• nihka

    Kan ni gå och lägga er med saker framme?

    Anonym (Teodor) skrev 2024-10-21 19:02:32 följande:
    Kan ni gå och lägga er med saker framme?

    Jag undrar om min fru är lite speciell. 


    Men även om hon skulle komma hem från jobbet med hög feber och hon knappt kan stå på fötterna så skulle hon hänga upp jackan korrekt. Ställa skorna perfekt i hallen. Hänga upp sin klänning och sätta tillbaka den på en galge och sätta in i garderoben. 


    Skulle hon ta fram en smörgås och då tar fram knivar, osthyvel m.m så skulle detta inte synas alls i köket att hon varit där.


    Hon skulle aldrig på kvällen kunna gå lägga sig med en pryl kvar i köket. Spelar ingen roll hur trött eller sliten hon är. Ingen annanstans heller för den delen. 


    En gång höll vi på att missa ett plan, vi hade bråttom och insåg att vi behövde fixa en sak på datorn. Vi behövde skriva ut ett papper och detta krånglade hur länge som helst. Trots att vi redan var sena då så behövde hon kontrollera allt i huset, hon behövde bädda om sängen som jag hade bäddat för den var inte tillräckligt bra gjord. Vi var framme 3 minuter innan sista incheckningstiden. 


    Är det såhär för alla?? Eller kan man någon gång vakna med en smutsig kastrull i diskhon? 


    Din fru verkar vara lite av en perfektionist. Kanske handlar det också om kontrollbehov? Jag plockar oftast undan, men kan också kan låta saker stå framme till senare eller nästa dag, men jag tar det då. Det hopar sig inte. Om jag ska resa bort fixar jag undan allt så inget står och luktar till man kommer hem. Tömmer sopor och insamling.

    Om hon absolut vill peta så mycket i saker får hon planera bättre för det. Gå upp en timme tidigare så bädda om sängen mm hinns med. Jag skulle inte acceptera att man sitter i bilen och känner sig stressad hela vägen till flygplatsen bara för att någons petbehov ska tillfredsställas. Det är ju ingen bra start på semestern.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-10-21 20:58:42 följande:

    Att hon inte respekterar din bäddning är ju skandalöst. Koka om hennes spaghetti nästa gång och se vad hon tycker om det.  


    Eller hur! Och när han inte respekterar hennes fälgtvätt, löddret som rinner ner från taket tar väl hand om det, programmera om TVn en fredagkväll och se vad han tycker om det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Teodor) skrev 2024-10-21 21:08:55 följande:

    Så när du ligger dubbelvikt så är detta ändå en rimlig prioritering? 


    För mig är det helt obegripligt att behöva gå massa extrasteg när man håller på att rasa ihop. Eller så har man aldrig varit riktigt sjuk. 


    Om man har klarat av att ta sig hem från jobbet utan ambulanstransport och ta av sig kläderna klarar man väl av att hänga upp dem också.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-10-21 21:48:32 följande:
    Varför skulle hon göra de där sakerna...?
    Var och en får väl välja nivå på det man gör och om det inte passar den andre så ska man tydligen straffa dem eller iaf knäppa dem på näsan. Det var väl så du tänkte, eller?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-10-21 22:54:52 följande:
    Delar man hushållsarbete gör man inte om det som den andra gjort för att det inte duger. Hon förtjänar att se hur det känns. Vill hon ha sängen bäddad på sitt sätt, får hon ta över uppgiften helt och han slipper den.
    Kanske var det så att hon brukar bädda sängen, men så blev det bråttom med pappret han rusade runt och gjorde saker som att bädda för att bli av med uppgiften snabbt fast på ett sätt som hon tyckte var undermåligt. Det kanske skulle komma folk och vattna blommor medan de var borta och hon ville inte att det skulle se slarvigt ut. Människor kan ha sina små ritualer och man behöver inte straffa dem för det.

    Jag hade inte brytt mig, men hade däremot blivit irriterad på att man hade planerat så dåligt att det måste fixas med nåt pappar precis innan man ska åka.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Kan ni gå och lägga er med saker framme?