Inlägg från: Anonym (Mannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mannen)

Kan ni gå och lägga er med saker framme?

Anonym (Teodor) skrev 2024-10-21 19:02:32 följande:
    Kan ni gå och lägga er med saker framme?

Jag undrar om min fru är lite speciell. 

Men även om hon skulle komma hem från jobbet med hög feber och hon knappt kan stå på fötterna så skulle hon hänga upp jackan korrekt. Ställa skorna perfekt i hallen. Hänga upp sin klänning och sätta tillbaka den på en galge och sätta in i garderoben. 

Skulle hon ta fram en smörgås och då tar fram knivar, osthyvel m.m så skulle detta inte synas alls i köket att hon varit där.

Hon skulle aldrig på kvällen kunna gå lägga sig med en pryl kvar i köket. Spelar ingen roll hur trött eller sliten hon är. Ingen annanstans heller för den delen. 

En gång höll vi på att missa ett plan, vi hade bråttom och insåg att vi behövde fixa en sak på datorn. Vi behövde skriva ut ett papper och detta krånglade hur länge som helst. Trots att vi redan var sena då så behövde hon kontrollera allt i huset, hon behövde bädda om sängen som jag hade bäddat för den var inte tillräckligt bra gjord. Vi var framme 3 minuter innan sista incheckningstiden. 

Är det såhär för alla?? Eller kan man någon gång vakna med en smutsig kastrull i diskhon? 

Vilken fru! Jag blir uppriktigt avundsjuk
  • Anonym (Mannen)
    Tow2Mater skrev 2024-10-21 20:58:42 följande:

Att hon inte respekterar din bäddning är ju skandalöst. Koka om hennes spaghetti nästa gång och se vad hon tycker om det.  

Inte skandalöst någonstans. Hon håller nivån uppe för allas bästa.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (???) skrev 2024-10-22 09:36:25 följande:

Finns hela skalan mellan stökig till perfektionist. Men låter inte riktigt normalt att vara så nära att missa ett flygplan för att man känner att man måste bädda om en redan bäddad säng. Snudd på tvångbeteende.

Det där med att missa ett flygplan kan man ta med en nypa salt.

De flesta människor har säkert 60 minuter i säkerhetsmarginal när de flyger så om man tar 10 minuter och städar gör varken för eller till.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Ja) skrev 2024-10-22 09:45:54 följande:
    Det låter helt klart som en kvinna jag skulle vilja bo med.

Trots samhällets bild av att kvinnor sköter det mesta i hemmet och tar ansvar för allt så i mitt hem är det jag som fixar plockar och städar medan min sambo är oerhört stökig och slarvig av sig. Städar efter henne precis hela tiden..

Längtar efter nåt annat haha
    Har det likadant. Vet också många andra män som gör mesta av jobbet hemma. Många kvinnor har inte orken eller är för bekväma för att sköta arbete och hem. 

De flesta män orkar att göra båda. Många män latar sig däremot hellre än att göra jobbet.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Elin.F) skrev 2024-10-22 13:41:02 följande:
    Min om vi ska prata generellt så kan jag tala om att min pappa, min  morfar, min farfar, min man och mina vänners makar gör knappt något hushållsarbete överhuvudtaget. De kan inte ens laga mat ordentligt eller vet hur man ska dammsuga. Mina vänner beklagar sig konstant över att de får göra det mesta medan männen tränar eller slänger sig i soffan från att de kommer hem tills att de går och lägger sig.
    Ja, det är de där lata männen på hemmaplan jag talade om. Dåliga förebilder.

Min pappa gjorde och absolut noll hemma och gör så fortfarande. Så det behöver inte gå i arv. 
Svar på tråden Kan ni gå och lägga er med saker framme?