Inlägg från: Anonym (herreminje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (herreminje)

Kan ni gå och lägga er med saker framme?

och elda med stickor. Jag är helt åt andra hållet. Ok, jag hänger upp min jacka på kroken när jag kommer hem, men jag kliver bara ur skorna. Är de ivägen sparkar jag dem närmare väggen. Mina kläder, och mitt tjocka täcke, ligger i en hög på en stol, halvvägs ner på golver. I köket stär det 3 odiskade tallrikar, ett par odiskade assietter, odiskad stekpanna, bitar av förpackningar som blivit uppklippta, i alla fall en tom lösgodispåse. Pappförpackningar ligger i en hög på golvet ovanpå påsen de ska vara i för förflyttning till soprummet. Jag sitter just nu vid skrivbordet och här ligger både pusselbitar, tomma tändsticksaskar, godispapper och disk och skräpar. Till och med en tub chokladsås. Sängen bäddar jag inte, det blir för mycket kvalster. På sängbordet ligger det både godispapper och udda batterier och brända tändstickor.

De flesta skullel väl påstå att dein fru är alldeles för åt sitt håll, och jag är för åt mitt håll. De flesta hamnar nog helst i mitten.

• Anonym (herreminje)
    Anonym (Teodor) skrev 2024-10-21 20:36:27 följande:
    Ja jag kan väl tycka att man ska hänga upp jackan och göra fint efter sig. Men hon kan seriöst fortsätta med detta med 40 graders feber. Spelar ingen roll för henne. Det ska verkligen vara kliniskt, man missar hellre ett flygplan än att åka med en dåligt bäddad säng. 
    Det är inget konstigt att hänga upp jackan om man har 40 graders feber. Det gör man ju automatiskt när man kommer in. Det andra däremot.
Svar på tråden Kan ni gå och lägga er med saker framme?