Gasig på dejt!!!
Alltså detta är ju sååå pinsamt. Jag har sen de senaste kanske 5-10 åren haft med min mage. Från att aldrig behövt tänka på den så är jag nu högst medveten om den. Avföringsvanorna är inte problemet, det funkar som det ska varje dag, men jag kan ibland bli så sjukt gasig. Det finns några saker som jag märkt spelar roll och det är tajta byxor samt hur mycket jag rör mig, mängden mat och huruvida jag kan stå upp eller ligga ner ett tag efter intag. Pandemin gjorde saker och ting lättare för mig, jag kunde ta hand om magen. Sen tillbaks på jobbet så var det så tydligt att konferens och liknande var rena pinan för min mage. Om jag inte passar mig så svullnar jag upp och blir så gasig och magen väsnas och lever runt att jag knappt kan vara kvar där jag är. Har lärt mig att äta långsamt och lite och stå/röra på mig så mycket det går, men ibland går det ändå illa. Mitt nuvarande problem handlar om att jag blivit singel och dejtar och då är ju detta otroligt osexigt. Jag vet inte hur jag ska ta upp detta. Vi har ätit ihop några gånger och det har gått hyfsat utom en gång när min mage blev helt knäpp. Som tur var hade vi haft sex före det och han skulle gå hem så jag kunde ?gasa loss?.
Men alltså - vad ska jag göra? Jag måste ju berätta, men känner mig så sjukt osexig (och okvinnlig) och jag vet att jag inte kommer kunna släppa loss på toa om han hör mig. Nån annan?