Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Kan ni gå och lägga er med saker framme?

Jag är likadan. Skulle aldrig gå och lägga mig med saker framme. Jag plockar alltid undan allt innan jag går och lägger mig. Samma om jag ska resa eller bara åka iväg över dagen. Min man däremot har inga problem med att lämna saker framme, så jag blir irriterad när jag behöver plocka undan efter honom på morgonen. Håller man ordning hela tiden blir det aldrig mycket att plocka åt gången. Borde inte vara så svårt att ställa in i diskmaskinen, hänga upp kläder med mera. 

• Anonym (S)
    Anonym (Teodor) skrev 2024-10-21 20:58:21 följande:
    När man är sjuk, missar planet m.m? 
    Missar planet skulle jag inte göra, men jag plockar undan efter mig även när jag är sjuk. Det tar inte så mycket tid och kraft att hänga upp kläder och sätta undan skorna. Det är verkligen in jobbigt. Det som däremot blir jobbigt är när man behöver plocka undan efter sig själv OCH andra. Därför är det lättare om alla bara plockar undan efter sig själva på en gång.
  • Anonym (S)
    Anonym (Teodor) skrev 2024-10-21 21:08:55 följande:

Så när du ligger dubbelvikt så är detta ändå en rimlig prioritering? 

För mig är det helt obegripligt att behöva gå massa extrasteg när man håller på att rasa ihop. Eller så har man aldrig varit riktigt sjuk. 

Hur ofta är man så sjuk att man ligger dubbelvikt? Vilka sjukdomar är det man rasar ihop av och som samtidigt inte kräver sjukhusvård? Det blir ju verkligen undantag. Jag har haft ordentliga slängar med kräksjuka och influensa med väldigt hög feber men nog fixar jag att hänga upp kläder ändå. Även efter att jag kom hem när jag hade gjort kejsarsnitt dagen innan.
Svar på tråden Kan ni gå och lägga er med saker framme?