jag skulle inte riskera missa flyget för att plocka undan men nästan. Jag HATAR när det ligger saker och kläder framme och jag skullle aldrig låta disk ligga kvar i diskhon utan lägger in det i diskmaskinen på en gång efter mat. En kastrull i diskhon hittar du inte hemma hos mig HAHA

• Anonym (Elin.F)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-10-22 10:39:14 följande:
    Har det likadant. Vet också många andra män som gör mesta av jobbet hemma. Många kvinnor har inte orken eller är för bekväma för att sköta arbete och hem. 

De flesta män orkar att göra båda. Många män latar sig däremot hellre än att göra jobbet.
    Det är nog snarare ett fåtal. Men frågan är varför du känner ett behov att skriva det i en tråd som handlar om en person och inte om kvinnor generellt? 

Min om vi ska prata generellt så kan jag tala om att min pappa, min  morfar, min farfar, min man och mina vänners makar gör knappt något hushållsarbete överhuvudtaget. De kan inte ens laga mat ordentligt eller vet hur man ska dammsuga. Mina vänner beklagar sig konstant över att de får göra det mesta medan männen tränar eller slänger sig i soffan från att de kommer hem tills att de går och lägger sig.
Svar på tråden Kan ni gå och lägga er med saker framme?