Inlägg från: Goneril |Visa alla inlägg
  • Goneril

Gasig på dejt!!!

Undvik all sorts kål, broccoli, bönor och lök. Färska grönsaker funkar inte alltid, tomater brukar dock gå bra. Ät långsamt, svälj inte luft. Toalettbesök morgon och kväll. På Apoteket finns tabletter mot gasbildning.                                                                                                            Det får man nog inte säga här för då blir folk upprörda, men ett glas vin lugnar magen. Det funkar förstås inte under arbetstid eller när man ska köra bil, men kanske före en dejt.

• Goneril
    Anonym (Jag me) skrev 2024-10-22 01:55:24 följande:

Samma problem här. Har märkt att vitt vin, pasta och vissa sorters tuggummin är katastrof. Jag blir inte alls dålig i magen, bara gasig. Har testat laktostsbletter men inte märkt nån skillnad. Det stressar mig inte nu  längre eftersom jag inte dejtar eller har någon partner 🙂

Det kan väl vara trevligt med en ny partner så småningom!  Då är det förstås fördelaktigt om de nedre regionerna sköter sig och inte bullrar för mycket, åtminstone inte i så ?ögt att konversationen överröstas.                                                                                                                                                                                    Vitt vin brukar inte vara problematiskt, däremot vitt bröd och tuggummi, det senare är ren katastrof. När man tuggar sväljer man ner luft och det gäller alla sorter oavsett smak.
Svar på tråden Gasig på dejt!!!